Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til selvangivelse.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Mar 09
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg tror at jeg selv har fundet ud af at indberette min udvidet selvangivelse, men har lige et par spørgsmål inden jeg selv begiver mig ud i det.

1) Min bogfører har bogført i E-conomic og jeg er nu gået ind under rapporter/balance for at se mit overskud. Er det så den som hedder "AKTIVER I ALT" som er mit overskud i virksomheden og som skal skrives i rubrik 111, fortegnet er negativt(-) men det skal det måske være. 

2) Vi er to som ejer et I/S, skal man så dele de fx. 5000 kr. op i to dele 2500 hver eller skal jeg bare skrive overskuddet fx. 5000 kr. i rubrik 111. Eller skal man gøre noget andet, hvis man er to som ejer firmaet?

3) Jeg arbejder på deltid i det offentlige (Hvidovre kommune), og kan se skat selv har skrevet min indkomst derfra (RUBRIK 11), kan jeg regne med den er 100% korrekt eller hvad skal jeg gøre her.?

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

1. Nej du skal finde det der hedder overskud og så skal du korrigeret for ikke fradrags berettigede omkostninger og lave skattemæssige afskrivninger, hvis du har afskrivningsberettede aktiver.

Hvis tallet under aktiver er negativt, har din bogføringshjælp garanteret lavet en fejl.

2. Hvis jeres fordeling er 50/50 skal du skrive 2500.

3. Det er med ret stor sandsynlighed korrekt, men er du i tvivl kan du tjekke med din lønseddel for december.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)