Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis hjemmesider ????

Side 2 ud af 5 (50 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hmmm... jeg plejer at holde mig fra at kommentere når det drejer sig om andres CMS-løsninger, men denne tråd kan jeg ikke holde mig fra.
Først og fremmest, så gransker det vist til noget ulovligt at sige at produktet er gratis, når "gratis" er betinget af en vedligeholdelses og hostingaftale. Ja salgsargumentet er da godt: gratis hjemmeside, men nok lige præcis derfor er det i strid med god markedsføringsskik at kalde det en gratis hjemmeside når det ikke er det. Du prøver jo direkte at lokke folk med uholdbare løfter.

Prisen for opdateringer og webhotel er nu slet ikke så tosset. Givet at I ikke selv bare hoster på et billigt 9,- kroners hotel, men rent faktisk har en seriøs og stabil hosting-partner eller løsning i ryggen, ser jeg intet galt i at tage mere for det, og hvis abonnementet samtidigt inkluderer jævnlige opdateringer af "CMS systemet" (= Content Management System systemet - Morten hvor længe har du været i branchen?) og er systemet bygget fornuftigt, opdaterbart, sikkert osv. så ser jeg nu ikke noget galt i jeres pris, ud over at I markedsfører jer uetisk

Hvad angår jeres "unikke" designs, så er det et kapitel for sig selv.
Flere af jeres referencer er jo tydeligt templates og det eksempel som Regin fandt beviser det jo utvivlsomt. Jeg håber for jeres egen skyld at I gør jeres kunder meget tydeligt opmærksom på, at det er et template de køber gennem jer. Ellers er I ude i noget juridisk rod.
Hvis det var mig som havde købt et "unikt" design af jer, og senere finder ud af, at to af min konkurrenter bruger det samme design og har den fulde ret til det, fordi I har købt et design for $60, ja så ville jeg forlange et relativt stort erstatningskrav.
At videresælge templates som unikke er idioti. Først og fremmest er de ikke unikke, da andre kan have købt samme design før og efter jer (eller kopieret uden at betale), og fordi nogen nok skal opdage det før eller siden (fx os her på Amino).

Jeres "gode tilbud" på en gratis hjemmeside, lader til at have en bekrænsning på 4 eller 5 sider in total. Og koster så 4416,-
Undskyld men hvad er forskellen på et visitkort og fire sider? I mine øjne er de begge "visitkortsider"
Hvordan kan det i øvrigt være, at I sætte begrænsninger i antallet af sider når I har et CMS? Indbegrebet i Content Management er jo lige præcis at man selv kan administrere sit indhold, herunder oprette, redigere og slette sider. At sætte kunstige begrænsninger som max sieantal fatter jeg ikke... så vidt jeg kan se, er I kunder hos Wannafind, og benytter 123hotel aka deres resellerløsning. For 100,- får man hos Wannafind 200 MB plads. Siden 4-5 sider umuligt kan fylde det, hvad sker der så med resten?

Og hvad mener du i øvrigt med "Dette indlæg er ikke ment som et reklamestunt
for Frihjemmeside.dk men det ligger os meget sinde at informerer om der
er alternativer til at betale overpris for et digitalt visitkort...
"
Sikker dog en omgang BS, du starter fint ud med en kritik af Danaweb m.f. som laver samme stunt som du også selv lader til at lave(?), men slutningen af din indlæg er rent salgsgas... nothing else.

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:23
Ja det er da vidst et klassisk eksempel på hvor galt det kan gå når man prøver skjule man bare vil lave reklame.  Du når at nævne jeres eget firmanavn over 10 gange, uden at have talt din signatur med, og slutter af med direkte at fortælle hvad i kan. Hvis det ikke er et reklamestunt hvad dælen er det så?

Derefter så lever i jo selv op til alle de faldgruber du prøver at hive andre ned i. Du har nemlig helt ret, der er ikke noget der er gratis, og opsætning og design af hjemmeside er heller ikke gratis hos jer, i har ganske enkelt bare fordelt det udover flere måneder, og så kan du kalde det vedligeholdelse eller hvad du har lyst til. Bare du holder dig fra at kalde det gratis når det er løgn.

Hvis i gerne vil markedsføre jer på ordet gratis, så må i bide i det sure æble og gøre som Barcadil siger, nemlig at tilbyde gratis design og opsætning, og derefter tilbyde jeres kunder FRIVILLIGT at modtage jeres hosting, samt vedligeholdelsesaftale.

