Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fradrag ved honorar-lønnet arbejde

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Multimedieskatten bogføres som en skattepligtig indtægt.

OK - og modposten bliver så i status f.eks. privat andel telefon? (eller en ny konto som kunne hedde Multimedieskat telefon?

vh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:35
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Ib..jeg har ikke bragt stjerner på bane i denne tråd...og udelukkende givet Tonny ret..

idet hans svar er korrekt.....mundhuggeri eller ej.....men sådan  er det altså.

Så kan du kalde det arrogant.

Personlige kæpheste....der skulle du vel være den sidste til at udtale dig om.....mindes

en tråd i går som blev lukket...hvor netop du kommer med personlige kæpheste.

Så at du trækker sådan noget frem, gavner ikke ligefrem din troværdighed.

Peter

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 21:54

Hej Peter !

Wink"For god ordens" skyld svarer jeg dig hermed kort. Andet vil jo bare medfører at jeg selv sammen med en masse andre, herunder dig selv falder i samme grøft "personlige kæpheste".

Men hensyn til tråden igår som heldigvis blev lukket, glemmer du bare at jeg meget tidligt bad Amino om at lukke den, og ikke mindre end 3 gange bad jeg om det samme.

Nej jeg havde ingen personlig kæpheste, ikke andet end det jeg blev beskyldt for var løgn, og derfro sprurgte jeg TT Tekstforfatter flere gange om jeg skulle offentliggøre hans PM. er til mig.

Så kunne enhver på Amino gøre sig sine egne domme, andet var der ikke i det. Men nu får Amino Suppot lov til at gennemlæse disse. Og TT Tekstforfatter er bedt om at ikke henvende sig til mig mere, og såfremt han ikke "hører" dette får han en sag på halsen - længere er den såmen ikke.

Forøvrigt husker jeg også dig ude i noget lignende, hvor du også forsøgte, at forsvare dig med "næb og kløer", såvidt jeg husker med Demib ??

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk

P.S: Forøvrigt tak for de 3 stjerner, som jeg kvitterer med at tilbagegive, hvis jeg ikke har opbrugt kvoten for idag ? Men ellers kommer der anden anledning  

Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:04

Jeg har med stor interesse læst denne tråd og er helt ny i denne forum......

Jeg behøver akut hjælp. Jeg er lønmodtager og ved siden af honorar lønnet vedr. dans. Jeg står her for første gang og skal lave min selvangivelse. Firmaet jeg har danset for har indberettet det til skat. Så er det på plads.

Men, jeg kan vel trække - kørsel - sko - dansetøj (det kræver det) - kursus (incl. kørsel til kursus) endvidere betaler jeg en danse licens hver måned.

Er der nogen der kan hjælpe mig ??? Hvilken rubrik på selvangivelsen ??? Jeg har prøvet at hænge i tlf. til skat i over 30 min... nu håber jeg på svar i dette forum ??

På forhånd tak

Mange hilsner T

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 13:22

Bemærk at vi 2012 er overgået til den nye ordning - Fri telefon, hvor der en række andre forhold der gør sig gældende. Der er altså alene tale om multimediebeskatning i 2011 :)

Fra København Ø
Tilmeldt 28. Nov 12
Indlæg ialt: 33
Fra  Tasteriet ApS Skrevet kl. 21:42

Jeg ved godt, at dette er en gammel, gammel tråd, men jeg sad og nørdede lidt og kom ind på den.

Så vidt jeg har forstået, så er honorarmodtagere lidt mere begrænsede i deres fradragsmuligheder end "normale" selvstændigt erhvervsdrivende, i og med at omkostningerne specifikt skal vedrøre det pågældende honorar (kildebegrænset)

Vil det ikke samtidig sige, at man ikke kan få fradrag for en computer, eller tager jeg helt fejl?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:52

Ja omkostningerne skal være kildebegrænsede - og som udgangspunkt har en honorarmodtager ikke udgifter ved arbejdet MEN - Du kan jo udføre det hjemme og der SKULLE bruge computer. Jeg vil derfor mene du godt kan ha et fradrag men dels vil jeg mene du skal dele det mellem hvor meget du bruger maskinen til honorararbejdet og hvor meget til andet. Er den kun til honorar indtjeningen ville jeg bestemt mene den kan tages som udgift i rubrik 29 sammen med andre helt direkte knyttede udgifter. Du vil dog givet også ha det at ta i betragtning, at du måske bruger den i 2 mdr til honorararbejdet - og så er det jo en besværlig udregning for så spiller det jo også ind . du kan ikke trække den hele fra og så eje den selv efter 2 måneders honorararbejde -

Netop med honorar er du lidt på gyngende grund, for har du pludseligt krav om at lægge alt muligt til selv og måske risiko ved det, så kan du nærme dig en selvstændig freelancere - og så kan du komme i karambolage med moms krav ved over 50.000 kr omsætning på 12 mdr

Trækker arbejdsgiveren nogen skat - eller indberetter han blot som am-bidragspligtig B indkomst ville nok være første spørgsmål? trækkes der ikke skat, så skal den indberettes og vil så skulle fremgå af rubrik 12.

Er computeren ikke et absolut arbejdsgiverkrav og en du bruger privat også, tror jeg personligt ikke jeg ville rode med det, og skulle ud i deling, honorar anvendelsen og privat anvendelsen + den måske korte periode den er til honorar arbejdet  men det er kun gæt faktisk - ud fra sund fornuft. Jeg har ofte i et år honorar for noget rådgivning, og bruger jo en computer - men rådgivningen er måske 1 måned og jeg ville aldrig ha fundet på at trække f.eks. en hel computer fra - selv om beløbet ofte er rigeligt til det. Man kan evt be om bindende svar fra skat hvis man vil på den sikre side

Jeg har broderet lidt i det i dette link - hvor du også finder underlinks til skats definitioner http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/freelance-og-honorarmodtager.html 

vh John H

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)