Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad med fjernsyn?

Side 9 ud af 9 (87 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lyskjaer,

undskyld for det her, men for mig lyder du af lidt en amatør, som bare gerne vil i gang med noget uden at have undersøgt noget som helst overhovedet.

Hvis jeg var dig ville jeg som noget af det første overveje at finde de største barrierer ved import fra et land som USA. Dvs. som mange nævner, forskellige strømstyrker, forskellige tilladelser/certifikater m.m.
For det andet er det heller ikke bare lige at købe et fjernsyn hos producenten. De fleste har enten distributører eller egne datterselskaber i eksportlande som de er i. Det kunne du eksempelvis finde på de forskellige producenters/brands egne hjemmesider.
Desuden kommer det helt bag på dig at denne branche er hård, hvor avancerne er = ingenting. Sådanne ting burde du selv undersøge med lidt markedsanalyse osv. For i sådan branche er det kvantiteten der tæller - dvs. høje omsætningshastigheder.

Håber ikke du hader mig nu, da jeg bare vil komme med lidt konstruktiv kritik!

Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 08:56

1: Jeg hader dig ikke, kommer på amino for at få noget kritik/hjælp.

2: Er jeg amatør? Jeg har et års erfaring som selvstændig. I mine øjne syntes jeg ikke jeg er amatør inden for mit emne, for der er jeg rigtig god til det jeg laver, men når jeg starter på noget nyt. Ja så er jeg amatør, jeg har jo aldrig prøvet før. Det er derfor jeg prøver det, for at lære noget nyt, og for at blive noget andet end en amatør. Jeg kæmper for at undersøge tingene. Men hvis man stiller et spørgsmål på amino går der for det meste ikke mere end minutter før du har svar fra en anden iværksætter der har mere viden inden for det emne, end jeg selv har. Så derfor stiller jeg mine spørgsmål herinde, fordi jeg mener at kunne finde god hjælp herinde, og fordi folk plejer at behandle alle ordentligt herinde, om man er proff eller amatør.

3: Jeg kender ikke meget til branchen, men det vil jeg gerne, derfor undersøger jeg nettet, samtidig med jeg håber på hjælp herinde på amino.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:34
Dato: 12/11/2005 8:26:52 PM Forfatter: Balesic
undskyld for det her, men for mig lyder du af lidt en amatør, som bare gerne vil i gang med noget uden at have undersøgt noget som helst overhovedet.

Rolig nu!

Jeg synes at det er fint at vi kan stille hinanden spørgsmål Amino, uden at have en PhD i emnet! Det er jo netop den slags spørgsmål som Lyskjaer stiller, som kan være vanskelige at få svar på andre steder hvis ikke lige man har eksperter i sit netværk. Når alt kommer til alt, er de fleste iværksættere (mig selv inklusiv) til en vis grad en flok glade amatører som brænder rigtig meget for sine ideer...

mvh Carsten

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:49
Jeg vil tillade mig at lande midt i mellem jer. Der skal helt klart være mulighed for at spørge om alt, men der er dog ikke noget galt i at man selv prøver at Google tingene først. Man risikerer at køre folk trætte, hvis man spørger om alt for banale ting, som man selv på 2 min kunne have fundet ud af. Men igen, der skal være plads til alle!

Dbh Martin
Tilmeldt 11. Dec 05
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 11:03

Dato: 12/11/2005 11:59:33 AM Forfatter: I de sidste 7-8 år har jeg nok været igennem flere hundrede idéer til, hvilket firma jeg ville starte. Jeg har ville starte alt fra udlejning af hoppeborge ;-) til at starte en cd-butik. I nogle tilfælde var det økonomien der haltede, men i de fleste tilfælde var det i bund og grund fordi min idé ikke var god nok. Det er fint at have en idé og jeg har også været oppe at køre over en god idé i noget tid, som desværre senere viste sig, slet ikke at være gennemtænkt. Der er så utrolig mange ting man skal lære når man skal være selvstændig, men før man overhovedet når dertil, så må man ha´ en GOD idé, som bare er lidt gennemtænkt.

Det med "den gode ide" synes jeg er et spændende emne - selvom det ikke lige har så meget med import af fjernsyn at gøre... Udover at jeg er selvstændig med et par forretninger tænker jeg også selv ofte over nye ideer, og skyder dem også tit i sænk fordi de ikke er gode nok.
Men hvor god skal en ide egentlig være, for at man kan leve af den? Og leve godt? Hvis jeg kigger i telefonbogen for min hjemby, så kan jeg se, at der dælme er mange der lever af ideer som ikke var noget særligt. Kigger man på Europa, så er der såvidt jeg lige husker 27 millioner virksomheder. De har altså ikke unikke ideer allesammen.
Det er de færreste brancher der er så små, at der ikke kan være mere end 1 med den samme ide. Jeg tror slet ikke at ideen behøver at være der. Højest efterspørgslen. Hvor mange pizzabarer og tandlæger ser du med et unikt koncept?
Hvis man endelig vil være unik, så behøver man vel ikke at være mere unik, end at man bare er bedre end de andre. Eller bare bedre på et felt som nogle kunder værdsætter nok til at handle hos dig, fremfor hos konkurrenten, også selvom du måske er dårligere på andre felter. Det er jo derfor der er plads til at både supermarkeder, specialbutikker og onlinebutikker handler med de samme varer.
Med god nok mener du formentlig en ide der er så god, at produktet sælger sig selv, at potentialet er uendeligt, at det ikke kan kopieres og at pengene vil vælte ind på kontoen. Hvis det er den slags ideer man kalder for gode nok (og det har vi måske en tendens til), så er jeg bange for, at der er meget, meget langt imellem dem.

Så - kom da i gang i stedet for at sidde der og blive gammel

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 14:45

Hej igen,

undskyld for min direkte tone - for det var som også tidligere sagt slet ikke for at nedværdige dig Lyskjaer! Jeg prøver bare at sige det samme som Martin siger, at vi med den informationsverden vi lever i kan finde mange ting på nettet og rundtomkring.

Undskylder endnu engang  - og tilbage til emnet
Tilmeldt 26. Sep 05
Indlæg ialt: 259
Skrevet kl. 19:28

Jeg tog det såmænd ikke som om du nedværdigede mig. Jeg prøver bare at bruge alle de muligheder jeg har for at finde info. Den ene er google og den anden er amino.

Så er der også nogen andre, men ikke nær så kvalificeret.

Fordelen ved amino er netop at hvis man spørger om noget så er man sikker på at der sidder eksperter og besvarer mit spørgsmål, for alle herinde har deres niche, deres lille område hvor de hvalificerer sig.

Jeg forsøgte min ide med fjernsyn. Men der kom hurtigt et par grunde til at det ikke var så godt.

Hr. Thorborg snakkede om at det måske var kopi fjernsyn jeg havde fundet. Og derfra har jeg så arbejdet videre med ideen. Jeg tror ikke jeg bliver millionær på den her ide. Men hvert eneste spørgsmål, og hver eneste tanke jeg har om emnet, gør mig alligevel klogere, og det er derfor jeg er kommet herind. For at blive klogere, og for at dele ud af min egen viden, veksle den med andres viden.

Det var lige mine filosofiske ord

Men har lidt droppet ideen med fjernsyn fra usa, der der var så utroligt mange faldgruber. Jeg har istedet gjort som mange af jer opfordrede til, nemlig at starte med noget mindre, og så lige så stille bygge det op.

Så alle er gode venner, og jeg bruger også google
Side 9 ud af 9 (87 indlæg)