Den del med templates, ja den taler for sig selv, så den behøver jeg vel slet ikke at kommentere på.

Jeg synes det er syndt din tråd er endt sådan ud, men det kan lære mange andre at det ikke hjælper noget at nedgøre konkurenter eller forsøge at skjule reklame, folk herinde og andre steder kan godt tænke

Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 08:56

Tak for jeres mange indlæg på denne tråd.

For det først vil jeg lige slå en pæl igennem det med uetisk markedsføring, lad der ingen tvivl være om at Frihjemmeside.dk på ingen måde markedsfører sig uetisk. Jeg har tidligere siddet i Dansk markedsførings forums bestyrelse for interaktiv markedsføring hvor man netop beskæftiger sig med den slags. Og jeg er på ingen måde ude på at lave vildledende markedsføring Faktisk var tråden ment som et opråb imod vildlede markedsføring.

Når vi taler om ting der er gratis er det jo sådan at så frem at man ønsker at få en webbureau til at designe en hjemmeside og opsætte den i CMS og indsætte indhold ja så koster det normalt penge, det er denne ydelse Frihjemmeside leverer gratis

En anden siden som I meget let skøjter hen over er vedligeholdelsen af hjemmesiden.

Det virker som om at er på en heksejagt og derfor meget bekvemt undlader at kommenter på det faktum at en hjemmeside skal vedligeholdes og hvis kunden ikke har mulighed eller lyst til at gøre det selv må kunden få andre til det til en pris. Det er her Frihjemmeside.dk koncept kommer ind i billedet. Vi tager penge for at få vedligeholdt hjemmesiden (fri opdateringer og redigeringer) 

Det er IKKE det samme som at vi bare tager penge for hjemmesiden igennem vores vedligeholdes abonnement. Det koster rent faktisk tid (som er = penge) at have personale siddende og vedligeholde vores kunders hjemmesider.

Så jeg besvarer ikke flere indlæg med kritik eller injurier omkring vores markedsføring. I øvrigt kan jeg oplyse om at vi på ingen måde går ud og annoncere med "gratis" hjemmesider, vi markedsfører os på kvalitet. Årsagen til at ordet "gratis" er, at jeg kritiserer virksomheder der lover kunderne en gratis hjemmeside eller historier om at de er udvalgte referencekunder, måske I skulle bruge jeres velmente energi på at kigge disse forhold efter, da det er et reelt problem for mange kunder der sidder med hjemmesider de ikke kan eller vil vedligeholde, som så derfor bliver uaktuelle til skade for kunderne.

Vi har ingen problem med kritik (egentlig er det nødvendigt for at få en nuanceret debat) men da vi ikke markedsfører os med ordet gratis hverken overfor vores kunder eller i medier, ja så er der vist ikke mere grund til at tæske lang halm på det mere. 

I er meget velkommen til at skrive til mig på mn@frihjemmeside.dk hvis der skulle være flere ting som jeg er uklarere.

Med venlig hilsen

Morten Nüchel
Frihjemmeside.dk

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 09:04
Der er vel ingen grund til at tage den over mail når du selv har valgt at starte debatten herinde.

Du siger det ikke er markedsføring, men alligevel går hele historien på netop jeres firma og hvor godt i gør det i forhold til jeres konkurenter? Du siger ligeledes i ikke laver uetisk markedsføring, men i annoncere med unikke løsninger, og bruger templates? Den del undlod du at forklare.

Jeg har forgæves forsøgt at kigge jeres hjemmeside igennem for at finde ud af hvor lang tid man binder sig til dette tilbud omkring opdatering. Det smarte i et CMS er for mig at kunden selv har mulighed for at opdatere, og ikke skal ringe til et webbureau hver gang et telefonnummer ændre sig eller lign. får kunden overhovedet ikke adgang til administrationen?
Jeg kan sagtens se det smarte i en vedligeholdelses aftale, og den har jeg egentlig ikke noget kritik af, for selvfølgelig koster det penge, men jeg tror også i har kalkuleret med at mange nok ikke anvender dette tilbud fuldt ud, og i derfor tjener de resterende penge hjem som i gav "gratis" ud da i lavede deres hjemmeside.

Så i sidste ende er det jo ikke en fri/gratis hjemmeside man får, men man får en hjemmeside som er billig i startomkostninger. Det er naturligvis bare ikke så godt at markedsføre sig på.

