Jeg kan generel ikke tage folk alvorligt der ikke vil stå ved dem de er - om det så drejer sig om "Amish Dude", "Swordfish" eller "Onlinecoachen". For mig er det et fedt. Hvis jeres meninger og produkter er så elendige at I må gemme jer bag alias''er, så har det ingen berettigelse i min verden.
"Swordfish" - "Amish dude" - er det kun mig der har fornemmelsen af at han har en 3. profil kørende i øjeblikket, som har fået lidt kritik indenfor den sidste time?!
Denne forespørgsel er mest rettet til Jens Lykke Nielsen og Ronnie Gasseholm, da i tidligere har deltaget i denne tråd, og virker som om i har styr på affiliates.
Jeg har også været rundt på nettet, og kigget efter indtjeningmuligheder via affiliates. Jeg faldt over et koncept, som lover guld og grønne skove, ved at finde gode affiliate programmer, og reklamere for dem via Adwords på google.
Umiddelbart lyder det smart, da man ikke behøver være en haj til hjemesider.
Er der nogen af jer der har erfaringer med denne fremgangsmåde?
Det du spørger til er en form for "arbitrage" - du køber reklamer til en lavere pris end du sælger dem videre for. I dette tilfælde i form af affiliates.
Det er bestemt ikke nogen let model at arbejde med, men man kan bestemt godt tjene både guld og grønne skove på det. Men, ofte er marginerne små, så man skal op i store volumer. Og når dertil så lægges en pæn portion risiko, så skal man altså være villig til at risikere ret store summer for at tjene godt på det. Men er man god og har de rette midler at arbejde med, kan man som sagt "sagtens" tjene gode penge på den model.
I forhold til Google kan der med AdWords godt være nogle særlige udfordringer når man kører affiliate sites. Grundlæggende set gider Google ikke vise links til 10 forskellige afiliates for det samme produkt og leverandør. Så man skal nogle gange være lidt kreativ for at få sine ting med :)
Så, hvis der er nogle der bilder dig ind at det er let, sikkert eller ikke kræver speciel meget viden, så lyver de.
Ja så er det ikke nogen nem opgave. havde selv tænkt mig denne fidus engang, Men har ikke forstand på det der google ads adwords men jeg vil da råde dig til at besøge Mikke demib´s hjemmeside / blog der kan du få hjælp << HAN KAN DET DER GOOGLE SHIT ellers prøv her på aminoWIKI "google ads."
Som Ronnie også nævner er affiliate markedsføring en opadgånde branche i de fleste lande. Jeg mener dog at man som lille medie eller mellemstort medie som en start bør skælne mellem affiliate og performence orinteret markedsføring. Vel er der penge at hente i affiliate markedsføring, men min erfaring og overbevisning siger mig det mest er interesant for helt store portaler som feks Jubii mfl. Derimod bør du som mellemstort medie kigge på performence orinteret markedsføring, som er det vi tilbyder, her er det generelt lettere at levere en indtjening på. Når Ronnie relatere til mellemstore sites der stort set lever af affiliate aftaler, vil jeg vove og påstå at 80% af deres indtjening kommer fra performence orinteret markedsføring. Alene i danmark har vi flere hundrede sites der ikke kun levere af det, men også beskæftigere mange medarbejdere via den indtjening der skabes på performence orinteret markedsføring. Typiske sites at nævne gratis sider, konkurrence sider, diverse nyhedsbreve som f.eks www.dagenspost.dkwww.main-mail.dkwww.konsumentrabatten.se for at nævne enkelte af vores egne medier.