Nu var det lige at jeg fik kaffe galt i halsen, for indtil nu har jeg da ikke læst noget om snyderi i denne tråd!?
At forsøge at minimere sin skat indenfor gældende lovgivning er da en ret, alle bør benytte sig af!
|
Dato: 11/18/2005 9:40:27 AM Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers KommunikationDato: 11/18/2005 7:47:58 AM Forfatter: Bjarne Bruseneller en ansat i skat som var på ferie samme sted....
En dybt engageret ansat.......Og så er det sjovt, hvordan man kan placere sympatien hos forbryderen i sin fortælling.Martins ord ''én af mine venner....'' og Bjarnes ''ondt i røven.....'' kombineret med det stereotype billede af en emsig embedsmand af værste skuffe gjorde faktisk, at jeg kortvarigt fik ondt af forbryderen i denne historie.Det er imidlertid gået over.For det første laver han en bevidst ulovlig handling. Hvis han havde været i god tro, havde han næppe ventet med at installere sæderne til han var i udlandet.For det andet snyder han vores fælles kasse for ét eller andet beløb.For det tredie medvirker han til at Skat får mere fokus på gulpladebiler, hvilket kan være til ulempe for andre med gulpladebiler.For det fjerde udsætter han sig selv for en unødig økonomisk risiko: Hvad ville det have kostet, hvis han var blevet involveret i et trafikuheld med blot en smule personskade - forsikringen dækker næppe, hvis han har lavet konstruktionsændriner på bilen i forhold til, hvad den er godkendt til= ingen ulykkesforsikring udbetalt til de stakkels lemlæstede børn på bagsædet. Ingen erstatning for svie og smerte til den tyske Frau Müller med de komplicerede lårbensbrud og ingen erstatning til Herr Müller for skaderne på hans Mercedes.- egentlig synes jeg, at den emsige embedsmand har gjort et godt job.- om jeg selv havde sendt et billede til Skat? - Nix - men måske ville jeg have undersøgt, om det var lovligt at putte sæder i sin gulpladebil i udlandet - der findes jo mange uforklarlige krinkelkroge i lovgivningen. Måske er det på den konto, Skat har fået fat i feriefotoet?mvh Hans
Nu var mit indlæg ikke møntet på trøst til min ven, men blot et eksempel på at man ikke skal vide sig sikker hvis man bevæger sig ud i ulovligheder. Jeg grinede min røv i laser da han fortale historien, som jeg stadigvæk syntes er ganske morsom.
Dbh Martin