Derudover påstår du at i ikke markedsføre jer med ordet gratis. Men i starten skrev du følgende sætning:
Ja det er rigtigt vi laver hjemmesider gratis endda i CMS system med nyhedsbrev, kontaktform, mulighed for login m.m.

Her anvender du jo netop ordet gratis, og som jeg ser dit indlæg, er det rent markedsføring, det kan godt være du har en anden mening om det.

EDIT: Ordet Gratis hjemmeside, benyttes også flere gange på jeres egen hjemmeside. - Er det heller ikke markedsføring?

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 09:43
Dato: 05-03-2007 08:55:37
Forfatter: Morten Nüchel

En anden siden som I meget let skøjter hen over er vedligeholdelsen af hjemmesiden.

Nu kan jeg kun tale for mig selv, men jeg ser ingen problemer i den del
- faktisk syntes jeg det er et ganske fornuftigt koncept. Men nu du
selv bringer det op, kan jeg ikke helt se ideen i at i tilbyder mig et
CMS, når jeg ikke selv skal holde siden opdateret?!? (det skulle da
lige være for at gøre brug af nyhedsbrevsdelen). Som sagt er jeg på
ingen måde kritisk over for dette.

Det jeg tænder på er at du giver udtryk for at kunden kan "få en
individuel hjemmeside (læses som IKKE STANDARD SKABELONER med blå
baggrund og logo op i højre hjørne)" Nej de fleste af de templates i
har liggende er ikke blå, men det er trods alt stadig templates. Med
mindre du virkeligt tilbyder at designe en hjemmeside fra bunden
tilpasset kundens eksisterende designlinie (hvilket vel er det mindste
for at undgå at,  citat: "deres hjemmesider ikke repræsenterer
firmaet optimalt") så mener jeg det er forkert det du skriver.

For mig at se forsøger du at fortælle folk at jeres ydelse er meget
billigere end tilsvarende. Efter min overbevisning er det det IKKE.
Enhver kan sætte en HTML eller Flash template op - og de fleste sikkert
også til under 3500,- eller for den sags skyld 10.000. Derfor kan du
heller ikke sammenligne med de folk der får udviklet, og designet en
UNIK flash side til 30.000 - dem du skal sammenligne med er dem der
leverere en standard template fra monstertemplates eller lign.

Kan du derimod lave et flash site ud fra mine krav og specifikationer,
ja så er en pris på 10.000 da rigtig fornuftig, ellers er det bare i en
eller anden grad falsk markedsføring - igen IMHO.

Jeg er ikke på nogen måde ude på at drive heksejagt på dig. Men når du
ikke kommenterer de spørgsmål omkring dit produkt som flere har postet,
bliver det jo en heksejagt!

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 10:15

Hej Regina,

Tak fordi du kan lide konceptet, og nu til dine spørgsmål.

Ja vi har det i et CMS system, dette er fordi at nogle få kunder har et behov for at kunne rette ting selv f.eks. koncert datoer som er aflyste eller varer der er udsolgt. Vi tilbyder at gøre alt vedligeholdelsen men de har muligheden for selv også at kunne rette – Vi anbefaler kunderne ikke at gøre det i det de jo betaler for ydelsen hos os, men vil da ikke nægte kunder adgang så de får det det bedste fra begge verdener.

Mht. templates er det en misforståelse i min førte tråd. Jeg skriver om at vi ikke benytter standard skabeloner, er der tale om vores CMS løsninger. Jeg synes det er stærkt kritisabelt at webbureauer bruger samme skabelon til gartneren, revisoren og blomsterhandleren hvor den eneste forskel er at den ene er blå, den anden grøn osv. Vi har 4 designer ansat som sidder og laver designs fra bunden af i photoshop og først når kunden har godkendt dette design begynder vi at lave hjemmesiden.  Så den er lavet fra bunden af professionelle designers, og nej det tager vi ikke penge for..

Mht. brugen af templates har jeg tidligere beskrevet hvorfor det er i kundernes interesse at vise dem hvad de kan få, og især når de kan ændre alt på template´en efterfølgende, så ja du kan få en 100% tilrettet template for kr. 10.000.

Jeg er meget uenig om at "enhver" kan opsætte n flash template- dette er simpelthen ikke korrekt. Mange kunder skal end ikke vedligeholde hjemmesider i et brugervenligt CMS system, tror du så de kan sætte en flash hjemmeside op?? Næppe.

