Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad bliver det næste?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Sølund:

Well, det er jo fuldstændig sindsyg lov, men nok om det. Men man kan da snildt køre affiliate sider uden cookies - Cookien bliver jo først smidt når den besøgende klikker ind på reklamesiden? Ergo kommer cookien ikke fra min affiliate side? Og ellers er det jo bare Google analytics som smider en cookie, og det kan man i sidste instans vel godt undvære? 

Præcis - det er ikke min side, der efterlader en cookie. Jeg er personligt heller ikke bekymret. 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Sindsyg lov ja, men affiliates bliver ikke hårdere ramt end webshops, sociale medier, nyhedssites osv.

Google bliver nok hårdest ramt, hvis de ikke længere må samle data fra brugerne. Søgeresultaterne bliver jo mere og mere individuelle.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

bliver spændende hvad der sker hvilken der går op ad og ned ad på google og hvad de vil gøre for man overholder denne lov ? jeg er i hvert fald meget spændt på det.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se problemmet!

I artiklen du henviser til står der:

 

"Definitionen ovenfor betyder, at hjemmeside-ejerne skal indhente "viljestilkendegivelse". Det behøver dog ikke være i form af, at man sætter et hak i en boks, hvor man siger ja til overvågningen. En viljestilkendegivelse kan også være, at man surfer videre på siden, efter at man er blevet opmærksom på reglerne. Det forklarer kontorchef, Kresten Bay fra IT- og Telestyrelsen."

 

Det kan implementeres rimeligt simpelt. Hvis der ikke er en cokkie på klienten smider man en div på 100 pixels i toppen af første side der vises til klienten hvor der gøres opmærksom på at man bliver udsat for cookies og hvad man bruger disse cookies til på dette site. Hvis brugeren kigger på flere sider på sitet har de tilkendegivet at de gerne vil "spioneres"

Det er ikke kønt, men vel egentligt rimeligt overfor brugerne!

Mvh Ken

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:44
Hvor mange stjerner giver du? :

kenhvm:

Det kan implementeres rimeligt simpelt. Hvis der ikke er en cokkie på klienten smider man en div på 100 pixels i toppen af første side der vises til klienten hvor der gøres opmærksom på at man bliver udsat for cookies og hvad man bruger disse cookies til på dette site. Hvis brugeren kigger på flere sider på sitet har de tilkendegivet at de gerne vil "spioneres"

Det er ikke kønt, men vel egentligt rimeligt overfor brugerne!

Men hvad er den første side?

Hvis de kommer fra en søgemaskine, er det sjældent at vores besøgende kommer til forsiden, men på én af undersiderne. Så nytter det jo ikke noget at de skal give deres samtykke et helt andet sted.

Og så er det lige så spændende hvordan man skal håndtere en "tilbagekaldelse af samtykke".

Og derudover tvivler jeg på at det er nok, at man har et lille næsten ulæseligt felt, hvor de bliver gjort opmærksom på det. Så er det jo ligegyldigt.

Det virker som en helt latterlig lov, der bare skal laves for at lave noget. Men der kan da heldigvis bruges meget tid på at administrere den :o)

Og det virker ironisk, at ham fra IT- og Telestyrelsen udtaler, at det skal være gennemtænkt, men alligevel skal det sættes i værk om under 3 måneder...

Men det bliver da spændende at følge med i hvad det ender med. Og det er da godt vi og EU, ikke har større udfordringer, end at finde på den slags tåbeligheder.. Og i øvrigt held og lykke, med at tvinge Google, Bing osv. til at overholde denne lovgivning :o)

 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 21:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ellers artiklen er en korrekt fortolkning, saa bliver 99.99% af webserverer i eu da ulovlige. Der staar "cookies og andre sporingsteknologier".

Det vil sige at vores apache log fil bliver ulovlig da det er en sporingsteknolog, som kan bruges til at tracke brugerer. (Og som faktisk giver en mere praecis tracking end google analytics).

