Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flammerne tog det hele - Hvordan kommer jeg videre?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino'er !

Jeg håber VIRKELIG at der sidder en (eller flere) kloge hoveder derude, der kan hjælpe mig med hvad man kan gøre når man mister alt i en brand :-(

Sagen kort fortalt:

Jeg var en yderst glad mand sidste dag før Påsken. Jeg havde i marts måned fundet de helt rette lokaler til min lille virksomhed (reklametryk på sportstøj, firmatøj mv), hvor plads contra lejepris gik op i en højere enhver for min lille økonomi.

Jeg havde brugt godt 3 uger på at sætte lejemålet i stand, og manglede blot at male en væg (der skulle jeg have gjort i Påsken), så var jeg klar til rigtigt at gå i gang for alvor første dag efter Påsken.

Jeg havde varelager, produktionsudstyr, computere, printer, værktøj og meget meget mere i lokalerne for omkring 200.000 kr.

Hertil kommer ALLE vores papirer, fakturaer, regnskaber, backups mv.

Onsdag før påske var jeg på arbejde til onkring kl. 21:00, og kl. 23:03 er der påsat brand i lejemålet. ALT er brændt, INTET kan reddes :-(((

Og værst af alt: Forsikring var endnu ikke tegnet. Det var en af de ting jeg skulle have kigget på straks efter påsken.

Politiet (som iøvrigt ikke har været til megen hjælp) er slet ikke i tvivl om at branden er påsat, endda af to omgange. De mener ikke der er tale om noget indbrudsrelateret, men udelukkende at bygningen skulle brændes af. Politiet hælder til teorien at der er tale om noget banderelation, hvor man har taget fejl af bygningerne?

Jeg har dog svært ved at følge denne teori, da jeg mener at man straks måtte kunne se at det var en fejl når man kom ind i lejemålet. Her MÅTTE man da vide at man var på fejlspor.

Jeg kan heller ikke få oplyst om hvilke evt. andre bygninger i nærheden, der evt. skulle være banderelateret lejet/ejet. Jeg har aldrig observeret noget i den stil på området i den tid jeg har gået der.

Mit helt store problem er selvfølgelig: Hvordan kommer jeg videre herfra?

På få dage er en forholdsvis lysende fremtid for mit firma, og min egen indtjening, forvandlet til kulsorte udsigter :-(

Jeg har IKKE behov for kloge/smarte bemærkninger om "Du kunne jo bare have sørget for forsikring osv ...", det VED jeg godt - og tro mig: Det ÆRGER mig voldsomt at jeg ikke startede med dette.

Men nu forholder faktum sig altså således at der IKKE var tegnet forsikring.

Jeg ønsker ikke at give op, og skal "op på hesten igen", men jeg skal have skaffet nyt produktionsudstyr (Tekstil-presser, folieskærer, computere mv), og pengekassen er desværre gabende tom (ALT var brugt på at komme i orden derude i første omgang).

Jeg havde en del varelager, der endnu ikke var betalt, og som blot skulle leveres videre til mine kunder med tryk på. Meget af det var endda færdig og klar til levering. Nu får jeg selvfølgelig IKKE betaling herfor, og står dermed med håret i postkassen også her.

Det er også mit "levebrød" og vejen til betaling af mine personlige udgifter som privat husleje mv. der pludselig er revet bort under mig.

Hvad kan man gøre i min situation?

Er der overhovedet hjælp at hente nogen steder?

Håber der er nogen som kan/vil hjælpe mig i denne svære situation ...

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 14:11

jeg kondollerer.. :(

Fra Roskilde
Tilmeldt 2. Sep 08
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 14:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alex

Jeg er på dine vejne meget ked af det som er sket for dig, det være et mareridt lige nu..

Umiddelbart ser jeg det indlæg som åbning for alle muligheder mellem himmel og jord !

Jeg er under opstart af et handelsfirma udover min eksisterende handelsvirksonhed. Jeg har i den forbindelse brug for kontor, lager og lidt værksted, det kunne godt ligge i Køge området. Jeg ser umiddelbart også nogle synergier mellem vores virksomheder, som måske kunne være en god chance.

Jeg tænker at der kunne være en mulighed for et bredt samarbejde, hvor vi sammen kunne få dig på fode igen. Har du brug for en partner eller ny kapital kan der også være gode muligheder.

Skriv Pb ved interesse.

Vi snakkes Søren

Fra Kolding
Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 15:03

Hej Alex,

det gør mig meget ondt at høre. Jeg var udsat for det tilbage i Juni 2000, hvor hele mit trykkeri brændte ned (jeg var dog forsikret).

