Hvis folk så svarer på en god tråd med et affialiate links, så blev indlægget slettet? Ville det virke? Dbh Martin |
Få 745 kroner for ca. 90 sekunders arbejde
Der er ingen forskel på de to typer af indlæg. En bruger poster noget for egen vindings skyld, som andre måske samtidig har interesse af. Hvis affiliate links skal forbydes, tja - hvad med så helt at slette kategorien "Et godt tilbud"? Og så samtidig HÅNDHÆVE overtrædelser omkring erhvervsmæssig markedsføring i trådene. |
Henrik - Nu er det jo kun dig der har den holdning at affliate indlæg, og erhvervsmæssige annoncer er ens, det er der mange andre der ikke synes. Og i sidste ende er det Martin Thorborg der bestemmer hvordan han ønsker sit forum skal køres. Jeg synes ikke der er nogen grund til at slette: jeg har et godt tilbud, så længe den bliver kørt på at det er aminoer der tilbyder ting til aminoer. Og det kan man jo næppe sige affliate links er. |
Martin: Nej desværre ville den løsning nok ikke virke, for alle de mennesker, der er modstandere af affiliate links, de ville jo netop med det samme kommentere tråden, netop for at opnå en slettelse af denne. Skulle det samme så være gældende for folk der sælger børnetøj via deres webshop? Må jeg foreslå, at Amino forbliver forholdsvist frit, som det er nu, og det er op til den enkelte bruger, at kunne føre en vis form for selvjustits? Det er da 100% klart, at hvis en bruger udelukkende spammer forummet med affiliate links, så kan denne ekskluderes. Men hvis et medlem kan tilbyde andre medlemmer noget af en vis relevans, så ser jeg kun en fordel i, at vi andre bliver gjort opmærksomme på dette. Affiliate link eller ej. Det er ikke afgørende HVEM eller HVORDAN varen/ydelsen markedsføres, men OM den pågældende annonce har relevans for andre brugere. En annonce for webshops må i mine øjne siges at have særdeles stor relevans for dette forum. |
Næst bedst: Egen kategori i bunden uden at den kan ses af indlæg i dag 3. Martins metode |
Mvh, Lars Brink
Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.
Dermed mener du, at man kun må poste salgsfremmende indlæg, hvis man har et enkeltmandsfirma? Altså en ansat i et firma, som har et godt tilbud for os andre må ikke poste dette? Lad os antage, at jeg ejede Dubli..... Måtte jeg så godt poste en reklame for webshoppen eller hvad? |
Henrik, at du ikke fatter de mange væsentlige forskelle, eller bare nægter at se det i øjnene, er jo NETOP en god grund til at forbyde affiliate links. Det beviser jo netop at selvjustits ikke dur. Det er som sagt det samme stort set alle andre seriøse debatter har gjort, af nøjagtigt de årsager som er blevet fremhævet her, og som denne tråd er et godt eksempel på i sig selv. |
Henrik - Jeg mindes nu ikke jeg har nævnt noget om et enkeltmandsvirksomhed, en tøjbutik kan jo sagtens køres som ApS A/S eller noget helt andet. Det jeg mener er at kategorien bør benyttes til at give gode tilbud til aminoer, f.eks. ved 20% rabat hvis man bruger amino som kommentar. Eller hvis et trykkeri ligger inde med en gammeltrykkeri maskine de skal af med, så kan den sælges billigt til aminoer. |
Martin, jeg synes hellere det skal ned i sin egen "Jeg er endnu en håbefuld affiliate med endnu et link" -kategori - og på samme måde som med MLM-kategorien udelukke denne af oversigten. Ellers vil det blot forplumre den ellers udemærkede "Jeg har et tilbud ..." kategori, som jeg bestemt synes vi skal forbeholde unikke tilbud til Aminoer, med Amino-rabatter |
Det er fint nok at have en strategi, men skulle man ikke lige lade problemet opstå (vokse), før man sætter ind? Hvis problemet handler om at fastholde aminos troværdighed ved at det primært handler om "rigtige virksomheder" og ikke "gode forretninger", som man kan gøre ved at få provision for at fremme andres forretning, skal det vel løses på samme måde, som MLM-problemet blev løst i sin tid, nemlig med sin egen kategori - måske kunne man udvide MLM-kategorien til at hedde: MLM og Affiliateprojekter? Så kunne de der ville diskutere forskel på de to koncepter gøre det dér. mvh Hans |