Hmm. Skal man slaa logging fra* paa vores apache server, eller bryde loven.

*I oevrigt tror jeg at det vil bryde med dansk anti terror lovginnig at slaa loggen fra. Hmm.

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan apaches log være bedre tracking end f.eks. analytics?

Der er masser af trafik der kommer fra klienter bag f.eks. en proxy!

 

 

Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

kenhvm:

Hvordan kan apaches log være bedre tracking end f.eks. analytics?

Der er masser af trafik der kommer fra klienter bag f.eks. en proxy!

Hvis man bare kigger paa ip, klientens port(I tilfaelde af nat) og useragent* kan man kende folk fra hinanden med rimelig sikkerhed. I hvertfald i danmark over en relativ kort tidsperiode(For eksempel en uge).

Der er ca 1/1500 for at 2 forskellige computerer har samme useragent string (http://www.infosecurity-us.com/view/6915/eff-launches-web-browser-entropy-tool/)). Og selvom det rigtige tal i praksis nok er mindre, da der er sammenhaeng mellem et site og hvem der besoeger det er jeg temlig overbevist om at det antal brugerer jeg mister tracking paa, er mindre end det antal brugerer som google analytics mister tracking paa.

Google analytics mister en del tracking pga noscript, og plugins som specifikt er lavet til at undgaa det.

Men selv hvis tracking med apache log kun er 99% korrekt, tror jeg ikke det bliver lovligt af den grund :}

 

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom i øvrigt til at tænke på denne, da jeg så denne nye lov :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 26. Oct 06
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 02:05
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:
Men hvad er den første side?

Den første side er den første side, Jeg skrev med vilje ikke forsiden. Du må indsætte et script der checker for cookies, enten serverside eller clientside på ALLE dine sider. Hvis der ikke findes nogen sættes en cookie der kun holder sessionen ud og først ved sidevisning nr. 2+ sætte alle de cookies du vil.

 

igang:
Og så er det lige så spændende hvordan man skal håndtere en "tilbagekaldelse af samtykke".

Jeg medgiver at lige dette er en gang volapyk, når brugeren kan tilkendegive samtykke ved at surfe videre. En løsning er dog langt fra umulig. Det handler bare om at webmastere er lige så kreative som lovgiverne. De fleste sites har en fast navigation på hele sitet, i form af en menu, en boilerplate el.l. i denne navigation kunne man tilføje et link til administration af tilladelser til tracking, Efter min mening er det stadigt rimeligt overfor brugerne. Sådan som kontorchefen fra it og telestyrelsen formulere det, vil det dog blive en sjov administration af disse tilladelser :) løsningen som jeg beskriver den vil betyde at hvis brugeren tilbagekalder tilladelsen bliver han med det samme mødt med beskeden om at hvis han surfer videre på hjemesiden giver han/hun implicit tilladelse til videre tracking.

 

igang:
Og derudover tvivler jeg på at det er nok, at man har et lille næsten ulæseligt felt, hvor de bliver gjort opmærksom på det. Så er det jo ligegyldigt.

En div i toppen af siden der er 100 pixels høj og 100% bred er ikke et lille ulæseligt felt, hvis man stadig er nervøs for den bøde, må man give div'en en netto gul baggrundsfarve.

 

igang:
Det virker som en helt latterlig lov, der bare skal laves for at lave noget.

Det er jeg så, så absolut ikke enig i, det er klart at mange aminoer skal bruge tid på at implementere dette i stedet for at udvikle sin forretning og det må være ski.. irriterende.

 

igang:
Og i øvrigt held og lykke, med at tvinge Google, Bing osv. til at overholde denne lovgivning :o)

Jeg tror ikke det bliver svært, som jeg har forstået det har google været ude med forslag til andre løsninger, det betyder vel at de anderkender en sådan lov.

 

Mvh Ken

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)