Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Derfor flytter jeg til Thailand

Side 7 ud af 8 (78 indlæg)
Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis.

Nu er der jo ikke lang tid til :-) Super spændende.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på.. hvordan vil du klare visum udfordringen?

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej BKK

Det er heller ikke helt nemt i Thailand, hvor man jo kun kan få 3 måneders visum. Men jeg har heldigvis kontakt med nogle danskere, der bor i Thailand og hjælper os med Visum.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

BKK:
Hej Dennis.

Nu er der jo ikke lang tid til :-) Super spændende.

Men jeg kan ikke lade være med at tænke på.. hvordan vil du klare visum udfordringen?

Nu kender jeg et par stykker i Thailand og de klare det på den måde, at de hver 3. mdr tager et smut til et af nabolandene og har en overnatning her. Derefter vender de tilbage til Thailand med et nyt stempel og så kan de være der 3 mdr mere.

Mvh

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er jo svært.. desværre.. arbejder selv med samme problematik..

At få en work permit i eget firma ville være det bedste, men det er en stor omkostning med pro-forma løn til ansatte, forsikringer, minimumsløn, etc. Hvis du laver konstant visa-run og nyt turistvisa hver 120 dag så håber jeg ikke du løber sur i det :-) Der er jo også noget økonomi i det.

Thailand har desværre strammet meget op det seneste år, så pas på dig selv og hav styr på dit visa, efter endnu en opstramning i immigrationslovningen denne sommer har der været mange europæer i de berygtede Thailandske fængsler.

Jeg har selv valgt at tage frem og tilbage indtil jeg kan få min egen work permit, det er simpelthen for stressende at blive "jagtet rundt" på den måde :-)

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:
Nu kender jeg et par stykker i Thailand og de klare det på den måde, at de hver 3. mdr tager et smut til et af nabolandene og har en overnatning her. Derefter vender de tilbage til Thailand med et nyt stempel og så kan de være der 3 mdr mere.

Det var den metode, som vi oprindelig ville have brugt, da vi alligevel kommer til at bo forholdsvis tæt på grænsen til Cambodia. Men desværre er der blevet strammet op på de såkaldte "visa runs". 

Jeg har hørt at man kun kan lave 3 visa runs nu.

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Jul 09
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Absolut misundelsesværdigt - hvordan stiller det dig egentlig skattemæssigt at flytte til Thailand? :-)

Anyway, held og lykke med det Dennis!!

Jeg tilbyder webdesign og webgrafik

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:

Nu kender jeg et par stykker i Thailand og de klare det på den måde, at de hver 3. mdr tager et smut til et af nabolandene og har en overnatning her. Derefter vender de tilbage til Thailand med et nyt stempel og så kan de være der 3 mdr mere.

Man kan ikke længere tage over grænsen og blive ved med at forlænge.
Sidste år strammede de immigrationsloven og forsøger at ramme dem der bor dernede permanent på turist-visa.
Jeg siger ikke det er umuligt, men man bevæger sig i en gråzone...

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Nygaard Pedersen:

Absolut misundelsesværdigt - hvordan stiller det dig egentlig skattemæssigt at flytte til Thailand? :-)

Anyway, held og lykke med det Dennis!!

Da jeg ikke omsætter for flere millioner var det faktisk planen at beholde det hele i Danmark, men ved at starte firma i Thailand kan jeg slippe med noget der ligner 7% skat + at det skaffer mig arbejdstilladelse.

Arbejdstilladelsen er den primære grund til at jeg starter firma i Thailand

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads Nygaard Pedersen:

Absolut misundelsesværdigt - hvordan stiller det dig egentlig skattemæssigt at flytte til Thailand? :-)

Hej Mads, også en af de udfordringer jeg mødte :-)
Jeg har ingen viden omkring beskatning andet end det jeg har undersøgt i forbindelse med at flytte til Thailand. Og her er den råde tråd at man ingen tilknytningsforhold må have til Danmark, ellers bliver man dobbeltbeskattet.
Dvs, sælg ejerlejligheden (eller udlej den i minimum 3år), bliv skilt (hvis din partner bor i DK), og tal ikke et minut om arbejde hvis du kommer på besøg i DK :-)

Tilmeldt 9. Jun 09
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Dennis Kjærgaard:

Da jeg ikke omsætter for flere millioner var det faktisk planen at beholde det hele i Danmark, men ved at starte firma i Thailand kan jeg slippe med noget der ligner 7% skat + at det skaffer mig arbejdstilladelse.

Arbejdstilladelsen er den primære grund til at jeg starter firma i Thailand

Dennis, for at få den omtalte arbejdstilladelse skal du:

1) lade 51% komme på Thai hænder (det er bedst at lave det til 61%)
2) ansætte 4 thai'er
3) registrere 2 mio. Baht

1 & 3 er overkommelige, men 2 koster. Du kan ansætte dem proforma uden at give dem løn, men du skal betale deres sygesikring, VAT og et firma til regnskab. Dette vil koste ca. 5000 Baht per måned. Derudover skal der betales en masse fee's for at starte op.
Så første år vil koste dig omkring 100.000 Baht og det efterfølgende år ca. 60.000 Baht.
Det er jo heller ikke noget problem hvis man tjener penge :-) men det er en bekostelig affære for at få en arbejdstilladelse.

Jeg håber ikke du tager dette som et negativt input, synes det er bedst at se realiteterne i øjnene og planlægge godt.

Side 7 ud af 8 (78 indlæg)