Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad med fjernsyn?

Side 4 ud af 9 (87 indlæg)
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
super... så starter jeg mit eget mærke.

32'''' lyskjær... tja den er ikke dum...
senere kan der komme tøjmærke/skomørke/bøger/film/spil
ja mulighederne er uendelige.
Men mange af de tv man finder rundt om på nettet har ikke noget kendt navn.
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 23:31

Hej

Med erfaring som chef i den tidligere nænvte kæde, kan jeg sige at du absolut ikke er interesseret i at leverer til dem. Udover alt det Thorborg nævnte skal være iorden inden du overvejer, at tage kontakt til dem, skal du overveje dette:
Du skal kunne leverer 3-500 stk til central lageret i Jønkøping, Sverige som et minimum.
Evt. leverer 12-15 stk. til de 25 danske butikker.
Du skal i forvejen have lavet en service aftale med et større dansk elektronik værksted. (De vil blive glade for Strax i Tåstrup, da det er deres foretrukne samarbejdspartner)
De forlanger at du skal tage alle tv retur, der går i stykker inden for de første 30 dage fra salgsdatoen. (Den dag de sælger det til kunden)
Selvom de er store, er de da også købmænd, og vil gerne gøre en god handel. Men de har deres krav, som kan være hårde at opfylde.
Jeg vil ikke tage modet fra dig (2 kilo for et 32" LCD det er F....... billigt), men de er tunge og danse med. Ikke engang Philips tør tage kampen op.......

Hvis du stadig har mod på det skal jeg gerne være behjælpelig med navn og tlf nr til den person du skal snakke med.

Hvis du ikke har mod på dette men vil afsætte dem af andre kanaler, så tag fat i mig alligevel. Jeg skal nok selv aftage en håndfuld eller 2, og så har jeg en masse kontakter i branchen du kan bruge.

Mvh

Martin 
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Skrevet kl. 23:34

PS. Plejer og anbefale folk til at holde sig langt væk fra no name på LCD og Plasma tv, da fejlprocenten er alt for høj.

Mvh.
Martin
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:04
>Størrelsen er 32 tommer og det er fladskærm eller widescreen

Det er noget af et projekt du har kastet dig ud i. Hvis det er fladskærme er de sikkert væsentlig lettere at komme af med (det er de helt tynde der kan hænge på en væg) - hvis det er widescreen kan det i teorien være de almindelige store klodser, som der skal et tv-bord til at understøtte :)

Håber ikke du har skrevet under på noget, eller bundet dig til for meget endnu.
Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 06:59
Dato: 11/16/2005 9:17:52 PM Forfatter:lyskjaer
Størrelsen er 32 tommer og det er fladskærm eller widescreen- er ikke helt inde i de begreber.

Husk at FlatScreen på engelsk, ikke er ensbetydende med et plasma/lcd, som kan hænge på væggen.

blot at skærmen er fald, og ikke "buet".

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 07:42

Jeg har ikke bundet mig til noget, så der er ingen risiko.

Men kan se jeg skal forsøge at holde mig til lidt mindre kæder. Var heller ikke klar over der var så store regler.
Men de fjernsyn var flade. Ved ikke om de kunne hænge på en væk. Men de var vist 98 mm i dybden. Så de er ikke så store bagtil
Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Skrevet kl. 07:55

Der er vist ikke mange billedrørs tv der er 98mm dybe, så vi må antage, at der er tale om LCD.

Det jeg ville gøre, er at få et stk. hjem, og bruge pengene på det, og så få et elektronik-værksted af en rimelig størrelse til at gå det igennem. Og det skal ikke være den lille lokale enkeltmandsvirksomhed. Han/hun ved sandsynligvis ikke nok om LCD-tv.

Mvh.
Martin
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:47

Hej Lyskjær,

Mht. godkendelser (produktsikkerhed) skal produktet være UL godkendt eller CSA godkendt i USA. Hvis produktet har de godkendelser kan du nemt få det godkendt i EU, da vi har ekstremt vattede regler på det område. CE godkendelsen er ikke det papir værd den er skrevet på, men det skal bare laves.

Hvis du vil være sikker på at TV''et er i orden, kan jeg give dig nummeret på en der kan lave de formelle tests og dokumentationer til EU markedet. Send mig en PM hvis du er interesseret...

Men som der allerede er skrevet, er US produkter baseret på en spændingsforsyning på 110V og ikke 230V som i EU. Som regel fås consumer produkter af den slags i både US og EU udgaver - spørg leverandøren.

Personligt ville jeg aldrig gå i krig med import/salg af noname plasma TV. Jeg har set alt for mange dårlige TV (har tidl. arbejdet i branchen) som ikke engang kunne overleve 3-6 måneder i butikken før de første pixelfejl begyndte at komme. Sony og andre store producenter giver pixelgaranti, men jeg vil alligevel holde mig til LCD. Noname plasma er en tikkende garanti-bombe!

Sony og Philips producerer iøvrigt en billig discount serie som bliver solgt i Bilka og lignende steder. Det er ifølge rygter ikke den kendte Sony/Philips kvalitet, men branded får sikkert en masse til at købe skidtet. Jeg tror dog at et super billigt LCD TV vil kunne sælges uanset hvad det hedder.

mvh Carsten
Tilmeldt 26. Sep 05
Skrevet kl. 10:45

Så har jeg taget kontakt til både philips og sony. Og jeg har fået et ordre nummer på deres danske leverandør.

Så hvis jeg køber af dem behøver jeg vel ikke være så nervøs for at det ikke passer til de danske regler?

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Skrevet kl. 11:06
Dato: 11/17/2005 10:45:16 AM Forfatter: lyskjaer

Så har jeg taget kontakt til både philips og sony. Og jeg har fået et ordre nummer på deres danske leverandør.

Så hvis jeg køber af dem behøver jeg vel ikke være så nervøs for at det ikke passer til de danske regler?

Korrekt!

Mvh. Martin
Side 4 ud af 9 (87 indlæg)