Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor kan man have sin server stående?

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Min kæreste og jeg har egen mail- og webserver, og den har vi hidtil fået lov at have stående på hans tidligere arbejdsplads. Det kan vi nu ikke længere have, så den er røget her hjem i stuen. Den larmer jo lidt sådan en fætter, så det er vi rigtig kede af. Vi tænker at der da må findes nogle firmaer som tilbyder at man kan have sin egen server stående hos dem - mod betaling naturligvis - men findes de??

Jeg er godt klar over at man nemt kan få hosted sine domæner andre steder, men det er altså ikke det vi er interesserede i lige nu. Vi har bare en server som vi skal finde et sted til - i København eller omegn.

~
Anja
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 23:55
*host* Jeg tror lige jeg tilføjer: til en fornuftig pris... Har Googlet mig frem til et par steder, men 2-3000 kr. pr. måned er ikke en mulighed.

~
Anja
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 00:37
Der findes et hav af firmaer her hjemme der tilbyder server hosting / co-location, og specielt i københavnsområdet da mange af de store datacentre ligger der.

Du kan snildt få en løsning til langt under 2-3000 kr. i måneden, men prisen vil afhænge af jeres trafikforbrug, samt i mange tilfælde også hvor stor serveren fysisk er - det er klart at foretrække med en rackmonteret server for de fleste udbydere.

Jeg kan ikke give dig nogen konkrete anbefalinger, men ville bare bekræfte at de i hvert fald er der, også i den billigere ende :)
Tilmeldt 22. Oct 05
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:24

Hej Anja

En hurtig søgning på Jubbi gav en mængde muligheder:

http://search.jubii.dk/cgi-bin/pursuit?query=serverhosting&SITE=dk&idx=all&enc=utf-8&cat=loc
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:11

Hej Anja,

Som Sune skriver så skal du/I gøre op med jer selv om hvad I har brug for.

Jeg kan anbefale steder så som "Inforce" og "InterXion" men det er også steder som er relativt dyre. Til gengæld garanterer de også 100% oppetid på strøm, køling m.m. Det er også nogle af de få hosting/housing-centre, som under det store strømafbrug, nogle år tilbage, præsterede at holde alle servere, linier m.m. oppe og kørende uden nogle former for drop-outs. Hos begge afregnes prisen i hvor mange Units (tommer) udstyret fylder i højden og hvor meget båndbredde (trafik) der bliver genereret til og fra udstyret. Begge steder har nogle seriøst tunge forbindelser til omverdenen (Inforce sidder på en total kapacitet omkring 10 gigabit...).

Men hvis ikke er fordi det er så kritisk med strøm, brandslukning og høje hastigheder på forbindelserne, så kan du slippe betydeligt billigere, hvis du kan finde et lille housing-center. En ting jeg dog i alle tilfælde vil anbefale Jer, er at finde et sted, hvor I har fysisk adgang 24 timer i døgnet. Det er noget som de fleste store housing-centre har, hvorimod det er de færreste mindre som har det uden for normal arbejdstid. Jeg har selv en del gange haft brug for at kunne få fysisk server uden for normal arbejdstid (f.eks. i forbindelse med opdatering af software eller udskiftning af hardware) og der har jeg virkelig været glad for at have udstyret stående et sted hvor dette netop var muligt.

/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:13

Hej igen,

Et sted der måske var værd at overveje var f.eks. Zitech''s hosting (så lige deres katalog i dyngen af reklamer). Jeg har dog ikke selv nogen erfaringer med dem, så jeg ved ikke hvad de koster og hvad de tilbyder (f.eks. om der er nødstrøm og tilgang alle døgnets timer).

/Jesper
www.MediaMouse.dk      jesper snabelA mediamouse.dk
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:14
Dato: 11/13/2005 12:36:58 AM Forfatter: Sune Christesen

Jeg kan ikke give dig nogen konkrete anbefalinger, men ville bare bekræfte at de i hvert fald er der, også i den billigere ende :)

Sune, hvis ikke du vil reklamere for dig selv må vi andre jo

Har du ikke før givet et godt tilbud til Aminoer på serverhosting, eller var det en dedikeret server?

mvh Carsten
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 13:30
Hehe tak for den fine gestus Carsten :) det var dog et bevidst valg, eftersom Anja skriver at der er tale om København eller omegn, vi tilbyder kun hosting i Århus, her ovre i det mørke Jylland ;)

Jeg har rigtigt nok smidt et tilbud på vores dedikerede servere, om at oprettelsesprisen bliver strøget ved Amino brugere. Ved co-location/server hosting har jeg dog ikke givet noget, men skulle nogen være interesserede er de da velkomne til at kontakte mig og så kan vi naturligvis godt finde en fornuftig pris.

Generelt kan det dog også være i slipper billigere afsted med at leje en dedikeret server end at få hosted jeres egen, Anja, såfremt det er en server i et almindeligt kabinet og i alligevel blot skal køre noget forholdsvis enkelt som mail/web.
Fra København N.
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 90
Fra  Circles of Business Skrevet kl. 14:50

Hej Anja

Vi har vores servere stående hos InterXion i Ballerup, og har muligvis plads i vores rackskabe, som vi kan leje ud.

Jeg har smidt en mail i din inbox med priser mv.

hilsen
Henrik Sidenius

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:01

Jeg er en af dem der hoppede på Sunes tilbud, og indtil videre kan jeg kun sige at det fungerer fint :)

Jeg har gennem tiden haft mange servere, jeg har et helt rack i Boise, Idaho (USA) med 12 af vores egne maskiner, men i de senere år er jeg gået over til at leje server, rack og båndbredde under et så jeg slipper for hardware investeringer og vedligehold af dette. For mig har det vist sig bedst at kunne betale sig.

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)