Dato: 11/17/2005 1:31:47 PM
Forfatter: destiny Lad os bare slå det fast: Jeg har ingen intentioner om at snyde i
skat, for som du siger så havde jeg jo bare gjort det... men på den anden side vil jeg da heller ikke betale unødvendigt meget i skat, så hvis der er en eller anden regel på det område så lytter jeg gerne....
Hej Destiny
Jamen så vil jeg da gerne forklare hvorfor jeg skrev mit forrige indlæg.
Du skriver :
Min kæreste har ikke fuldt ud benyttet sit fribeløb for 2005, og så kan jeg jo se en god forretning i at udbetale min løn (fra mit firma) til hende i stedet?
Og du giver selv svar på dit eget spørgsmål i sidste i indlægget:
Men det er vel ikke lovligt ?da hun jo ikke har lavet noget arbejde for firmaet) ,..hvad havde du forventet at folk skulle svare ? ,...ja den er fin mand, bare fyr den af, og skriv endelig lidt extra på ?
Havde du nu formuleret dit spørgsmål i retning af:
Min kæreste har ikke fuldt ud benyttet sit fribeløb for 2005, og jeg har overskud i mit firma.
Jeg vil høre om vi på lovligvis kan overføre en del af mit overskud til hende og derved få glæde af fradraget?
Ja så havde du sikkert fået mange fornuftige bud på dit spørgsmål, og alle ville være glade.
![]()
Syntes det ville være synd at
Amino fik ry for at være et sted man kunne få hjælp til skatteunddragelse, men
istedet har/får ry for at være stedet hvor iværksættere og andet godtfolk bla. hjælper hinanden med skattelovgivningens mange facetter.
Men alt dette er jo min egen personlige mening, og her på sitet er det jo
Hr.Thorborg der bestemmer.
![]()
Mvh. Ole