Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad bliver det næste?

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

"Den danske cookie-bekendtgørelse er implementeringen af Artikel 5, stk. 3 i et nyt EU-direktiv (2009/136/EF)." - Derfor et slankere EU eller et nej tak til EU

De bedste hilsner

Freelancerbasen

FREELANCERBASEN - KLIK HER FOR AT FÅ BESKED

- Gratis portal for virksomheder & freelancere, kommer snart.

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

"Om tre måneder skal alle danske hjemmesider - og webapplikationer - indhente samtykke fra deres brugere, når de vil overvåge dem med cookies og andre sporingsteknologier. Brugerne skal desuden kunne "afslå samtykke" eller "tilbagekalde samtykke", når de nye regler træder i kraft...."

http://www.erhvervsbladet.dk/it-og-tele/her-er-cookie-kravene-til-danske-hjemmesider

/Henrik

Det kommer vist til at gøre ondt på dem der driver affilates-hjemmesider!

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Henrik Koudahl:

"Om tre måneder skal alle danske hjemmesider - og webapplikationer - indhente samtykke fra deres brugere, når de vil overvåge dem med cookies og andre sporingsteknologier. Brugerne skal desuden kunne "afslå samtykke" eller "tilbagekalde samtykke", når de nye regler træder i kraft...."

http://www.erhvervsbladet.dk/it-og-tele/her-er-cookie-kravene-til-danske-hjemmesider

/Henrik

Det kommer vist til at gøre ondt på dem der driver affilates-hjemmesider!

Det bliver da bara et krav at samtykke for at få adgang til indholdet på en hjemmeside eller gøre brug af.

De bedste hilsner

Freelancerbasen

 

FREELANCERBASEN - KLIK HER FOR AT FÅ BESKED

- Gratis portal for virksomheder & freelancere, kommer snart.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Det kommer vist til at gøre ondt på dem der driver affilates-hjemmesider!

Det tror jeg sgu ikke.

I praksis vil det vel nærmest være umuligt at håndhæve denne lov. I hvert fald hvis det er udenlandske sider rettet mod danskerne, bliver det svært at komme efter dem med sine bøder.

Og jeg kan ikke tro på, at man vil stille danske hjemmesideejere ringere, end udlændinge.

Skulle jeg alligevel tage fejl, er det ikke så stort et problem at smide lidt kode ind, så du får et pop op vindue, når de besøgende rammer siden.

Jeg tror til gengæld at det vil blive til rigtig stor irritation for brugerne, hvis vi bliver mødt af sådan et pop up vindue, hver gang vi besøger en ny side.

Jeg er da allerede ved at blive sindssyg af alle de der "hjælp os med at gøre vores side bedre, og svar på 1.000 spørgsmål" pop ups, der efterhånden er på hveranden side :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Freelancerbasen:

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Henrik Koudahl:

"Om tre måneder skal alle danske hjemmesider - og webapplikationer - indhente samtykke fra deres brugere, når de vil overvåge dem med cookies og andre sporingsteknologier. Brugerne skal desuden kunne "afslå samtykke" eller "tilbagekalde samtykke", når de nye regler træder i kraft...."

http://www.erhvervsbladet.dk/it-og-tele/her-er-cookie-kravene-til-danske-hjemmesider

/Henrik

Det kommer vist til at gøre ondt på dem der driver affilates-hjemmesider!

Det bliver da bara et krav at samtykke for at få adgang til indholdet på en hjemmeside eller gøre brug af.

De bedste hilsner

Freelancerbasen

 

Jo, men det vil vel altid være en ekstra ulempe anset. Der er jo nok mange der trykker *Nej tak* til overvågningen - men måske nok mest i begyndelsen, folk skal jo nok bare lige vænne sig lidt til de nye pop-ups der kommer frem på skærmen.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja hvorfor ik bare flytte alt nethandel til udlandet? Det gavner også den danske stat + arbejdsløsheden!

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Det kommer vist til at gøre ondt på dem der driver affilates-hjemmesider!

 

Det tror jeg sgu ikke.

Jamen, det tror jeg. Altså, hvis der kommer en pop-up hvor der skal stå en masse jura-tekst-betingelser o.s.v - så vil folk nok i første omgang klikke *Nej* og tænke lidt over det, og i mellemtiden glemmer de alt om det.

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Jamen, det tror jeg. Altså, hvis der kommer en pop-up hvor der skal stå en masse jura-tekst-betingelser o.s.v - så vil folk nok i første omgang klikke *Nej* og tænke lidt over det, og i mellemtiden glemmer de alt om det.

Men når de så vælger at klikke på "nej", og bliver dirigeret videre til en"så er du ikke velkommen her" side (nok anderledes formuleret), kan det jo være at de vender tilbage igen :o)

Hvis ikke, er det klart at det kan gøre ondt på affiliates. Men det bliver vel også svært for webshops, som Fashion er inde på?

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 4. Mar 08
Indlæg ialt: 1167
Fra  Sølund Marketing Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael Richard Warren Olsen aka Wonderboy:

Henrik Koudahl:

"Om tre måneder skal alle danske hjemmesider - og webapplikationer - indhente samtykke fra deres brugere, når de vil overvåge dem med cookies og andre sporingsteknologier. Brugerne skal desuden kunne "afslå samtykke" eller "tilbagekalde samtykke", når de nye regler træder i kraft...."

http://www.erhvervsbladet.dk/it-og-tele/her-er-cookie-kravene-til-danske-hjemmesider

/Henrik

 

Det kommer vist til at gøre ondt på dem der driver affilates-hjemmesider!

Well, det er jo fuldstændig sindsyg lov, men nok om det. Men man kan da snildt køre affiliate sider uden cookies - Cookien bliver jo først smidt når den besøgende klikker ind på reklamesiden? Ergo kommer cookien ikke fra min affiliate side? Og ellers er det jo bare Google analytics som smider en cookie, og det kan man i sidste instans vel godt undvære? 

Driver en række webprojekter, blandt andet rejstil.dk og bedste webhotel.

Side 1 ud af 4 (33 indlæg)