Jeg synes du skal prøve at download en template og begynde at arbejde med den så vil du se hvad arbejde der ligger i det.

Klart at hvis du bare vil bruge den præcis som den er uden at ændre andet en tekst og foto, ja så kan det være at du måske kan få noget der ligner lidt en flash hjemmeside, men det er jo ikke det vi gør. Vi ændre alt på templaten som kunden ønsker dvs. lyd, effekter, flash overgange, billedegallerier, tekst bokse osv. Prøv at gøre det ved en Monstertemplate, så vil du se at det tager tid og det er den tid vi ønsker kunden skal betale for - rimeligt synes du ikke?

Mht. heksejagt kan jeg da sagtens forstå at mange webbureauer ikke kan lide vores koncepter, da vi tilbyder flottere og bedre produkter til priser langt under deres. Jeg har valgt ikke at svarer på flere spørgsmål i denne tråd i det debatten slet ikke er interessant længere for Aminos bruger, men kun tjener det formål at finde hullerne i osten hos Frihjemmeside.

Der er ingen huller i osten hos Frihjemmeside. Vi leverer lækre hjemmesider til gode priser og sikre en god kundeservice og vedligeholdelse af hjemmesider.

Dette er den sidste indlæg i denne tråd fra Frihjemmeside og jeg takker for jeres deltagelse uanset om vi er enige eller ej. Det er et frit land og der er plads til os alle.

Med venlig hilsen

Morten Nüchel
Frihjemmeside.dk

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 10:31
Hej Martina

Tak for dit svar, det gav jo en del forklaringer.

At jeg så stadig ikke kan få det til at passe helt med hvad i skriver på friflash.dk er hvad det er.

Forøvrigt hedder jeg Regin UDEN a, da Regina er et pigenavn, og jeg
efter sigende skulle være af hankøn ;-) Så fik vi det på plads :-)

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 10:34
Det er sjovt som folk stikker halen mellem benene i sådan en debat når den generelle mening går dem lidt imod.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 10:35
Hej Morten m.fl.

Du efterlyser kommentarer til spørgsmålet om TCO, altså de totale omkostninger ved ejerskab. Jeg har selv gennem webexpressen tilbudt en ydelse, hvor jeg sætter en hjemmeside op i et template-baseret cms-system, og tilbyder også at vedligeholde siderne for kunderne. Jeg har altså valgt at sætte én pris for oprettelse af hjemmesiden, og én pris for vedligeholdelse, fordi jeg synes, det bliver mere overskueligt på den måde. Jeg tror faktisk, at du skræmmer kunder væk ved at tilbyde din ydelse "gratis"; mit alarmberedskab kommer ihvertfald meget højt op, hvis jeg får tilbudt noget "gratis" - og folk kan jo godt regne ud, at du er nødt til at få pengene ind på en anden måde.

Derudover mener jeg, at det er mest fair at sætte forskellige priser på vedligeholdelse, da der er forskellige behov. De fleste af mine kunder skal have lavet ændringer 1-3 gange om året, og det tager jeg 30 kr. om måneden for. Hvis behovet er større, får de lov at betale mere. Din pris for vedligeholdelse lægger op til væsentligt flere ændringer, og det vil der givetvis også være nogle kunder, der har behov for, jeg synes bare, at du vil levere en bedre kundeservice ved at differentiere priserne efter kundernes egentlige behov.

mvh

Kristian

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:06
Dato: 05-03-2007 08:55:37
Forfatter: Morten Nüchel

For det først vil jeg lige slå en pæl igennem det med uetisk markedsføring, lad der ingen tvivl være om at Frihjemmeside.dk på ingen måde markedsfører sig uetisk. Jeg har tidligere siddet i Dansk markedsførings forums bestyrelse for interaktiv markedsføring hvor man netop beskæftiger sig med den slags.

Jeres markedsføring bliver altså ikke etisk, fordi du skriver den er det. Ligesom du bruger ordet "gratis" både i indlægget og på hjemmesiden, selvom du siger du ikke gør ;-)

Jeg kan ikke rigtig finde den forening du hentyder til. Det kunne jo ellers være interessant at vide lidt mere når du kaster en reference op. Var det Dansk Marketing Forum eller  Dansk Markedsføringsforbund du mente?
Side 2 ud af 5 (50 indlæg)