Dato: 20-02-2007 14:30:34 Forfatter: Biz. Since 1992 Vi skulle have det mere til hende Lindas ide, det var sku da noget anderledes på TV hehe
Hvis linda var gået videre, ja så gad jeg godt nok ikke se programmet, for mig skal der være noget innovativt, og for mig er en sms service godt nok ikke innovativ. Jeg vil se noget spændende, ligesom det ham den gamle fyr lavede i Springet, det var vist nok noget ansigts scannings halløj = innovativt (hvis i kan huske så langt tilbage)
Tja, jeg vil sådan set også gerne se noget innovativt, men jeg vil egentlig allerhelst se en god ide blive til business. Og det kan være ret vanskeligt med alt for innovative ideer at nå dertil i et TV-program som strækker sig over et halvt år. Ham ansigtsscanner-gutten havde jo arbejdet på projektet i meget lang tid, og da Springet var færdig, vidste man jo stadig ikke om det blev en succes.
Desuden er der også en god signalværdi i de projekter som bliver til successer UDEN at den velhavende familie har hældt 10-15 millioner kr. i det. Det fortæller i det mindste den historie, at det kan lade sig gøre at skabe en succes uden at være født med en sølvske i rumpen.
Jeg glæder mig til præmieren i aften. Jeg betragter det nu kun som underholdning, men væsentlig mere intelligent underholdning end meget af det andet som bliver vist. Og hvem ved, måske ryster de erfarne dommere lidt guldkorn ud af ærmerne...
mvh Carsten
PS: Var der egentlig Amino''er som kom med i programmet?
Det er ærgeligt at "konkurrencen" er defineret ud fra underholdningsværdi, da det kan give et forkert indtryk af hele process fra at finde på noget og få det ført ud i livet som en/et succesfuld ide/produkt.
Som deltager i programmet, må jeg sige at den begrænsede ansøgning (tegnbegrænset formular på tv2s hp) og de 3 indledende minutter er ALT for lidt for mange projekter, deriblandt mit eget. Det indikere i høj grad, at ideen og hvor langt man kan komme med den, ikke er det essentielle for succes i programmet.
Jeg må selvfølgelig ikke komme nærmere ind på min nuværende placeringer i konkurrence, så ingen grund til at spørge. ;-)
Det bliver spændende at følge dig og de andre deltagere!
Men mht. de 3 minutter, tror du ikke at et projekt er for avanceret til TV-mediet hvis ikke hr. og fru Leverpostej fatter det i løbet af 3 minutter? Det er jo den klassiske elevator-tale hvor man skal formå at overbevise andre om at man har en god ide på meget kort tid.
Problemet er at det som seerene ser/hører er præcis det samme som dommerne og der kan jo være mange grunde til at en dårlig ide går videre og en god ide ikke gør. En 4-kantet bold præsentere af en, udklædt som klovn, mednerverne og selvtilliden i orden har meget større change for at gå videre, end næste generations biobrændstof præsenteret af et mindre nervevrag på vippet til at løbe skrigende væk, pga. af at der er kamera på.
Det jeg nok vil frem til er at jeg ikke synes at "popstar casting" er måde at caste på til en konkurrence som denne, men det er nok fordi jeg ser på det som en konkurrence, hvor kr og øre potentialet er det afgørende succes fremfor hvor "sjov" man kan være på TV.
Man må sige din kvindelige meddommer har god appetit
Godt program. Troede faktisk ikke, at det udelukkende var opfindelser, men efter det første afsnit virker det som et godt program. Rimelig meget spas, der er med i programmet, men det skal jo også henvende sig til fru Jensen.