Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis hjemmesider ????

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved ikke om I har oplevet sælger der har ringet og tilbud gratis hjemmesider ?

Jeg ved at flere større danske virksomheder forsøger at få kunder ved at lokke dem med gratis hjemmesider eller historier om at de er udvalgte reference kunder.

Egentlig kunnde jeg være ligeglad men det er jeg nu ikke, mest fordi ideen med at tilbyde "gratis hjemmesider" ikke er en dårlig ide. Problemet ligger nemlig i de virksomheder der tilbyder kunderne gratis hjemmesider eller lokke med tvivlsomme historier om udvalgte reference kunder ødelægger troværdigheden om at leverer design, opsætning og vedligeholdelse i samme pakke til en meget lav fast pris.

Frihjemmeside.dk´s mærkesag.er nemlig at leverer kvalitets hjemmesider til DK bedste priser samt at sikre vedligeholdelse af dem efterfølgende. Da vi startede Frihjemmeside.dk var det for sikre danske virksomheder muligheden for en prof. hjemmeside der bliver vedligeholdt løbende af webbureauet.

Intet er værre end hjemmesider hvor det er tekst på blå baggrund og logo oppe i hjørnet. Kunden har rinbge ofte slet ingen mulighed for at præge design og opbygning af hjemmesiden, hvilket resulterer i at 100 vis af hjemmesider er fuldstændig.

Kunderne bliver taberne i det deres hjemmesider ikke repræsenteer firmaet optimalt og de får lov til at betale overpris for webhotel og på den måde købe et digital visitkort til over 3500 om året.

Frihjemmeside.dk har gjort det muligt at få en individuel hjemmeside (læses som ikke standard skabeloner med blå baggrund og logo op i højre hjørne) uden at skulle betale for design, opsætning af den!

Ja det er rigtigt vi laver hjemmesider gratis endda i CMS system med nyhedsbrev, kontaktform, mulighed for login m.m.

Men spørgsmålet er slet ikke hvad det koster at få designet og opsat hjemmesiden, men de reelle omkostning er prisen for at få vedligehold og opdateret hjemmesiden. Frihjemmeside lever af at vedligeholde vores kunders hjemmesider og dette til en pris af 269 pr. måned. Hertil kommer udgift til webhotel på kr. 99 pr måned.

Mange virksomheder har valgt at få en god ven af huset eller studerende til at lave hjemmesiden til vennepris, problemet er bare at denne ven af huset ikke holder i længden. Ofte finder vennen eller den studerende fuldtids arbejde og har ikke længere har tid til at vedligeholde hjemmesiden eller også må bede om flere penge, hvilket gør løsningen ligeså dyr som havde man valgt et prof. firma fra starten.

Med Frihjemmeside.dk´s koncepter er der slet ingen grund til at benytte vennetjenester eller studerende til at lave en så vital del af en virksomheds profilering som en hjemmeside er.

Det samme gør sig gældende når vi taler om flash hjemmesider. Længe har flash hjemmesider været de få forundt ene og alene pga. at prisen ofte overstiger 30.000 og mange virksomheder ikke ønsker at investerer den slags penge i en hjemmeside. Frihjemmeside.dk kan med vores flash koncept leverer flash hjemmesider til kr. 10.000. Se eksempler på www.friflash.dk

Dette indlæg er ikke ment som et reklamestunt for Frihjemmeside.dk men det ligger os meget sinde at informerer om der er alternativer til at betale overpris for et digitalt visitkort eller at lade en ven af huset forsøge sig med design og vedligeholdse af en så vital del af en virksomheds profil som en hjemmeside er. 

Hvis du er interesseret i at vide mere om hvad Frhjemmeside.dk kan tilbyde kan du naturligvis læse mere på www.frihjemmeside.dk og på www.friflash.dk  

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 22:18
Det her indlæg hører da vist, mere hjemme i "jeg har et godt tilbud til dig"?
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 22:36
Jeg tolker det også som reklame, så tråden er flyttet nu :)
Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 22:53
Jeg sidder og bliver provokeret af den gang vås du lukker ud her. Det er som mobil telefoner, køb den for 1 kr, betal 700kr i abodement om måneden.

Normal vil jeg ikke kritisere andres tilbud, men sådan som dette indlæg er lavet, lyder det som om i har et gratis produkt... MEN der er lige en "ekstra pris".

Eks : I tager 269kr pr. måned. Hertil kommer udgift til webhotel på kr. 99 pr måned.

Dette er den "gratis hjemmeside" !!!! (
uden at skulle betale for design, opsætning af den = 4416kr om året og webhoteller koster kun 5kr andre steder)

Over den pris du skriver "
på den måde købe et digital visitkort til over 3500 om året. "
Jeres pris er 4416kr !

Er det bare mig der syntes det lugter af øregas ?

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Tilmeldt 1. Feb 07
Skrevet kl. 23:07
Hej webspeeder,

Jeg ønsker ikke at gå i en online skænderi med dig- jeg ønsker at lave en pointe at prisen på en hjemmeside ikke blot er prisen for at få siden oprettet men i langt højere grad den efterfølgende vedligeholdelse. Man taler om begreber som TCO (total cost of ownership) når man skal vurdere den relle pris på køb og drift af software. Vi ved at TCO er høj når vi taler hjemmesider i det der er mange sjulte omkostninger forbundet med at have en hjemmeside.

