Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betal kunden tilbage, inden fortrudt køb er returneret

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige nu undrer jeg mig over, at vi overhovedet har tænkt tanken at åbne en webshop.

For det første fordi vi har måtte erfare, at aftaler blandt leverandører af disse, ikke er noget man skal tage for gode varer (det gælder ikke alle, men dem vi har været i kontakt med).

Dernæst fordi der er så meget svindel, og reglerne tilsyneladende er lave som de er for at beskytte svindlerne, fremfor at beskytte de erhvervsdrivende.

Ydermere skal det åbenbart være dyrere at modtage kort på nettet, fremfor i vores butikker. Igen er vi langt mere udsatte for at blive snydt, og få en PBS dummebøde oveni, og det skal så tilsyneladende koste ekstra..

Dertil kommer, at det nu ovenikøbet skal til at være en hel del dyrere at sende varerne til kunderne. Det kan vi selvfølge klare ved at lægge det over på kunden, men det er ikke fremmende for websalget.

Men nu kommer prikken over i'et, måske: Webbutikker kan risikere at skulle betale penge tilbage, før et fortudt køb er returneret.

Undskyld mit franske, men hvad fanden sker der? Det er som om at det at have en webshop, skal være så risikabelt og fyldt med udfordringer, som muligt.

Og i stedet for at politikerne gør noget mere for at gøre det attraktivt at have sådan en shop, (måske alternativ til arbejdsløshed?), ser det ud til at holdningen er en helt anden.

Jeg har fået en stor og fornyet respekt for jer der driver webshop, og ikke går under med stress og dårlige nerver. For det er da virkelig risikabel business, og det skal åbenbart til at være værre.

Vores webshop (hvis den nogensinde bliver færdig), er udelukkende ment som et supplement til vores øvrige forretning. Men når man sidder og tænker over tingene, kan man ikke lade være med at tænke på, om det i det hele tage kan svare sig..

Nå. Lang histore, bare for at poste et link :o)

Jeg synes bare at det virker så dumt som det overhovedet kan blive, hvis det bliver en realitet, at forbrugerne skal have penge etur, førde har returneret varerne. Jeg kan sagtens forestille mig, at det vil betyde yderligere tab for webshopejerne.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 09:17

Det lyder ikke videre smart, folk kan da heller ikke ringe ned til en butik og sige de gerne vil komme og aflevere varerne tilbage, men de skal da lige have deres penge overført tilbage til deres dankort / bank konto.

Jeg tror desværre der er nogle som vil se sig fristet af nemme penge på denne måde, køb noget på nettet, fortæl webshoppen at du vil returnere tingene, og få så pengene tilbage og undlad at sende varerne retur og sælg dem så på den blå avis :)

Ud over det syntes jeg også det at tåbeligt at folk skal have deres penge retur for forsendelsen, hvis de returnere et køb, de må da selv betale fragten begge veje, det samme gør sig da gældende i en butik, her skal butikken da ikke betale folk Tog billet, eller brandstof til deres bil.

Håber så sandelig at politikerne får slået denne ide i jorden igen

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:38

Jeg synes faktisk det lyder direkte dumt :o) (altså ikke det du skriver, men EU direktivet..)

Det er jo at opfordre svage sjæle, til at lave lidt hurtige penge.

Jeg vil sige, at jeg kan leve med at returnere returfragten, men hvis det her bliver en realitet, kan jeg allerede nu meddele, at jeg bliver en der kommer til at bryde reglerne. For der er absolut ingen chance for, at vi returnerer noget som helst, før varerne er modtaget. Så må vi se hvad konsekvensen bliver af det.

Det kan sagtens være at det ender med negative stjerner på Truspilot, og hvad de hedder. Men vi lukker hellere shoppen igen, end vi tager de tab der med garanti vil komme på denne løsning.

Nu er vores produkter også telefoner, tilbehør og andre letomsættelige produkter. Så vi vil være i den absolutte målgruppe for svindel. Men da vi lavede kalkulationerne på de tab vi forventer, var dette tiltag bestemt ikke med i regnestykket :o)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

igang:

Dernæst fordi der er så meget svindel, og reglerne tilsyneladende er lave som de er for at beskytte svindlerne, fremfor at beskytte de erhvervsdrivende.

Ja det virker som om at de kriminelle har fået godt tag om bollerne på lobbyisterne, for der er da ingen normale mennesker der fremsætter sådan et forslag.

