Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Et par gode råd omkring googles seneste Panda update

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Googles seneste update, først kaldet "farmer update", men af google selv kaldet "Panda update" har bl.a. påvirket googles rankings af sites med lav-kvalitets indhold. Dårligt content på din side trækker nu også de gode sider med ned rankingmæssigt. Derfor er det meget vigtigt at få fjernet sit dårlige content eller gøre det bedre.

Thomas Rosenstand har skrevet lidt om updaten her: http://www.thomas-rosenstand.dk/google-panda-update hvor han bl.a. lægger op til diskussion omkring hvorvidt DC content er blevet endnu vigtigere at undgå efter Pandaens indtræden.

Hvis man er ramt af Pandaen er der gode råd til hvordan man bør håndtere sit dårlige indhold her: When To Use 404, NoIndex & 301 Redirects In Farmer/Panda Fix

Håber I kan bruge det. 

Hvis der er nogen der er ramt så lad os høre hvad I gør ved det og om det hjælper.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 10:52

Tak fordi du deler din viden med os! Dejlig opdatering :=)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:56
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:06

Mikkel deMib Svendsen:

Et interessant spørgsmål er også, hvorfor Google har valgt at omdøbe updatedn til "Panda". Det har jeg forsøgt at give et svar på her: http://blog.demib.com/google-farmer-panda-update.html Geeked

Interessant. Som jeg læser dit indlæg lægger du op til at Panda updaten ikke så meget er en algoritmisk ændring så meget som nogle manuelle ændringer fra google´s side?

Hvis det er tilfældet er det jo bestemt ikke første gang det er sket Big Smile

Jeg læser en del med på mange forskellige SEO-sider og forums og det ser umiddelbart ud til at mange er ramt. Dette taler imod det er en ren manuel ændring. Men igen jeg har kun fornemmelser og er hverken overbevist om det ene eller det andet endnu. 

Må jeg være nysgerrig at spørge om der er noget specifikt der gør du mener det er mere et "handjob" end en egentlig opdatering af algoritmen? 

Mine egne overvejelser er at det må være noget nær umuligt at skælne dårligt indhold fra godt indhold, hvorfor de jo kunne tage "time on page" og "bounce rate" med i bedømmelsen. Problemet i det er at jeg kunne købe en masse trafik og lede hen på min konkurrents side velvidende de besøgende ville lukke siden med det samme. Dermed kunne min konkurrents side blive betragtet som lav kvalitet. 

Der er mange spørgsmål men ikke så mange svar Big Smile Kunne du ikke uddybe din holdning lidt mere?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:09
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 11:17

Thomas Frost:

Mikkel deMib Svendsen:

Et interessant spørgsmål er også, hvorfor Google har valgt at omdøbe updatedn til "Panda". Det har jeg forsøgt at give et svar på her: http://blog.demib.com/google-farmer-panda-update.html Geeked

Mine egne overvejelser er at det må være noget nær umuligt at skælne dårligt indhold fra godt indhold, hvorfor de jo kunne tage "time on page" og "bounce rate" med i bedømmelsen. Problemet i det er at jeg kunne købe en masse trafik og lede hen på min konkurrents side velvidende de besøgende ville lukke siden med det samme. Dermed kunne min konkurrents side blive betragtet som lav kvalitet. 

Der er mange spørgsmål men ikke så mange svar Big Smile Kunne du ikke uddybe din holdning lidt mere?

Ved store udbyder kan man sikker sig mod dette de sørger for ved stor trafik at have ekstra server parat til at tage over koster lidt ekstra kr, med tit vil du bare give mere omtale til denne side , for nu kunne du ligge denne side ned, derved kan det ende i medier, vis siden omtales giver du den gratis reklame

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:17

Mikkel deMib Svendsen:

Mange tak for den uddybning.

Den med de kun udruller den i USA til at starte med lugter lidt, når noget er landespecifikt er det som du nævner et godt tegn på det kan være et handjob.

Det kan også være en mellemting, altså at der er blevet lavet en opdatering, den er bare slet ikke så omfattende som de giver udtryk for. Jeg har læst nogle steder at sider med mange reklamer er blevet ramt. Det er jo en del lettere at ramme dem algoritmisk, end det er at bedømme om en artikel er god eller dårlig. 

Svaret ligger nok et sted midtimellem. En algoritmisk ændring de steder hvor det har kunne lade sig gøre og adskillige handjobs som scaretactics. Dog er det hele pakket ind som en algoritmisk ændring. 

Tiden og mere analyse vil vise hvad der er sket.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:28

Mikael christiansen:

Thomas Frost:

Mikkel deMib Svendsen:

Ved store udbyder kan man sikker sig mod dette de sørger for ved stor trafik at have ekstra server parat til at tage over koster lidt ekstra kr, med tit vil du bare give mere omtale til denne side , for nu kunne du ligge denne side ned, derved kan det ende i medier, vis siden omtales giver du den gratis reklame

Jeg tror du misforstår lidt. 

Jeg taler ikke om at købe besøgende til min konkurrents side for at hans server skal blive langsom. 

Jeg taler om f.eks. at købe 1.000.000 pop-ups med mixed lortetraffik fra hele verden og vise min konkurrents side i pop-up´en. 

Når besøgnede rundt omkring i verden kommer ind på den side vil de oftest lukke den ned i løbet af 1-2 sekunder da det bliver opfattet som en spam pop-up man ikke har bedt om.

Det giver en meget dårlig "time on page" (altså hvor lang tid den besøgende er på siden og en høj bounce rate).

At blive vist i spam pop-ups er bestemt heller IKKE noget der er noget god gratis reklame i, tværtimod.

EDIT: Altså min pointe er blot at i det tilfælde hvor Pandaupdaten bruger "Time on page" og "bouncerate" kan man skade sine konkurrenter ved at dirigere lortetraffik over på hans side.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:05

Som modspil til min forrige post kunne google nøjes med at bruge stats på "time on page" og "bouncerate" for deres egne henvisninger. Spørgsmålet er stadig om de overhovedet bruger disse ting i den nye update og hvordan det eventuelt virker. 

Tiden og Demib kommer forhåbentlig med et endnu mere klart svar senere når der er analyseret endnu mere.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:05

Jeg må også indrømme at jeg har haft mine tvivl om hvorvidt 'Panda' er en manuel derangering eller en egentlig algoritme opdatering. Det er i hvert fald interessant at Demand Media ikke blev ramt på trods af at deres 'How to tie your shoe' artikler knapt kan siges at holde høj kvalitet. Og der er stadig masser af meget lav kvalitets artikeldatabaser derude der er indekserede med dårligt og knapt så unikt indhold.

Når der er mange der har mistet placeringer kunne det jo ligeså godt skyldes at de har baseret deres linkbuilding på de steder der er blevet ramt (fx Squidoo var jo meget populær en overgang).

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)