De varer der brændte med ned, var det dine egne varer; som du har købt og efterfølgende forsynet med tryk eller var det kundevarer (altså varer som din kunde havde købt og så bragt til dig, for at du skulle trykke på dem) - for hvis det er sidstnævnte, er det din kundes forsikring, der har ansvaret for dem (inden de er forarbejdet).

M.h.t. dit EDB, så kan det godt være at det ser håbløst ud - men selv den mest nedbrændte harddisk, kan faktisk reddes. Her synes jeg du skal tage kontakt til AREPA (www.arepa.dk) - de har til huse i Silkeborg. De er meget dygtige.

Jeg håber, du finder din vej frem ud af det her, selvom det p.t. kan synes umuligt.

Mvh.

Frank Tessin

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 17:49

Martin Jørgensen:

jeg kondollerer.. :(

Tak, men havde nu mere brug for lidt rådgivning :-)

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 17:50

Søren Milner:

Hej Alex

Jeg er på dine vejne meget ked af det som er sket for dig, det være et mareridt lige nu..

Umiddelbart ser jeg det indlæg som åbning for alle muligheder mellem himmel og jord !

Jeg er under opstart af et handelsfirma udover min eksisterende handelsvirksonhed. Jeg har i den forbindelse brug for kontor, lager og lidt værksted, det kunne godt ligge i Køge området. Jeg ser umiddelbart også nogle synergier mellem vores virksomheder, som måske kunne være en god chance.

Jeg tænker at der kunne være en mulighed for et bredt samarbejde, hvor vi sammen kunne få dig på fode igen. Har du brug for en partner eller ny kapital kan der også være gode muligheder.

Skriv Pb ved interesse.

Vi snakkes Søren

Hej Søren - Tak for dit indlæg.

Jeg skriver en PB til dig.

Tilmeldt 3. Nov 09
Skrevet kl. 17:58

FHT:

Hej Alex,

det gør mig meget ondt at høre. Jeg var udsat for det tilbage i Juni 2000, hvor hele mit trykkeri brændte ned (jeg var dog forsikret).

De varer der brændte med ned, var det dine egne varer; som du har købt og efterfølgende forsynet med tryk eller var det kundevarer (altså varer som din kunde havde købt og så bragt til dig, for at du skulle trykke på dem) - for hvis det er sidstnævnte, er det din kundes forsikring, der har ansvaret for dem (inden de er forarbejdet).

M.h.t. dit EDB, så kan det godt være at det ser håbløst ud - men selv den mest nedbrændte harddisk, kan faktisk reddes. Her synes jeg du skal tage kontakt til AREPA (www.arepa.dk) - de har til huse i Silkeborg. De er meget dygtige.

Jeg håber, du finder din vej frem ud af det her, selvom det p.t. kan synes umuligt.

Mvh.

Frank Tessin

Primært var det mine egne varer der var på stedet, eller varer der endnu ikke var afsendt til kunderne og som disse endnu ikke havde betalt. Dermed var ejendomsretten fortsat min.

Jeg har været på brandstedet i dag for at se om noget kunne reddes. Alt er aske, nedfalden tagkonstruktion, tagsten osv.

Jeg fandt dog den ældste af mine computere: En kæmpe bigtower af den gode gammeldags metalmodel. Den var ikke køn :-(

Fronten var helt væk, og siderne var næsten krøllet sammen. Indmaden var stort væk. Jeg fandt det slot hvor harddisken sad, og her var blot de to metalplader fra HD'en tilbage, alt andet var svedet væk.

Der må have været ufatteligt varmt deroppe (det var en 1. sal).

Der ER ikke noget at redde. Det er jeg helt sikker på nu ... Desværre.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:40

Hvilken slags virksomhed er det?

Er der mulighed for at gå i konkurs, og derefter starte på en frisk?

Fra Varde
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 1770
Fra  LinkCentralen.dk Skrevet kl. 21:05
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 5 person

Måske var det et tegn på du skulle noget andet blot en tanke jeg fik Confused

Du vil fremover aldrig glemme at du skal have din forsikring i orden som det første.
Håber andre her læser om din historie så de undgår at stå i samme situation en dag.

God vind fremover trods alt.

Håber du finder ud af noget eller kan få nogle råd fra Amino'erne.

Linkportalen med de gode links - Et godt sted at starte

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1543
Fra  Sjællands ejendomsservice Toprobot.dk Skrevet kl. 21:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

LinkCentralen.dk:
Måske var det et tegn på du skulle noget andet blot en tanke jeg fik Confused

:-(  dont like

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)