Først og fremmest, så gransker det vist til noget ulovligt at sige at produktet er gratis, når "gratis" er betinget af en vedligeholdelses og hostingaftale. Ja salgsargumentet er da godt: gratis hjemmeside, men nok lige præcis derfor er det i strid med god markedsføringsskik at kalde det en gratis hjemmeside når det ikke er det. Du prøver jo direkte at lokke folk med uholdbare løfter. Prisen for opdateringer og webhotel er nu slet ikke så tosset. Givet at I ikke selv bare hoster på et billigt 9,- kroners hotel, men rent faktisk har en seriøs og stabil hosting-partner eller løsning i ryggen, ser jeg intet galt i at tage mere for det, og hvis abonnementet samtidigt inkluderer jævnlige opdateringer af "CMS systemet" (= Content Management System systemet - Morten hvor længe har du været i branchen?) og er systemet bygget fornuftigt, opdaterbart, sikkert osv. så ser jeg nu ikke noget galt i jeres pris, ud over at I markedsfører jer uetisk ![]() Hvad angår jeres "unikke" designs, så er det et kapitel for sig selv. Flere af jeres referencer er jo tydeligt templates og det eksempel som Regin fandt beviser det jo utvivlsomt. Jeg håber for jeres egen skyld at I gør jeres kunder meget tydeligt opmærksom på, at det er et template de køber gennem jer. Ellers er I ude i noget juridisk rod. Hvis det var mig som havde købt et "unikt" design af jer, og senere finder ud af, at to af min konkurrenter bruger det samme design og har den fulde ret til det, fordi I har købt et design for $60, ja så ville jeg forlange et relativt stort erstatningskrav. At videresælge templates som unikke er idioti. Først og fremmest er de ikke unikke, da andre kan have købt samme design før og efter jer (eller kopieret uden at betale), og fordi nogen nok skal opdage det før eller siden (fx os her på Amino). Jeres "gode tilbud" på en gratis hjemmeside, lader til at have en bekrænsning på 4 eller 5 sider in total. Og koster så 4416,- Undskyld men hvad er forskellen på et visitkort og fire sider? I mine øjne er de begge "visitkortsider" Hvordan kan det i øvrigt være, at I sætte begrænsninger i antallet af sider når I har et CMS? Indbegrebet i Content Management er jo lige præcis at man selv kan administrere sit indhold, herunder oprette, redigere og slette sider. At sætte kunstige begrænsninger som max sieantal fatter jeg ikke... så vidt jeg kan se, er I kunder hos Wannafind, og benytter 123hotel aka deres resellerløsning. For 100,- får man hos Wannafind 200 MB plads. Siden 4-5 sider umuligt kan fylde det, hvad sker der så med resten? Og hvad mener du i øvrigt med "Dette indlæg er ikke ment som et reklamestunt for Frihjemmeside.dk men det ligger os meget sinde at informerer om der er alternativer til at betale overpris for et digitalt visitkort..." Sikker dog en omgang BS, du starter fint ud med en kritik af Danaweb m.f. som laver samme stunt som du også selv lader til at lave(?), men slutningen af din indlæg er rent salgsgas... nothing else. |
Derefter så lever i jo selv op til alle de faldgruber du prøver at hive andre ned i. Du har nemlig helt ret, der er ikke noget der er gratis, og opsætning og design af hjemmeside er heller ikke gratis hos jer, i har ganske enkelt bare fordelt det udover flere måneder, og så kan du kalde det vedligeholdelse eller hvad du har lyst til. Bare du holder dig fra at kalde det gratis når det er løgn.
Hvis i gerne vil markedsføre jer på ordet gratis, så må i bide i det sure æble og gøre som Barcadil siger, nemlig at tilbyde gratis design og opsætning, og derefter tilbyde jeres kunder FRIVILLIGT at modtage jeres hosting, samt vedligeholdelsesaftale.
Den del med templates, ja den taler for sig selv, så den behøver jeg vel slet ikke at kommentere på.
Jeg synes det er syndt din tråd er endt sådan ud, men det kan lære mange andre at det ikke hjælper noget at nedgøre konkurenter eller forsøge at skjule reklame, folk herinde og andre steder kan godt tænke