|
Hej Jeg sidder og skal have udfyldt min udvidede selvangivelse ifm. mit enkeltmandsfirma. Jeg fører naturligvis løbende regnskab og har derfor også de (efter min opfattelse) nødvendige tal ifm. omsætning, forskellige udgifter og deraf også mit overskud. Jeg har opstillet mit regnskab i Excel skal det siges. Jeg sidder dog nu og bliver noget i tvivl om reglerne ifm. hvilke og hvro mange oplysninger jeg skal skrive på selvangivelsen. Jeg omsætter for over 300.000,- og er derfor kommet frem til at jeg skal angive regnskabsoplysninger som udgangspunkt , selvom det er en personlig virksomhed og jeg har da også fået udfyldt rubrikkerne 111 med overskud af virksomhed og derefter også rubrikkerne 300 og frem. Snakkede idag med en medarbejder ved SKAT som sagde at jeg skulle angive omsætning i rubrik 320 "Nettoomsætning" (meget logisk) og så bare det samlede beløb af mine udgifter i rubrik 321 "Vareforbrug". Resultatet af disse to tal giver jo mit overskud og det skulle jeg så, ifølge ham, blot notere i "Ordinært resultat før afskrivninger og renter" rubrik 325, selvom det også fremgår i rubrik 111 og herefter kommer jeg så i tvivl. Der er jo yderligere en rubrik 326 som Tast-selv vil have udfyldt før man kan godkende tallene som hedder "Regnskabsmæssigt resultat efter renter" samt to rubrikker den også vil have udfyldt inden godkendelse: 331 "Egenkapital" og 332 "Balancesum". Jeg har indtil i år selvangivet på papirform og har derfor ikke tidligere notere noget i disse felter - har dette været en fejl, eller? Jeg er selvstændig vognmand og har kun en varebil og udgifterne til drift/vedligehold af denne, brændstof, forsikringer, vedligehold osv. Håber der er en kyndig sjæl der vil hjælpe med lidt vejledning. På forhånd tak. |
Hej.
Ja..egenkapital og balancesum burde og bør udfyldes.
MvH
Peter
Bliv gratis medlem