Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen passionerede kvinder i 20'erne der drømmer om at starte egen business?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina,

Først og fremmest: hvor er du heldig at have to smukke prinsesser!

Jeg har undersøgt lidt på nettet, og har fundet nogle links som måske kan hjælpe dig. MEN, man må ikke arbejde i sin selvstændige virksomhed under barsel. Så er du ikke berettiget til at modtage dine barselsdagpenge. Men der er noget der hedder 'selvstændigt bierhverv', som du skal snakke med din a-kasse om.

Mit bedste råd til dig, er dog, at hvis du i din barselsperiode forventer at tjene under 50.000 kr., på din virksomhed, så kan du starte din virksomhed op, uden at du momsregistrerer dig. Dvs. at du venter med at oprette CVR-nr, til efter din barsel. Det er nemlig tilladt at have egen virksomhed, uden at registrere den, indtil man tjener over 50.000 kr. om året. Når du så registrerer din virksomhed efter barsel, kan du bruge registrerer alle dine fakturaer, som du har udsendt det sidste halve år. Du kan også gemme alle kvitteringer og fakturaer fra alt det du køber til din virksomhed, og fratrække momsen (stadig inden for det sidste halve år.). Jeg bliver pludselig i tvivl om det er inden for de sidste 6 eller 3 måneder, men det kan du tjekke hos SKAT.

Håber at du kan bruge mine links, og så vil jeg foreslå dig at ringe til din a-kasse, komune og skat.

http://www.idi.dk/blog/selvst%C3%A6ndig/

http://www.amino.dk/forums/t/115176.aspx

http://karrieremor.dk/2010/10/sp%C3%B8rg-karrieremor-barselsorlov-som-selvst%C3%A6ndig/

http://altomboern.dk/node/336047

Håber det var lidt hjælp. Er desværre ikke helt inde i reglerne, men jeg ved at regeringen har udskudt barselsordningen til selvstændige. Se her:

http://www.dr.dk/P3/P3Nyheder/2011/03/18/080547.htm

Også sommerhilsner til dig,

Louise

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:40

Hej Louise,

Jeg er 22 år, har drømt om at starte mit eget siden jeg var 11 år godt og vel... Jeg er ikke helt selvstændig endnu, men er igang med mine to hjemmesider. Jeg er ved at lave mit eget tøj mærke som bliver lanceret i Juli / August måned, også er jeg igang med min side www.desighnhouse.com hvor jeg laver grafisk design.

Jeg har haft lysten til at starte MANGE gange, og gjorde det faktisk også da jeg var 18 år. Jeg havde en webshop 1 års tid. Det der har holdt mig tilbage er nok selvkritik og perfektionisme. Hvis det ikke er perfekt er det ikke godt nok. Jeg har efterhånden skiftet attitude omkring det med perfektionisme. Det skal stadig være perfekt, MEN,- jeg kan ikke vente 50 år på at det bliver perfekt nok, så må det jo være perfekt nok for nu.

Jeg indså, at alt imens jeg sad og arbejdede mig hen imod noget mere perfekt, gjorde mænd mit arbejde "dårligere" end jeg selv kunne gøre det, uden overhoved at have de mindste skrupler over, at det ikke er perfekt nok.

:)

Fra Nordborg
Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 119
Fra  Mumschoice.dk Skrevet kl. 08:45

Tusind tak for dine svar Louise.

I morges efter at have givet bettemusen en morgenflaske ved 4.30 tiden kunne jeg ikke sove mere. Jeg lå og tænkte så det bragede. Det var helt vildt så mange ting jeg fik tænkt igennem og spekuleret over. Ja, ligefrem hvordan jeg skal formulere mig når jeg skal snakke med a-kassen, kommunen og SKAT!

Jeg snakkede med min mand om de ting du skrev, og han spurgte om det mon går ud over mine barselsdagpenge, hvis jeg ikke bliver moms-registreret, men anmelder al indtjening til min revisor som ordner alt mit SKAT (vi har revisor der ordner al vores regnskab for min mands virksomheder og samtidig også vores privatøkonomi). 

Uanset hvad kontakter jeg ihvertfald de forskellige instanser og får aftaler på skrift, så jeg ikke pludselig hænger i en klemme Smile

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56

Hej Tina :)

Det lyder som en rigtig god ide at ringe rundt, og især at huske at få alt på skrift! Du kan jo også høre hvad jeres revisor siger?

