Jeg er er i situation hvor jeg har brug en advokat - men ikke i stand til holde udgifterne. Kort fortalt er det min ide/koncept som jeg delagtig gjorde et andet firma for (enkeltmandsfirma) - han løb bag om ryggen på mig og ideen har han nu ført den ud i virkligheden og har netop fået succes. Inspireret fra dårlige amerikanske film, så tænkte jeg om det er muligt at finde en advokat som gratis vil føre ens sag mod at få del i erstatningssummen hvis/når sagen vindes. Er der nogen som kan kender/kan anbefale en sådan advokat? Fra advokatnævnet har jeg fundet følgende: ”No cure no pay” Aftale om, at klienten ikke skal betale honorar, hvis sagen ikke falder ud til klientens fordel, er tilladt, men anvendes af forståelige årsager ikke ofte. ”Pactum de quota litis” Aftaler om honorar som en vis (procent)del af et opnået resultat i fx. en erstatningssag er i strid med god advokatskik. Hvis noget er i "strid med med god advokatskik" Hvad betyder det helt præcist? På forhånd tak. |
Hvis ikke det er direkte ulovligt, så tror jeg ikke du finder nogen der vil gøre det. Hvis en advokat bliver stemplet for at have handlet i strid med god advokatskik, så vil de i fremtiden kunne få bøder og blive hængt offenligt ud.
Så der er nok ikke andre veje end at betale sig for servicen.