Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Katastrofe i Japan

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 8. Feb 11
Indlæg ialt: 93
Fra  Easy Match ApS Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror sku folk har misforstået min bevægsgrund.

Jeg har ingen intentioner overhovedet om at lave noget i forbindelse med katastrofen, stiller egentlig bare spørgsmålet for at få en rask diskussion i gang omkring morale/etik i business verdenen.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 09:44

frands99:

Tror sku folk har misforstået min bevægsgrund.

Jeg har ingen intentioner overhovedet om at lave noget i forbindelse med katastrofen, stiller egentlig bare spørgsmålet for at få en rask diskussion i gang omkring morale/etik i business verdenen.

Mit var ret sarkastisk ment. :P Man kan blive ved med at peje fingre af folk der tjener penge på katastrofer. Og jeg syntes ikke der er noget galt i at tjene penge på katastrofen, sålænge der kommer penge dertil så de kan få deres liv nogenlunde normalt igen. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hvor er det bare pisse ærgeligt at der næsten ingen mennesker er, til at gøre noget .... for ingenting. 

Ville det gøre så ondt at opsætte en affilliate side og rent faktisk sende alle pengene til de nødstedte?

Sorry, men jeg savner sgu folk der gør tingene med hjerte. Mennesker der gør noget af godhed og ikke forventer at modtage noget igen... 

Især på amino syntes jeg det er ekstremt (ok jeg burde måske deltage hos "de frivillige" og ikke på et iværksætterforum så), men når nogen starter en blog, handler det ikke om "hvordan kan jeg hjælpe andre mennesker", men hvordan kan jeg tjene penge på det?

Hvor ville det være fedt at se folk der blogger uden reklamer og uden at forvente noget igen.... nej det giver sgu ikke brød på bordet, og det er svært at leve af god karma :). Men der er mange måder at tjene penge på, og mange af de blogs der er overklistrede tror jeg ville få mere ud af fjerne det, også skal det nok komme retur. 

Nå i stedet for at tale vil jeg holde min kæft og selv gøre det.... 

Men jeg er også den type ildsjæl der giver sig 100 % og mon ikke det så kommer ind igen. Det brænder jeg fingrene på engang imellem...

Pointen er ikke at jeg er en helgen, jeg har sider jeg tjener penge på, men jeg har bestemt også sider som ingen reklame indeholder eller hvor der er bagtanker bag. 

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 11:27
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Man kan godt være rig på penge, - og så fattig alligevel.

Jeg bor på en vej hvor naboerne kigger misundeligt når jeg kommer i min gamle Volvo. Så ved de nemlig at jeg har pantsat Ferrarien og Mercedesen fordi jeg skal lave noget jeg selv finder sindsygt spændene.

De skal ellers selv på Businessclass ned til ferieboligen i Frankrig og nippe til vin og nyde livets glæder, - men tilbage i firmaet ligger opgaven med at spinne omkring årsberetningen og de kolde kyniske facts som afgør deres succes. Deres aktionærer er kolde i røven omkring etik og moral medmindre det mindsker udbyttet.

Om i kan lide det eller ej, - sådan er erhvervslivet altså skruet sammen. Det vil i også blive en del af, hvis ikke i er det allerede. Enten som lønmodtagere, - eller med egen business.

Jeg er så heldig, at jeg med alderen og erfaringen har fundet ud af at det ikke virker for mig kun at tjene penge. For mig er pengene værktøjet til at skabe en spændene hverdag, - ikke målet i sig selv. På den måde kan jeg være lidt "fin på den" og undgå at lave ting jeg ikke sympatiserer med. Det betyder så også at jeg ikke kan have aktionærer osv. - og derved kunne jeg komme til at betale en pris, hvis målet altså havde været penge. Det gør jeg så ikke, og derfor må også jeg afstå fra helte glorien. 

Udenfor diskussionen men alligevel: Nu har jeg foretning i Japan, og det vil altså være misforstået og ikke særligt velplaceret hvis vi begynder at sende almisser til Japan. Derfor kan vi godt hjælpe, - men vi skal lige bruge to minutter på at forstå kulturen.  