Og nej det er bestemt ikke sludder når vi siger at vi leverer gratis hjemmesider, pørv at spørg et professionelt webbureau om at lave design, opsætning og rådgivning omkring en hjemmeside og se hvad prisen er- Dette er gratis hos Frihjemmeside. Vi tager penge hvor vi mener at den relle udfordringer ligger, nemlig at vedligeholde hjemmesiden og sikre at kundens kunder får den rigtige opfattelse af virksomheden første gang.

Mht. webhotel er det klart at det er en udgift man skal påregne for at have en hjemmeside, man kan altid debatter hvad et webhotel skal koste. Jeg ved at de handles fra kr. 9 pr. måned og opefter, men man får som regl hvad man betaler for.

Jeg tager dit indlæg som velment kritik hvilket altid er sundt.

Med venlig hilsen

Morten Nüchel

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 23:17
Jeg har nu læst dit indlæg om frihjemmeside, og har som webspeeder lidt svært ved at se hvorfor jeres tilbud er billigere/bedre for kunden end så meget andet. Jeg er ikke ude efter om prisen er høj eller lav - jeg mener der er plads til alle, ligesom der er plads til både Kia og Mercedes forhandlere. Nogle sætter pris på kvaliteten i en mercedes, andre er ligeglade - det samme gælder for webdesigns og alle mulige andre ting.

Der hvor jeg tilgengæld står af, er når du mener at 30.000 er for meget for en flash hjemmeside, fordi I kan lave en for 10.000. Bare et hurtigt eksempel:

Hos jer koster den 10.000, hos templatemonster $61 - Skal jeg lave en hjemmeside er den designet specifikt til kunden, med udgangspunkt i dennes målgruppe, specielle krav, eksisterende designlinie mv. Det koster! Skal jeg derimod sætte en template op som er købt hos templatemonster, vil jeg kunne gøre det på et par timer + de 61$... og det vil altså være langt fra de 10.000!

Kan godt være det er helt tilfældigt at jeg har fundet en template som er identisk med templatemonster, kan også være i ændrer lidt i templaten som kunden får, men sælger i monstertemplates videre til 10.000 mener jeg netop I lever helt op til dit eget udsagn: "Kunderne bliver taberne i det deres hjemmesider ikke repræsenteer firmaet optimalt og de får lov til at betale overpris "

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 23:22

Og nej det er bestemt ikke sludder når vi siger at vi leverer gratis hjemmesider, pørv at spørg et professionelt webbureau om at lave design, opsætning og rådgivning omkring en hjemmeside og se hvad prisen er- Dette er gratis hos Frihjemmeside. Vi tager penge hvor vi mener at den relle udfordringer ligger, nemlig at vedligeholde hjemmesiden og sikre at kundens kunder får den rigtige opfattelse af virksomheden første gang.

Det er altså gratis at få designet hjemmesiden hos jer, men hvis man nu selv vil stå for "at vedligeholde hjemmesiden og sikre at kundens kunder får den rigtige opfattelse af virksomheden første gang".

Så skal man vel ikke betale jer den månedlige afgift?

Tilmeldt 1. Feb 07
Skrevet kl. 23:36
Bacadil

Du har misforstået det er os der vedligeholder hjemmesiden for kunden og det er det kunden betaler for. Design opsætning og indsættelses af indhold er gratis.

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 23:42

Du har misforstået det er os der vedligeholder hjemmesiden for kunden og det er det kunden betaler for. Design opsætning og indsættelses af indhold er gratis.

Jep.. Men så er hjemmesiden jo heller ikke gratis, man betaler bare mere i den anden ende. Det ved alle jo godt..

Kunne man få en gratis hjemmeside og derefter vælge om I skulle opdatere/vedligeholde hjemmesiden, så ville jeg mene at vi snakker en gratis hjemmeside.

Tilmeldt 1. Feb 07
Skrevet kl. 23:53
Det er lidt som om begrebet TCO ikke er med i debatten. Jeg påstår ikke at vi leverer alt gratis til kunden, naturligvis er Frihjemmeside et firma der skal tjene penge, men der er altså stor forskel på om man tager penge for at lave en hjemmeside som så kunden efterfølgende skal bruge tid på at vedligeholde (kundens tid er også penge værd) eller kunden skal betale for at få siden opdateret efterfølgende.

Mit indlæg drejer sig ikke så meget om hvad en hjemmeside koster men hvad man får for pengene. Mange kunder er selt ikke klar over de skjulte omkostninger forbundet med at drive en hjemmeside. En hver må indrømme at det er bedre at få den ene del gratis hver enten det er design eller det er vedligeholdelse.

Mit andet anke punkt er kvaliteten i hjemmesiden, jeg mener at de eksempler jeg listet op taler sit tydelige sprog- Det er kvalitet for pengene, kort og godt.

Godnat amino´er og tak for jeres svar på denne tråd.

Side 1 ud af 5 (50 indlæg)