Det er egentligt utroligt at den omvendte retstilling i så udpræget grad skal lægges ned over de erhvervsdrivende, og som samtidig ikke kan få gennemført tiltag der nemt kunne dæmme op for kreditkortsvindel.

MEN hey, det er jo også en måde at hjælpe alle udenfor EU på, for så må handlerne jo bare gennemføres i et område der ikke er reguleret af sådanne latterlige tiltag. Det ender med at Ukraine bliver EU webshops hovedlager.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej igang.

Ja hvis man ikke vidste bedre, var man ind i mellem fristet til at tro, at alle de "kloge hoveder" der sidder i EU faktisk prøver at køre hele skidtet i sænk, i hvert fald hvad e-handel angår.

Først var der deres knap så gennemtænkte lovforslag hvad vedrører cookies og brugeraccept af disse, og det her er så åbenbart den næste genistreg i rækken.

Man skulle næsten tro at de prøver at vinde en konkurrence, om at komme med det lovforslag der gør de europæiske webshops mindst konkurrencedygtige. 

Jeg er helt med på at man skal sørge for ordentlige forhold og beskyttelse af forbrugerne (vi handler vel også alle privat og værdsætter dette), men visse af deres forslag er simpelthen bare absurde, konkurrenceforvridende og, i mine øjne, faktisk dybt unødvendige.

Man undres og ja, jeg forstår så udmærket din skepsis og frustration omkring det.

~ Amaris

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:03

Lagersalg123 - JEN:
Det ender med at Ukraine bliver EU webshops hovedlager.

Lige præcis Big Smile

Man kan bare ryste på hoved, og konstatere at med de tiltag lægger de i den grad op til, at vi fremover selv udvælger hvilke regler vi vil overholde. Alt andet vil være lige med tab. Og det er bestemt ikke holdbart i længden.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 10:09

Amaris Charvell:

Man skulle næsten tro at de prøver at vinde en konkurrence, om at komme med det lovforslag der gør de europæiske webshops mindst konkurrencedygtige. 

Eller mindst sandsynlige "overlevere", for dette nye tiltag vil med garanti lukke nogle webshops. Spørgsmålet er bare hvor mange.

Nu er jeg ikke så skarp i EU historie, men var der ikke noget med at vi skulle med i dette fællesskab, netop for at stå stærkere især handelsmæssigt? Lige nu virker det som om, at der arbejdes på det stik modsatte, som du også er inde på..

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 10:41

Nu ved i vel godt hvad spindoktorer og lobbyister laver, - eller hvad?

Jeg er lidt nysgerrig på om i har læst forslaget - eller om i henholder jer til artiklen.

Der er jo en stor surhed over, at forslaget jo rent faktisk lever op til EUs formålsparagraf om at gøre handelen ens i hele EU, - og det kan man jo forbavses lidt over når kritikerne af netop dette forslag ellers gerne slår til lyd for EUs lyksageligheder. Især når det kommer  til at nedsætte lønninger, skatter og andet i Danmark for at få ens forhold i hele EU.

Så en vis skepsis omkring fortolkningen af forslaget ville nok ikke være af vejen Wink

For webshops i Danmark har det jo ikke den store betydning, - det er jo blot forbrugerne der betaler med kreditkort der enten ikke er klar over/ bruger muligheden i forbindelse med returnering. Det er allerede fastslået i praksis jf.købelovens bestemmelser at man kan fortryde allerede inden modtagelsen af varen.

Men lad os nu se det færdige lovforslag først.

Fra Vejle
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 625
Fra  NKH.dk Skrevet kl. 11:28

Michael:

Det er allerede fastslået i praksis jf.købelovens bestemmelser at man kan fortryde allerede inden modtagelsen af varen.

Ja? Men hvad har det med det her nye forslag at gøre?

Med venlig hilsen
Bastian

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 12:52

@ Bastian

Det er det der forsøges implementeret i selve forslaget i hele EU.

Linket til avisartiklen er lobbyisternes fortolkning/udlægning som unægteligt lyder noget bedre hvis formålet er det "tossede EU bureaukrati". Så må man bare huske på at "det tossede" så allerede findes i DK.

Nu har jeg flere webshops i hele EU og den konkurrence jeg er ude i fordrer god kundeservice så den praksis har jeg ført i årevis. Uden problemer. Det kræver blot en returformular.

Mine kunder er ikke mine fjender!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)