Du har ret, at det er de mange sol timer, hav brisen osv., man skal forelske sig í, men det er ikke til at leve af.
Kommer man til Spanien i den tro, at det danske samfund har udstyret dig med alt, til at modstå alt, mister man alt i Spanien. Det er et hårdt liv, men bla. Malaga giver rig mulighed for at udnytte sin fritid til fulde hele året.
I Fuengirola kan man stadig opspore dansk mad eller nordiske tilbud og i Mijas åbnede der en engelsk supermarked, med gode lave priser. Dertil kommer der Aldi, Lidl og diverse andre hypermarkeder som tilbyder andet end spansk mad og livsstil. Restauranter findes der fra alle nationer og kører man forbi Mijas mod Marbella ca. 20 km kommer der en dansk tagselv bords restaurant på venstre side.
Men at tage til Spanien og drive virksomhed og tro, at der er plads mellem 40 mill. indbyggere, til endnu en virksomhed, er ikke så ligetil. Spansk er uundgåeligt eller man skal udvikle et produkt til et marked, som man i forvejen behandler/servicerer.
Der er rigtig mange andre nationaliteter og spanierne er ikke særligt imødekomne overfor udlændinge. Kun når du lægger mønter i deres lomme. Det har noget med det mindreværd de stadig føler overfor udlændinge, som måske ønsker at ændre noget i deres livsstil. Tro mig! Jeg er selv derfra.
Den nye regering, som måske kommer, har selv startet det styrt, som findes i dag. Det var ikke Zapatero! - og kommer de tilbage, tror jeg det bliver med en "kartoffelkur" i lommen, for at rette op på gammel skade. Zapatero ville aldrig havde kunnet ændre på usikre bølge, som han overtog.
Men det er politik og tænker, at det måske vil være en ide, at vente og se hvad valget bliver og derefter tage stilling til España, som levested.
Antonio