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:49

en god ide kunne være man ligger hele sin formue på spil hver gang nogle sender 1000 kr giver du det samme igen i antal kr , altså du kan også sælge en vare som amino.dk plus et helt år gratis og alt går videre som du sælger ingen kan have ondt af folk der giver alt væk gratis

vis vil bare tjene lidt kr på kastrofen 1 kr i overskud, mener jeg det er den forkert vej , tænk at give væk af viden og penge giver dig retur igen , glæden og livs værdi kommer 100 gange igen og det kan ikke gøres op i penge

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 17:52

Boysen:
Hvor er det bare pisse ærgeligt at der næsten ingen mennesker er, til at gøre noget .... for ingenting. 

Ville det gøre så ondt at opsætte en affilliate side og rent faktisk sende alle pengene til de nødstedte?

Du kan ikke automatisk udlede det ene, ud af det andet. Nej jeg arbejder ikke gratis, men tilgengæld har jeg doneret penge til flere orginatisioner f.eks Læger Uden Grænser. Jeg er nok ikke typen der laver direkte friviligt arbejde, som du efterspørger... men at være en egoist som kun prøver at spinne penge på død og ødelæggelser, det mener jeg altså heller ikke jeg er :-).
I lige nøjagtig mit tilfælde, så har orginatisionerne fået mere ud af det, end hvis bare jeg sendte hele affilaite beløbet til dem... også selvom jeg ikke bruger nogen fast fordelingsnøgle.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:26

Boysen:

Sorry, men jeg savner sgu folk der gør tingene med hjerte. Mennesker der gør noget af godhed og ikke forventer at modtage noget igen... 

Måske du skulle starte med at klage over nødhjælps organisationerne. Røde Kors mm bruger sindsyg mange penge på løn og administration, og det er altså dem, som folk donere til...

Hvis disse organisationer ik engang gider arbejde gratis, hvorfor skulle alle mulige andre så gøre det?
Man kan diskutere trådstarters intentioner til hudløshed, men hvis hans affiliate side blot giver 1000 kr til nødhjælp, og han selv tjener 1000 kr, så har han da gjort mere end langt de fleste herinde, selvom han tjente penge på det!
Så hvorfor skyde ideer og personer ned, som rent faktisk kan bidrage med noget?

I dont get it, men det virker som om, at det er okay at nogle tjener penge på krisen, imens det er svineri at andre gør det...

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 18:54

Fashion-Seller:
I dont get it, men det virker som om, at det er okay at nogle tjener penge på krisen, imens det er svineri at andre gør det...

En affilliate side er kun en eneste ting i denne situation.... et fordyrende mellemled der på en klam måde tjener penge på død og ødelæggelse. Det er fuldstændig på samme niveau som de kuglepen og kaffe sælgere der tilbyder mig mega dyre produkter, også går 10 % til nødhjælp mens resten ryger til bagmændene. 

De mennesker der ønsker at hjælpe, ved altså godt hvor de skal støtte henne... men de søger på google og rammer en affiliate side, og tager så en omkostning med over når de støtter.

Der er kæmpe forskel på at være et dyrt mellemled, til at være en nødhjælpsorganisation.

Men fair nok Fashion seller - du fatter ikke mig.... jeg fatter ikke dig. 

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 20:04

Boysen:
De mennesker der ønsker at hjælpe, ved altså godt hvor de skal støtte henne... men de søger på google og rammer en affiliate side, og tager så en omkostning med over når de støtter.

Hvis affilliate-programmerne ikke i sidste ende skaffede flere penge til nødhjælpsorganisationerne, så kunne de jo bare fjerne programmerne. Ud fra det, kan man vel godt konkludere at affilliate-programmerne er med til at skaffe flere penge til de nødlidende.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Skrevet kl. 20:11

Ja, og de kan også få 10 % af en million omsætning når der sælges kaffe i nødens navn. Det gør det ikke bedre... bare mere dumt.

Side 4 ud af 5 (43 indlæg)