Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg spammet?

Side 9 ud af 17 (169 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Der var ingen dybere mening med mailen, andet at hjælpe for at være flink.. Og hvis de havde spurgt om jeg ville hjælpe, havde svaret været nej. (men det kan jeg jo altid sige nu :-))

De kan da lade vær med at læse mailen, eller smide den ud. Jeg vil mene at hvis de bliver så kede over at modtage sådan en mail er der enten hold i det, ellers er de meget nærtagende (da jeg selv elsker at få hjælp)..

Jeg har også hørt at det er 100,- pr. spam email.

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 20:46

Kennet:

En lille sidebemærkning men, passer vel meget godt i denne sammenhæng: Jeg var engang inde på en hjemmeside/webshop som min virusscanner så flinkt gjorde mig opmærksom på var med virus/trojansk halløj. Jeg sendte indehaverne en lille mail og gjorde dem opmærksomme på dette. Kort tid efter fik jeg et svar, hvor de udtrykte stor glæde for min henvendelse og i øvrigt med en rabatkode til deres shop på 30% - havde det nu været til "dette firma" så havde de nok sendt en regning på kr. 1000,- i stedet... det er sq ikke nemt at være flink i dag ;)

Go' påske

Kennet

haha, tror jeg også du skal regne med :-D

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:52

Kenneth:

Reelt set er vi ikke uenig, jeg vil bare gerne have alle fakta på bordet, inden at vi skal lave injurier på alle mulige mærkelige sider.

Det som du henvender dig til, her er at jeg lavede en forudsætning at det var en firma mail, og det er selvfølgelig min fejl at jeg ikke fik det skrevet i oplægget.

Okay så giver det bedre mening ;D

Jeg vil nu heller ik opfordre trådstarter til, at spilde tid på at anmelde shoppen på diverse sider, blogs eller gå til aviserne... Det er spild af tid, og ingen får noget ud af det...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:59

Millard:

B. Hvarregaard:

Du har spammet dem! Jeg ville også blive stjerne tosset hvis det var mig du gjorde det mod. Jeg ville ALTID betragte dig som en sælger, også selv om det var din private e-mail. 

Well.. du bliver nok stjerne tosset over det her så:

Du mangler at oplyse en e-mail på din hjemmeside, hvor kunder kan skrive e-mails til virksomheden. I følge loven, så SKAL der fremgå en e-mail, og ikke kun en kontakt formel, hvor kunden kan sende mails.

Ha' en god dag, Hr. Hvarregaard :-)

Hvilken lov? Hvilken paragraf? 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 21:01

Han troede jeg solgte varer på min webside, det gør jeg ikke. Havde jeg gjort var det markedsføringslovens §7

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thore:

Thore:

Det er lidt det samme som hvis en bruger skriver:

"Hej John

Jeg har ikke modtaget min aktiverings-mail. I burde lave den så det bliver sendt automatisk."

Er det også spam?

Huh?

Kære Thore!

Det lader til, at du grundlæggende søger bekræftelse i denne tråd.

At skrive, at man ikke har modtaget en aktiveringsmail kan på ingen måde sammenlignes med din henvendelse.

1) Manglende aktiveringsmail er initieret af, at man aktivt har udnyttet en virksomheds kommunikationsmulighed;

2) Det er meget svært ikke at tolke din henvendelse som et forsøg på salg af seo-/webydelser.

Derudover antyder du lidet elegant, at deres webmand ikke ved, hvad han laver, og at de ikke har styr på deres online synlighed. Det er ret uelegant og uproduktivt set fra modtagers synspunkt, medmindre du implicit udtrykker ønske om at hjælpe dem (mod betaling).

Så jeg forstår egentligt godt, at de ser en smule rødt og kradser en hidsig mail ned og af sted.

Jeg tror dog ikke, at din henvendelse juridisk vil blive betragtet som spam; men er det risikoen værd? 

Hvis det var mig, ville jeg skrive dem en mail, hvor jeg sagde undskyld for en klodset formulering og at det på ingen måde var min hensigt at sælge noget.

Alt godt,

Kasper

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:07

Fashion-Seller:
Jeg vil nu heller ik opfordre trådstarter til, at spilde tid på at anmelde shoppen på diverse sider, blogs eller gå til aviserne... Det er spild af tid, og ingen får noget ud af det...

Nej, der er vist heller ikke nogen grund til at spilde mere tid på de fjolser (hvis det er de og ikke ham/hende).

Jeg ville aldrig selv have lavet sådan en henvendelse til en shop, men hvis jeg havde og havde fået sådan et svar retur, var jeg nok heller ikke gået i panik, eller have fået nervøse trækninger :o)

Enten ville jeg ringe og svine dem til, eller returnere deres mail med et billede af en mandlig kropsdel, og bedt dem sutte lidt på den.

Men at gøre en større sag ud af det, med presse osv. ville jeg aldrig.

@trådstarter: Du har fået rådet flere gange, og nu får du det igen. Glem det, og kom videre i dit liv. Der er ingen grund til at spilde sin energi på tosser :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

igang:
eller returnere deres mail med et billede af en mandlig kropsdel, og bedt dem sutte lidt på den.

Nu har du været anonym i et stykke tid, men nu er du afsløret : MICHAEL BJØRNSON  !!!!

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:34

Jimi Hove:
Nu har du været anonym i et stykke tid, men nu er du afsløret : MICHAEL BJØRNSON  !!!!

FUCK!! Hvor dum har jeg lov at være.. Big Smile

Og så lige en tilføjelse: Det er altså ikke noget jeg normalt render rundt og praktiserer, men hvis firmaer lige pludselig selv begyndte at uddele dummebøder til mig for spam, så ville jeg ikke tøve med det.

Men til forskel fra Bjørnsson, ville jeg nok ikke sende et billede af mit eget.. :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 21:36

Kenneth:

Har du aldrig fået tilbudt en gratis hjemmeside, hvor hostingen kostede 500 kr om måneden.

Touché.

Side 9 ud af 17 (169 indlæg)