Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har jeg spammet?

Side 12 ud af 17 (169 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Indlæg ialt: 290
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det er det bestemt ikke, men blev så rasende den anden dag :( også så jeg forslagende i denne tråd og tænkte, hva fanden :-/

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:45

He he.. Det kunne jeg også selv have fundet på en gang :o)

Du skal nok bare skrive en høflig indsigelse, og ellers bare lade den ligge der..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:45

Thore:

Nej det er det bestemt ikke, men blev så rasende den anden dag :( også så jeg forslagende i denne tråd og tænkte, hva fanden :-/

I denne tråd har de fleste da rådet dig til at lade sagen ligge, ikke bruge mere krudt på den. 

Hvis virksomheden svarer i løbet af 20 minutter i påskeferien, så ville jeg dæleme være nervøs for, at de er typerne, der trækker den helt til stregen. 

Du har tråds dem over tæerne én gang -- og nu vælger du så at gøre det igen. 

Jeg ville skynde mig at gi' dem en undskyldning. Men det kunne jeg forestille mig, at du ikke er indstillet på.

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Skrevet kl. 22:50

Det ligner en enmandsvirksomhed, så det kunne måske være derfor hun svarer så hurtigt?

Personen har ikke vedhæftet en faktura, eller en betalingsfrist.

Tror bare jeg lader det ligge, går ikke ud fra personen sender nr. 2

Fra København
Tilmeldt 21. Jan 06
Indlæg ialt: 154
Skrevet kl. 22:52

Hej,

Herinde er der nok så mange meninger om ditten og datten og jeg giver ret i det lyder hul i hovedet og nu er det jo ikke USA vi lever i, så han kommer nok ingen vegne med det.

Men for at du kan sætte dig lidt ind i det så læs markedsføringsloven §6

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=126479

"§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det."

Fra Odense
Tilmeldt 9. Aug 10
Skrevet kl. 22:54

Præcis :-)

Jeg er ikke erhvervsdrivende? Så det gælder ikke for mig?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 05:46

Thore:

Præcis :-)

Jeg er ikke erhvervsdrivende? Så det gælder ikke for mig?

Hej Thore

Den holder desværre ikke. Du er gået ind og kommenter på en ting der kræver special viden. Du er inde på et område, hvor der er mange som der bruger deres private mail, til deres fritidsfirma. så derfor kan det desværre hurtigt laves bevis for at du driver spam/reklame for dine færdigheder, med henblik på salg.

Og så lade mig sige det rent ud til dig.

HVAD HELVEDE GÅR DER AF DIG.

Nu er der mange her der er kommet med gode råd, og det første du gør er at lave en provokation, mod dem. Du har ikke styr på hvad der sker. Og du går så ind og laver direkte chikane mod det firma. Du har hermed sat dig i en endnu dårligere situation.

Så bliver du ved sådan, så kommer du i retten, for spam og chikane......Og det kan desværre blive en stor økonomisk bet for dig.

Og så er det ligegyldigt hvad det andet firma har gjort.

/Kenneth

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 07:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Thore:

Hej Thore

Allerførst vil jeg sige, at jeg personligt ville have taget din oprindelige mail meget positivt ... vel at mærke, hvis den slet intet salgspræg har over sig.

Når den virksomhed, du har skrevet til har taget din mail SÅ negativt til sig, tyder det enten på en virksomhed som hver dag får overfyldt deres postkasse med spammails (og som meget forståeligt må være godt trætte af det) eller også er det bare en virksomhed, som ikke har nok at lave ;o) ... den tid de har brugt på de 2 mails, de har sendt dig, må snart være længere tid end de kan have brugt på at læse dine mails.

Hvad der er baggrunden for deres oprindelige negative mail til dig, vil jeg lade være usagt, men ud fra hvad du har skrevet, virker det utroligt småligt at de reagerer som de gør oprindeligt.

MEN ... grunden til at jeg har understreget alle ordene: oprindelig er, at det var meget ugennemtænkt af dig, at sende en meget provokerende mail til virksomheden bagefter.

Jeg kender alt til, at man kan være SÅ rasende, at man bare VIL have sendt sit budskab nu! Men ... nogle gange kan det altså betale sig at gøre brug af den gamle talemåde "Tæl til 5" ... eller endnu bedre vente til dagen efter, så man måske lige kan få snakket med nogle andre om, hvad man har tænkt sig at gøre.

Mit råd vil være: Send et brev (altså med Post Danmark) til virksomheden og skriv, at du beklager, at din mail åbenbart er blevet misforstået, da du var i den bedste tro og i den bedste mening, da du skrev den. Lad brevet være kort - ikke nogle sure opstød eller noget i den retning. Send den i dag, så de har den lørdag, så du samtidig kan ønske dem god påske.

Og ... så holder du ellers bare nalderne fra tasterne Wink ... også selv om de overdynger dig med sure mails og diverse trusler. Du skal først reagere, hvis virksomheden pludselig gør brug af en advokat.

Keep up the spirit! ... og sørg nu også for at få nydt det gode vejr her i påsken :o)

Susan :o)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:36
Enig i at du skal lade den ligge. Jeg forstår ikke nogen kan mene det er spam. Det er jo tydeligt, at du skriver kun til den virksomhed og ikke en reklame der er gået til 1000 formaer.

En tømrer måd da gerne kontakte et forma og tilbyde at udbedre deres indgang hvis den trænger og sågar give en pris. En sælger må da også møde op i re rogil en og sælge printerpapir. Spam er det vel først, hvis det er rettet til en masse og ikke er specifikt ment til en bestemt virksomhed.
Smålligt reaageret, men lad den ligge, eller skriv sommforeslået et venligt brev

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 16:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

cookie2000:
En tømrer måd da gerne kontakte et forma og tilbyde at udbedre deres indgang hvis den trænger og sågar give en pris. En sælger må da også møde op i re rogil en og sælge printerpapir. Spam er det vel først, hvis det er rettet til en masse og ikke er specifikt ment til en bestemt virksomhed.

Markedsføringsloven siger intet om mængden af e-mails, man skal sende: 

§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.

Det er altså også spam, hvis en tømrer via e-mail kontakter et firma og tilbyder den at udbedre deres indgang. Nøgleordet er e-mail. Han er velkommen til at ringe til dem (dog ikke via et automatisk opkalssystem), eller dukke op hos dem og give tilbudet, og i de tilfælde er det ikke spam. 

Side 12 ud af 17 (169 indlæg)