|

|
Dato: 11/17/2005 3:06:57 PM Forfatter: OleGearløs
Syntes det ville være synd at Amino fik ry for at være et sted man kunne få hjælp til skatteunddragelse, men
istedet har/får ry for at være stedet hvor iværksættere og andet godtfolk bla. hjælper hinanden med skattelovgivningens mange facetter.
Jeg syntes tilgengæld at det ville være fint hvis amino fik ry for at være et sted, hvor man kunne få alle de skattefiduser som kun revisorer har fod på, og dermed udnytte reglerne til fulde.
Det må være meget iværksætter-relevant at få den bedste økonomi, såvel privat som i virksomheden, dermed mulighed for at skabe større vækst.
Men igen....der er en meget fin grænse imellem skatteunddragelse, og det at "udnytte reglerne til fulde"
Jeg tvivler også på at der er noget der kan ødelægge Amino's gode rygte ![]() |
Alt om både i Danmark
Kære Bjarne Jeg forstår slet ikke dit indlæg, for vi er jo rimeligt enige, er du ikke sød at forklare mig forskellen på :
Jeg syntes tilgengæld at det ville være fint hvis amino fik ry for at være et sted, hvor man kunne få alle de skattefiduser som kun revisorer har fod på, og dermed udnytte reglerne til fulde.
Og:
Syntes det ville være synd at Amino fik ry for at være et sted man kunne få hjælp til skatteunddragelse, men
istedet har/får ry for at være stedet hvor iværksættere og andet godtfolk bla. hjælper hinanden med skattelovgivningens mange facetter.
Vedr. Aminos ry og rygte, ja så må man formode en vis opmærksomhed fra bla. skattevæsnet, hvis rygtet bliver for broget.
Mvh. Ole |
Jeg håber da heller ikke det er noget de kunne finde på, men kan alligevel ikke lade være at tænke på alle de dårlige situationer det kunne fører med sig hvis vi brugere ikke holder en bare nogenlunde selvjustits. Fik lige en tanke, tror i dette eller ligende kunne ske/sker ? : Men inde på Skattecentret sidder der en velforberedt mand, han har været kørt tusindvis af disse sager og har i flere år brugt google som et af sine mange redskaber til indsamling af relevant information. Iværksætter-debatten-Amino, her mødes iværksættere og hjælper ...
Tror jeg ser om skattevæsnet opdager det..Edward Ivrigs Autoophug .. Iværksætter-debatten-Amino, her mødes iværksættere og hjælper ... Kan i gætte resten? Edward fik ikke kun lov til at betale det unddragede beløb tilbage, men fik lov til at hoste op med en bod på ydeligere 100% af beløbet fordi han handlede i "ond" tro. (læs..snød med fuldt overlæg) ..Og det kunne jo dokumenteres. Hva siger i ? Mvh. Ole |
En af mine venner formastede sig til at køre på ferie i sin gulpladebil og efter grænsen installerede han sæder m.m. og så afsted til Niece. Da han kom hjem fik han et fint billede af sine bil, taget på en parkeringsplads i Nice, inkl. en momsregning på 60.000 kr. sååååå. Dbh Martin |
Det tror jeg hører til de mere sjældne tilfælde....har højest sandsynligt været en dansker der har haft ondt i røven, eller en ansat i skat som var på ferie samme sted.... |
Alt om både i Danmark
|
En dybt engageret ansat.......
Og så er det sjovt, hvordan man kan placere sympatien hos forbryderen i sin fortælling.
Martins ord "én af mine venner...." og Bjarnes "ondt i røven....." kombineret med det stereotype billede af en emsig embedsmand af værste skuffe gjorde faktisk, at jeg kortvarigt fik ondt af forbryderen i denne historie.
Det er imidlertid gået over.
For det første laver han en bevidst ulovlig handling. Hvis han havde været i god tro, havde han næppe ventet med at installere sæderne til han var i udlandet.
For det andet snyder han vores fælles kasse for ét eller andet beløb.
For det tredie medvirker han til at Skat får mere fokus på gulpladebiler, hvilket kan være til ulempe for andre med gulpladebiler.
For det fjerde udsætter han sig selv for en unødig økonomisk risiko: Hvad ville det have kostet, hvis han var blevet involveret i et trafikuheld med blot en smule personskade - forsikringen dækker næppe, hvis han har lavet konstruktionsændriner på bilen i forhold til, hvad den er godkendt til= ingen ulykkesforsikring udbetalt til de stakkels lemlæstede børn på bagsædet. Ingen erstatning for svie og smerte til den tyske Frau Müller med de komplicerede lårbensbrud og ingen erstatning til Herr Müller for skaderne på hans Mercedes.
- egentlig synes jeg, at den emsige embedsmand har gjort et godt job.
- om jeg selv havde sendt et billede til Skat? - Nix - men måske ville jeg have undersøgt, om det var lovligt at putte sæder i sin gulpladebil i udlandet - der findes jo mange uforklarlige krinkelkroge i lovgivningen. Måske er det på den konto, Skat har fået fat i feriefotoet?
mvh Hans |