Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fly(g)t til Spanien

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

BB:
Kan du ikke give et eksempel/link til en af de boliger (finca), som du mener er billig pt.?

Kommer her: http://www.fotocasa.es/

Vil foreslå at du ikke vælger fra en hjemmeside, men kommer her ned og føler og ser om det er noget for dig.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Fra Hillerød
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 602
Fra  Hussing Film & Foto Skrevet kl. 08:19

Forfatter:

Vil foreslå at du ikke vælger fra en hjemmeside, men kommer her ned og føler og ser om det er noget for dig.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Vi brugte www.kyero.com - men det er helt anderledes at stå dernede. Man kan se meget på billeder, men der er 1000 gange så meget at se og føle, når man står dernede :-)

Har skrevet om lystfiskeri og produceret TV-programmer om lystfiskeri i mere end 20 år - www.fiskemagasinet.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:32

Kenneth:

Jeg ser bare et problem, hvis du sætter kuller i hovedet på nogle mennesker, så de tror at de har de samme muligheder i Spanien som i DK. For det har man ikke.

Nu er det jo absolut noget af et postulat. Der er nogle ganske gode muligheder på sydkysten i bestemte brancher, og havde jeg midlerne, så var disse muligheder iværksat.

For mig at se er det grundliggende nogle helt oversete muligheder som Frankrig p.t. nyder godt af.

Indenfor plast & emballage produktion ligger der et meget stort uopdyrket potentiale med eksport.

Derudover kan man også etablere eksklusivt niche landbrug med produkter kombineret med eksisterende muligheder.

Jeg mener Flemming har ret derhen, at det er nu man skal slå til, eller inden for det næste 1-1½ år, da man sikkert kan komme i gang med nogle meget gunstige virksomheder.

Om der er plads til at sælge it til spanierne, det tror jeg ikke man skal satse på, men man kan da havde det som sekundær eller tertiær indkomst.

/Jan

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 10. Sep 08
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 13:50

Jeg har selv overvejet og flytte til Spanien så jeg følger lige med her Wink

Simon

Skal du flytte? Finde det billigste flyttefirma lige her: www.flytbilligst.dk

Skal du flytte? Finde det billigste flyttefirma lige her: www.flytbiligst.dk

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 12:54

Mulighederne er lige så store som i Danmark, men.

Der er ikke så meget papirarbejde i den henseende, men det er ikke særligt centraliseret set med DK øjne.

Mange stats ansatte er ansat på uopsigelige kontrakter og giver ikke en skid for, om det koster dig ressourcer, når de ikke gider, at gøre tingene til tiden eller forklare dig hvor du skal gå hen for at indhente de nødvendige papirer, for at få udført et stykke arbejde. Tro mig.

Tålmodighed, er ordet som du skal trives med og egoismen er stor. Skatten er på omkring 36 - 38%, moms er forskellig alt efter varegruppe og der skal betales hvert måned, for at drive virksomhed.(Om du tjener penge eller ej). Det er til den Sociale sikkerhed, som bla. omhandler hospitalsvæsnet. Ca. Euro 250 om måneden.

Lejen er stadig ikke faldet til et fornuftigt prisleje, men erhvervslokaler er bleve billige. Der er fyldt med IT folk i Spanien og de er ikke bagud på nogen område, måske nok mere snævre i deres arbejdsområde.

Antonio

Fra Herning
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 1054
Fra  Adwords Bureauet Help2go - Online markedsføring & Branding Skrevet kl. 13:38

Jeg har i mange år drømt om at bo i Spanien, og håber på at gøre drømmen til en realitet indenfor 3 - 4 år. Til at starte med regner jeg blot med at bo i vinter halvåret i Spanien, også tage sommeren i Danmark. 

Jeg er igang med at prøve og bygge en passiv indtjening op, og hvis det går som jeg forventer. Så skulle det også sagtens kunne lade sig gøre at drive det hele fra stranden i Spanien Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:41
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Mark Jensen:
Jeg er igang med at prøve og bygge en passiv indtjening op, og hvis det går som jeg forventer. Så skulle det også sagtens kunne lade sig gøre at drive det hele fra stranden i Spanien Smile

Hej Mark

Drømme er godt, det er der man starter. Se det for dig, føl at du allerede ligger på stranden med din laptop, så er du der snart. Husk solcreme.

Mange varme hilsener

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:00

Antonio Forteza:
Tålmodighed, er ordet som du skal trives med og egoismen er stor. Skatten er på omkring 36 - 38%, moms er forskellig alt efter varegruppe og der skal betales hvert måned, for at drive virksomhed.(Om du tjener penge eller ej). Det er til den Sociale sikkerhed, som bla. omhandler hospitalsvæsnet. Ca. Euro 250 om måneden.