-og nu ved du sikkert hvad du skal sige :) Jeg ønsker dig alt held og lykke med det hele.

Så forresten lige din anden tråd, ang. blog/hjemmeside. Jeg vil helt klart anbefale dig at lave blog og hjemmeside under samme domæne, og bruge wordpress.ORG (ikke .com), til at lave det hele i. Så kan du styre alting selv, og bruge pengene på en grafisk designer, og evt. en programmør. Det er langt bedre givet ud, end at købe en 'hjemmeside' hvor du ikke selv kan rette i det, og hvor det koster en formue, hvis du skal have en wordpress blog indkodet. Derudover er wordpress også MEGET bedre for google og søgemaskiner. Mht. betalingssystemer, så er det intet problem at få ind i wordpress.

Kærligst,

Louise

Fra Nordborg
Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 119
Fra  Mumschoice.dk Skrevet kl. 21:46
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38

Hej (jeg ved ikke hvad du hedder?)

Super spændende! Og fin hjemmeside. Jeg tænker at en rigtig go ide for dig ville være at vælge en målgruppe. Så kan du lettere kommunikere til dem. Det er blot et forslag. Men jeg ved (og især for grafiske designere), at der jo findes rigtig mange om buddet. Og jeg ved hvad det gør for en virksomhed at have en specifik målgruppe. Prøv f.eks. at se http://yummidesign.dk/. Hvor hun laver design til folk i madbranchen.

Det er bare et forslag. Og hvis du kunne se at det kan være en fordel for dig, så tænk over: Hvem ville du ALLERHELST udføre grafisk design for. Har du en passion, for at lave grafisk design for en speciel branche? F.eks. kvinder der sælger børnetøj, firmaer der sælger welness? Eller noget helt andet?

Og ja, man kan altid gøre mere, noget andet eller ændre flere ting, for at det er mere perfekt. Men hvad med at leje med tanken om at der hvor du er nu, er helt perfekt? Jeg kender det selv :)

Tag ved lære af mændene, og se samtidig din perfektionisme som din fordel. Bare ikke lad dig hæmme af den.

Mange tanker, og held og lykke med det hele!

Louise

Louise Blossfeld

Fra København
Tilmeldt 24. Feb 11
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 10:04

Hej Jeg passer nok ind men  er også lige startet.. :D

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:02

hej louise.

jeg passer perfekt.

jeg har hele tiden nye idéer, nogle ikke opfundet endnu, andre desværre efter research allerede eksisterende.

men tør ikke tag chancen pga, økonomi og familie.

men håber modet kommer.

mvh

Ann. 25 år mor til snart 2.

Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 22:12

Hej

Jeg er 29 og har ideerne, men måske er vi lidt konkurrent i den ene i min ide, i den anden ide har jeg en masse at tilbyde dit firma :)

Fra Vejerslev
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 14:54

Hej Louise

Jeg tror for det første det er fordi kvinder ofte helst vil kunne 9 ud af 10 ting inden de springer ud i noget så omfattende som at starte egen virksomhed. Der er mange bremsere på vejen til en virksomhedsstart.

For det næste fordi det er meget besværligt at have en lille/enkeltmandsvirksomhed og samtidig have tid til børn/barsel. Jeg selv fik mit tredje barn som selvstændig, og først nu - næsten 3 år senere - er jeg ved at have fået pusten bare så nogenlunde igen.

For det tredje tror jeg at kvinder stadig føler sig hovedansvarlige for hus og hjem, og det kan være svært bevare (eller give afkald på) illusionen om at man gør det godt/slår til på alle områder (hus/børn/firma/venner/mand).

Og for mit vedkommende er ferie også en svær en at greje. Lige nu forsøger jeg at holde sommerferie, men ender næsten dagligt ved computeren alligevel ... jeg lærer det nok på et tidspunkt!

Ser i øvrigt frem til en kombineret arbejds-/hyggeferie i Toscana her i september. Det er sammen med andre kvindelige iværksættere, og jeg håber at få tips og tricks til hvordan de får tingene til at hænge sammen - der er forøvrigt stadig plads til flere, så er du, eller kender du nogen, der er interesserede, så bare kom med - jo flere jo bedre!

http://www.rejsenfordig.dk/rejser/busrejser/netvaerksrejse-kvindelige-ivaerksaetterevirksomhedsejerevirksomhedsledere-til

se også facebook-siden her: http://www.facebook.com/rejsenfordig#!/event.php?eid=120055574731008

Hilsen Anja

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)