Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg spammet?

Side 3 ud af 17 (169 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth

Uanset om det er det ene eller det andet kan firmaet ikke selv uddele bøder for den slags, det er pengeafpresning og dybt ulovligt, den slags skal der dom til.

Best regards

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 13:33

Mange tak for de gode inputs :-) Min søndag er lige blevet meget bedre..

Min overbo foreslog også jeg gik til en avis eller TV2.. skal da også lige give den gas på trustpilot som i siger :-)

Kenneth:

Hej

Før vi går videre, vil jeg lige høre om den er sendt fra en firma mail, en mail der bruges af et firma/herunder en blok eller om det er en personlig, der kun bruges til private mails.

Her mener jeg din mail.

/Kenneth

Det er min personlige email jeg har brugt..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:35

Hej Kim

Det er korrekt.

Men på den anden side, så vil der under alle omstændigheder kunne komme en retsag ud af det, omkring spam, som trådstater vil tabe.

Det firma vil så skulle stå tilansvar overfor politiet for afpresning. Og derved få en bøde. At den ene laver en ulovligheandling gør ikke at den anden der laver en ulovlig handling går fri.

Og begynder man at lave dårlige anmeldeser på denne sag, så vil man også overtræde injurie lovgivningen. Og det gør kun at det bliver endnu dyre.

/Kenneth

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:37

Thore:

Det er min personlige email jeg har brugt..

Tak for svaret.

Det betyder jo at de vil have svære ved at bevise at det er spam. Så fremt at det kommer til noget.

/Kenneth

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 13:39

Kenneth:

Hej Kim

Det er korrekt.

Men på den anden side, så vil der under alle omstændigheder kunne komme en retsag ud af det, omkring spam, som trådstater vil tabe.

Det firma vil så skulle stå tilansvar overfor politiet for afpresning. Og derved få en bøde. At den ene laver en ulovligheandling gør ikke at den anden der laver en ulovlig handling går fri.

Og begynder man at lave dårlige anmeldeser på denne sag, så vil man også overtræde injurie lovgivningen. Og det gør kun at det bliver endnu dyre.

/Kenneth

Hmm.. Jamen for at det er spam skal jeg så ikke sende den samme mail afsted til flere folk? Det har jeg ikke gjort. Kan overhoved ikke se hvorfor min email bliver betegnet som spam? Det er jo bare en email? Og hvis man ikke må give dårlige anmeldelser, så er trustpilot's koncept da ikke særlig godt? :-P

Skal lige siges at deres email er MEGET ubehagelig, hvis det har noget betydning :-P

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:46

Kenneth:

Der kan ALDRIG komme en sag om spam ud af det der, da trådstarter ik har forsøgt at sælge noget. Han har givet et råd/tip/forslag/call it what ever you want, og det går altså ik ind unde spam lovgivningen!
Desuden skriver han fra en privat email, og så er intentionerne om et evt salg vel helt væk...
Så ovenstående er noget sludder at påstå!

Synes lige du skulle læse op på reglerne omkring emnet, inden du kommer med sådan en påstand der. Her er et link ;D

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nettjek/Spam--hvad-er-det

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thore:

Hmm.. Jamen for at det er spam skal jeg så ikke sende den samme mail afsted til flere folk? Det har jeg ikke gjort. Kan overhoved ikke se hvorfor min email bliver betegnet som spam? Det er jo bare en email? Og hvis man ikke må give dårlige anmeldelser, så er trustpilot's koncept da ikke særlig godt? :-P

Skal lige siges at deres email er MEGET ubehagelig, hvis det har noget betydning :-P

Hvis den er sendt med salg/markedsførring for øje er det nok. Og så er det ligemeget om den er sendt til flere.

Thrustpilot konceptet går ud på at bedømme en salgs oplevelse og ikke hvordan man behandler uvedkomne henvendelser. Da du ikke har lavet et køb, men lavet en henvendelse der kan tolkes som markedsføring. Så vil din bedømmelse ikke have nogen værdi for de mennesker der har lavet et køb hos dem.

Det kan godt ske at den lyder ubahaglig deres mail, men jeg ville nok ignorere den, og se om de kobler en jurist eller andet på og så tage den derfra.

JEg sender selv meget ubehaglige mails, til firma/privat personer der kommenter min hjemmeside, som for mig uransaglige grunde virker som en magnet på webdesignere SEO folk osv. Men der sker reelt ikke så meget mere.

/Kenneth

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 14:01
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hehe  minder mig om dengang, hvor vi også sendte fakturaer til telefonsælgere, fordi de gentagende gange spildte vores tid xD!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:03

Fashion-Seller:

Kenneth:

Der kan ALDRIG komme en sag om spam ud af det der, da trådstarter ik har forsøgt at sælge noget. Han har givet et råd/tip/forslag/call it what ever you want, og det går altså ik ind unde spam lovgivningen!
Desuden skriver han fra en privat email, og så er intentionerne om et evt salg vel helt væk...
Så ovenstående er noget sludder at påstå!

Synes lige du skulle læse op på reglerne omkring emnet, inden du kommer med sådan en påstand der. Her er et link ;D

http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Nettjek/Spam--hvad-er-det

Hej FS

Reelt set er vi ikke uenig, jeg vil bare gerne have alle fakta på bordet, inden at vi skal lave injurier på alle mulige mærkelige sider.

Det som du henvender dig til, her er at jeg lavede en forudsætning at det var en firma mail, og det er selvfølgelig min fejl at jeg ikke fik det skrevet i oplægget.

/Kenneth

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 14:53

Thore:

Hey. Igår ville jeg være flink ved en hjemmeside og sende et tip over email om at deres hjemmeside ikke var så godt søgeoptimeret. Beskeden var:

> Sad lige og ledte efter hjemmesider i dag, og faldt over jeres.
> Ville lige informere jer om at i ikke har særlig meget/god søgeoptimering på
> jeres hjemmeside, og hvis jeres webmaster lavede dette, kunne i få et større
> salg :-)
>
> Rigtig fin side ud over det ;-)
>
> Fortsat god Lørdag!
>
>Mvh. Thore

Fik så et meget ubehageligt tilbage svar idag + en regning på min. 1000,-

DET KAN DE SGU DA IKKE?

Jeg vendte spørgsmålet om en venlig mail kunne betragtes som spam for en måned siden - hvis du har lyst så kan du læse om hvilken svar der kom ud af det ved at følge dette link: http://www.amino.dk/forums/t/119339.aspx?PageIndex=1

Det er jo helt sindsygt hvis du taber sådan en sag.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Side 3 ud af 17 (169 indlæg)