Er det tilladt at sende et tilbud ud pr. mail til kunder der har registreret sig i min webshop? De har ikke tilmeldt sig nyhedsbrevet, men opgivet mail i forbindelse med et køb.
Et godt råd er at bede kunder om at tilmelde sig dit nyhedsbrev i check-out flowet, altså f.eks. på leveringssiden, da du ved, at kunderne på dette tidspunkt er meget interesseret i dit produkt. Her har de i forvejen afgivet deres email adresse, og de skal så blot sætte et flueben (husk den ikke må være auto-udfyldt) i et felt, at de gerne vil modtage dit nyhedsbrev.
De tilbud jeg ville sende ud, er af samme type produkt .. Men jeg har også hørt at jeg ikke må, når de ikke har tilmeldt sig nyhedsbrevet. Men har selv modtaget tilbud pr. mail og pr. brev fra steder jeg har købt, uden at sige ja til det.
Jeg har handlet et sted, der gjorde det. Det skaber helt automatisk stærk modvilje og mistillid hos mig når de uinviteret spammer en. Der handler jeg ikke igen.
Så selv hvis der rent juridisk var ret til det - så er der en naturlov, der hedder kundens interesse. Og her er mit svar klart "nej".