Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetale løn til kæreste?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg går ikke ud fra at dette er lovligt men nu spørger jeg lige alligevel:

Min kæreste har ikke fuldt ud benyttet sit fribeløb for 2005, og så kan jeg jo se en god forretning i at udbetale min løn (fra mit firma) til hende i stedet... Men det er vel ikke lovligt (da hun jo ikke har lavet noget arbejde for firmaet)?
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:32

Ren teknisk er der vel ikke noget problem i, at du lader hende hente kaffe til dig - og så afregner med 2500 per time :)
Ellers må du finde lidt administrativ arbejde til hende.

Ej - der må nok hellere en revisor hen over dette spørgsmål, jeg ved ikke om der er en gummiparagraf som T&S kan banke dig i hovedet med.

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 11:24
Dato: 11/17/2005 10:32:15 AM Forfatter: Tommy

Ej - der må nok hellere en revisor hen over dette spørgsmål, jeg ved ikke om der er en gummiparagraf som T&S kan banke dig i hovedet med.

Gummiparagraf.... tænker du på reglen om "omgåelse af skattereglerne"

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 22. Jul 05
Skrevet kl. 11:32
Jeg tænkte jo også nok at det ikke var helt lovligt, men min viden er noget begrænset på området så ville lige være sikker :-)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:47

Jeg mener bare, at der ikke er nogen regl, der forbyder mig at give mine medarbejder mere i løn end gennemsnittet. Men jeg ved at både brandvæsnet og politiet har gummeparagraffer, som man kan bruge til lidt af hvert - så mon ikke at T&S også nok skal kunne brokke sig.

Det han spørger om er jo bare:
1: Må jeg ansætte min kæreste i mit firma?
   Mit svar: Ja, du må selv bestemme hvem du ansætter.

2: Er der en regl for hvor meget jeg må give hende i løn?
    Mit svar: Nej, har hørt om folk der fik flere millioner om året.

At baggrunden så er, at han vil omfordele indtægterne er jo det eneste problem.
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 13:05

Dato: 11/17/2005 10:15:42 AM Forfatter:destiny Jeg går ikke ud fra at dette er lovligt men nu spørger jeg lige alligevel: Min kæreste har ikke fuldt ud benyttet sit fribeløb for 2005, og så kan jeg jo se en god forretning i at udbetale min løn (fra mit firma) til hende i stedet... Men det er vel ikke lovligt (da hun jo ikke har lavet noget arbejde for firmaet)?

Kære Destiny

For min skyld kan du snyde lige så meget du vil!.

Men jeg forstår ikke at du overhovede skriver dette indlæg, hvis du som udgangspunkt ikke tror det er lovligt.
Jeg kunne forstå hvis det var tale om en gråzone hvor din tvivl var "reel", og ikke et klart forsøg på at omgå skattereglerne.
Det ville være en skam hvis Amino blev et sted hvor brugerene hjalp hinanden med skatteunddragelse og andre lyssky aktiviteter.

Mit råd ville være at hvis du absolut vil snyde, ja så hold din mund om det, og er du ikke kvik nok til at gøre det på egen hånd, så lad være!. Du må tænke på hvor respektløs dit indlæg fremstår over for alle der ikke prøver at snyde i skat.

Mvh. Ole
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 13:10

Der er da ingen der har skrevet noget om at snyde!!!

Han spørger for at få klarlagt om det er lovligt, eller om der findes andre metoder til at få den bedste mulige privatøknomi.
Noget der i høj grad er aktuelt, med alle de skatteregler vi har i danmark....

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 30. Oct 05
Skrevet kl. 13:16
Dato: 11/17/2005 1:10:11 PM Forfatter: Bjarne Brusen

Der er da ingen der har skrevet noget om at snyde!!!

Han spørger for at få klarlagt om det er lovligt, eller om der findes andre metoder til at få den bedste mulige privatøknomi.
Noget der i høj grad er aktuelt, med alle de skatteregler vi har i danmark....

Hej Bjarne

Jeg tolkede nu spørgsmålet på en anden måde,..men det er fint nok, jeg vil ikke blande mig mere i denne tråd.

Mvh. Ole
Tilmeldt 22. Jul 05
Skrevet kl. 13:32
Lad os bare slå det fast: Jeg har ingen intentioner om at snyde i skat, for som du siger så havde jeg jo bare gjort det...

men på den anden side vil jeg da heller ikke betale unødvendigt meget i skat, så hvis der er en eller anden regel på det område så lytter jeg gerne....
Tilmeldt 30. Oct 05
Skrevet kl. 15:07

Dato: 11/17/2005 1:31:47 PM Forfatter: destiny Lad os bare slå det fast: Jeg har ingen intentioner om at snyde i skat, for som du siger så havde jeg jo bare gjort det... men på den anden side vil jeg da heller ikke betale unødvendigt meget i skat, så hvis der er en eller anden regel på det område så lytter jeg gerne....

Hej Destiny

Jamen så vil jeg da gerne forklare hvorfor jeg skrev mit forrige indlæg.

Du skriver :
Min kæreste har ikke fuldt ud benyttet sit fribeløb for 2005, og så kan jeg jo se en god forretning i at udbetale min løn (fra mit firma) til hende i stedet?

Og du giver selv svar på dit eget spørgsmål i sidste i indlægget:
Men det er vel ikke lovligt ?da hun jo ikke har lavet noget arbejde for firmaet) ,..hvad havde du forventet at folk skulle svare ? ,...ja den er fin mand, bare fyr den af, og skriv endelig lidt extra på ?

Havde du nu formuleret dit spørgsmål i retning af:

Min kæreste har ikke fuldt ud benyttet sit fribeløb for 2005, og jeg har overskud i mit firma.
Jeg vil høre om vi på lovligvis kan overføre en del af mit overskud til hende og derved få glæde af fradraget?

Ja så havde du sikkert fået mange fornuftige bud på dit spørgsmål, og alle ville være glade.

Syntes det ville være synd at Amino fik ry for at være et sted man kunne få hjælp til skatteunddragelse, men
istedet har/får ry for at være stedet  hvor iværksættere og andet godtfolk bla. hjælper hinanden med skattelovgivningens mange facetter.

Men alt dette er jo min egen personlige mening, og her på sitet er det jo Hr.Thorborg der bestemmer.

Mvh. Ole

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)