Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg spammet?

Side 5 ud af 17 (169 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

min mail er forresten ipib@live.dk - måske en reklame for live.dk :-P?

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 17:06

Nu tager jeg lige Wiki definitionen:

Nu bygger vi ikke lovgivning på Wiki, læs markedsføringsloven §6.

Læs de svar fra "Hans Stokholm" i den tråd jeg henviser til...

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 17:08

B. Hvarregaard:
læs markedsføringsloven §6.

Tag lige selv og læs den. Den er her: http://www.ivaekst.dk/vaekst/2/3/0/7/markedsfoeringsloven-sect-6-uanmodet-henvendelse-til-bestemte-aftagere

"Markedsføringsloven forbyder som udgangspunkt markedsføring via e-mail, automatiske opkaldssystemer og telefax, med mindre modtager har givet sit samtykke."

Nøgleordet er "markedsføring". Du vil markedsføre dit (gratis) produkt. Det må du ikke uopfordret. Det får du noget ud af. Det er spam

Thore gør opmærksom på en mangel. Han vil ikke sælge en - gratis eller ej - ydelse. Thore får maks et 'tak' ud af det. Det er ikke spam. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:12

Halfdan Timm:

Thore gør opmærksom på en mangel. Han vil ikke sælge en - gratis eller ej - ydelse. Thore får maks et 'tak' ud af det. Det er ikke spam. 

Hej Halfdan

Nu er det sådan at SEO kræver en viden. Og derfor at gøre opmærksom på dette, kan faktisk tolkes som markedsførring.

Da han derved sætter sin viden over dem der styre den del af websiden. Og hvis dette så skal gøres bedre, så kunne man tolke at den person der sender den henvendelse så ønsker videre kontakt.

Dette er et tænkt eksembel.

/Kenneth

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 17:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kenneth:
Da han derved sætter sin viden over dem der styre den del af websiden. Og hvis dette så skal gøres bedre, så kunne man tolke at den person der sender den henvendelse så ønsker videre kontakt.

Det er faktisk en ganske interessant vinkel, du kommer med her. 

Men i vores tænkte eksempel her, ville de så ikke kræve, at Thore rent faktisk havde noge tmed SEO at gøre? Det virker som om at han har et hobbykendskab til det. Jeg kan i hvert fald ikke finde nogle steder, hvor Thore tilbyder sine SEO-tjenester. Eller nogen tjenester overhovedet.

Hvis spam er et resultat af markedsføring, men Thore vitterligt ikke markedsførte hverken det ene eller det andet, skal man forhåbentligt være ganske uheldig for at blive bonget for det.

Du har dog ganske ret i, at hvis Thore havde noget som helst med SEO at gøre, ville det afgjort kunne tolkes som spam.

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 17:16
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

Thore er aktiv på et forum for IVÆRKSÆTTERE, det vil sige nogle der handler med ydelser eller produkter. Han har selv en side han tjener penge på. Så må det antages at han nu eller i fremtiden vil sælge en vare.

Det er modtagerens opfattelse af denne mail som afgør om han melder den som spam, det ville jeg gøre. Det ender sikkert med et forlig inden den ryger til forbrugerombudsmanden, her skal han tage stilling til det.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 17:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

B. Hvarregaard:
det vil sige nogle der handler med ydelser eller produkter.

Må jeg ikke have en profil på et hundeforum, hvis jeg kun har en kat?
Amino er den bedste, danske portal for alt indenfor iværksætteri, SEO, affiliate, netværk og meget mere som jeg ser det. Der må simpelthen være mennesker herinde, som tænker på andet end profit også :) 

Thore har en online dagbogsside, der er lidt reklameindtægter på. Det har intet at gøre med den webshop, som han egentligt bare prøver at hjælpe. Jeg har selv skrevet lignende mails til butikker - før og efter jeg har handlet med dem - hvor jeg har fået et' mange tak' og tilmed lidt rabat hist og her ud af det.

Med mindre at den side, Thore henvender sig til, sælger dagboger eller lignende, så tror jeg altså ikke på, at det er inde under 'spam'. 

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Skrevet kl. 17:21

B. Hvarregaard:

Thore er aktiv på et forum for IVÆRKSÆTTERE, det vil sige nogle der handler med ydelser eller produkter. Han har selv en side han tjener penge på. Så må det antages at han nu eller i fremtiden vil sælge en vare.

Det er modtagerens opfattelse af denne mail som afgør om han melder den som spam, det ville jeg gøre. Det ender sikkert med et forlig inden den ryger til forbrugerombudsmanden, her skal han tage stilling til det.

Point taken.

Men jeg går videre med det, lige gyldigt om det er mig eller dem som har ret, for deres mail er rigtig ubehagelig, og direkte truende!

En ting som er helt sikkert er at jeg aldrig hjælper folk uopfordret igen :-)

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Skrevet kl. 17:23

Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:24

Hej Halfdan

Nu kan jeg ikke som virksomhed sætte mig ind i hvad personen beskæftiger sig med eller ikke, når der er tale om en privat mail adresse.

Derfor kom jeg med det tænkte eksembel. Og når man så sammenholder med at mange bruger private mails til deres projekter, samt små firmaer, så kan man hurtigt komme på den tanke.

/Kenneth

Dette er stadig tænkt eksembel. Mere for at give en forståelse for hvordan vi der ikke er netvante tænker.

Side 5 ud af 17 (169 indlæg)