Hej kære Amino'er !
Jeg håber VIRKELIG at der sidder en (eller flere) kloge hoveder derude, der kan hjælpe mig med hvad man kan gøre når man mister alt i en brand :-(
Sagen kort fortalt: Jeg var en yderst glad mand sidste dag før Påsken. Jeg havde i marts måned fundet de helt rette lokaler til min lille virksomhed (reklametryk på sportstøj, firmatøj mv), hvor plads contra lejepris gik op i en højere enhver for min lille økonomi. Jeg havde brugt godt 3 uger på at sætte lejemålet i stand, og manglede blot at male en væg (der skulle jeg have gjort i Påsken), så var jeg klar til rigtigt at gå i gang for alvor første dag efter Påsken. Jeg havde varelager, produktionsudstyr, computere, printer, værktøj og meget meget mere i lokalerne for omkring 200.000 kr. Hertil kommer ALLE vores papirer, fakturaer, regnskaber, backups mv.
Onsdag før påske var jeg på arbejde til onkring kl. 21:00, og kl. 23:03 er der påsat brand i lejemålet. ALT er brændt, INTET kan reddes :-((( Og værst af alt: Forsikring var endnu ikke tegnet. Det var en af de ting jeg skulle have kigget på straks efter påsken.
Politiet (som iøvrigt ikke har været til megen hjælp) er slet ikke i tvivl om at branden er påsat, endda af to omgange. De mener ikke der er tale om noget indbrudsrelateret, men udelukkende at bygningen skulle brændes af. Politiet hælder til teorien at der er tale om noget banderelation, hvor man har taget fejl af bygningerne? Jeg har dog svært ved at følge denne teori, da jeg mener at man straks måtte kunne se at det var en fejl når man kom ind i lejemålet. Her MÅTTE man da vide at man var på fejlspor. Jeg kan heller ikke få oplyst om hvilke evt. andre bygninger i nærheden, der evt. skulle være banderelateret lejet/ejet. Jeg har aldrig observeret noget i den stil på området i den tid jeg har gået der.
Mit helt store problem er selvfølgelig: Hvordan kommer jeg videre herfra? På få dage er en forholdsvis lysende fremtid for mit firma, og min egen indtjening, forvandlet til kulsorte udsigter :-(
Jeg har IKKE behov for kloge/smarte bemærkninger om "Du kunne jo bare have sørget for forsikring osv ...", det VED jeg godt - og tro mig: Det ÆRGER mig voldsomt at jeg ikke startede med dette. Men nu forholder faktum sig altså således at der IKKE var tegnet forsikring.
Jeg ønsker ikke at give op, og skal "op på hesten igen", men jeg skal have skaffet nyt produktionsudstyr (Tekstil-presser, folieskærer, computere mv), og pengekassen er desværre gabende tom (ALT var brugt på at komme i orden derude i første omgang). Jeg havde en del varelager, der endnu ikke var betalt, og som blot skulle leveres videre til mine kunder med tryk på. Meget af det var endda færdig og klar til levering. Nu får jeg selvfølgelig IKKE betaling herfor, og står dermed med håret i postkassen også her.
Det er også mit "levebrød" og vejen til betaling af mine personlige udgifter som privat husleje mv. der pludselig er revet bort under mig.
Hvad kan man gøre i min situation? Er der overhovedet hjælp at hente nogen steder?
Håber der er nogen som kan/vil hjælpe mig i denne svære situation ...
|
jeg kondollerer.. :(