Det er rigtigt Antonio at skatten er den halve af den danske, men man skal ikke flytte til Spanien alene på grund af den lave skat. Man skal kunne lide vejret, som om vinteren nordpå er lige så koldt som i Danmark. Han skal kunne lide den spanske mentalitet (læs: mañana) altså ingen stress. Ikke lave idag hvad man kan udsætte til imorgen.

Man skal kunne lide den spanske mad og ikke mindst deres tappas. Spaniolerne har et til tider heftigere temperament end danskerne. Ikke alle spanioler synes godt om indvandrere. Man ser lidt ned på folk fra Sydamerika og dem fra Nordeuropa har man et blandet forhold til. Man sælger gerne sin ekstra lejlighed til disse købedygtige europæere, men på den anden side presser de boligpriserne op, så unge mennesker ikke har råd til at købe egen bolig.

Social Seguridad (dækker sygdom, arbejdsløshed og læge/hospitalshjælp) som selvstændige betaler, er oppe på € 274 om måneden.

Jeg har været her i over 8 år og har ikke fortrudt jeg flyttede fra Danmark og kan slet ikke forestille mig at skulle flytte tilbage. Dertil har jeg det alt for godt.

Mange spanske hilsener

Flemming Hasselriis

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 10:00

Du har ret, at det er de mange sol timer, hav brisen osv., man skal forelske sig í, men det er ikke til at leve af.

Kommer man til Spanien i den tro, at det danske samfund har udstyret dig med alt, til at modstå alt, mister man alt i Spanien. Det er et hårdt liv, men bla. Malaga giver rig mulighed for at udnytte sin fritid til fulde hele året.

I Fuengirola kan man stadig opspore dansk mad eller nordiske tilbud og i Mijas åbnede der en engelsk supermarked, med gode lave priser. Dertil kommer der Aldi, Lidl og diverse andre hypermarkeder som tilbyder andet end spansk mad og livsstil. Restauranter findes der fra alle nationer og kører man forbi Mijas mod Marbella ca. 20 km kommer der en dansk tagselv bords restaurant på venstre side. Stick out tongue

Men at tage til Spanien og drive virksomhed og tro, at der er plads mellem 40 mill. indbyggere, til endnu en virksomhed, er ikke så ligetil. Spansk er uundgåeligt eller man skal udvikle et produkt til et marked, som man i forvejen behandler/servicerer.

Der er rigtig mange andre nationaliteter og spanierne er ikke særligt imødekomne overfor udlændinge. Kun når du lægger mønter i deres lomme. Det har noget med det mindreværd de stadig føler overfor udlændinge, som måske ønsker at ændre noget i deres livsstil. Tro mig! Jeg er selv derfra.

Den nye regering, som måske kommer, har selv startet det styrt, som findes i dag. Det var ikke Zapatero! -  og kommer de tilbage, tror jeg det bliver med en "kartoffelkur" i lommen, for at rette op på gammel skade. Zapatero ville aldrig havde kunnet ændre på usikre bølge, som han overtog.

Men det er politik og tænker, at det måske vil være en ide, at vente og se hvad valget bliver og derefter tage stilling til España, som levested.

Antonio

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45

Barske spanske nyheder:

Hver femte sulter i Malaga provinsen

Det er skræmmende tal, der kommer her: To ud af ti indbyggere i Málaga lever under fattigdomsgrænsen.

Mere end 20 procent af indbyggerne i Málaga Provinsen - svarende til 332.000 personer - lever i fattigdom. Det viser en undersøgelse foretaget af Fundación Foessa.

Hver fjerde ung uden job

Værst ramt er børnefamilier og unge. Hos 16 procent af alle husstande i Málaga er alle familiemedlemmer ramt af arbejdsløshed, og uhyggelige 24 procent af alle unge under 25 år har absolut ingen indtægt.

Hos 46 procent af de familier, der er hårdest ramt af fattigdom, er der tale om decideret fejlernæring, som fører til kraftig over- eller undervægt, og 24 procent af familierne har været udsat for 'psykisk-terror', hvor der har været brug for professionel hjælp.

I 44 procent af de registrerede fattigdoms-tilfælde er der tale om enlige, hvoraf de 89 procent aldrig har afsluttet en uddannelse.

De diskussioner om problemerne i den danske andedam er vel ganske små sammenlignet med livet her på Costa del Sol.

Mange hilsener

Flemming Hasselriis

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)