Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Motivation og Energi

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus....

Det slog at når du går på efterskole.....  Spiser du nok frugt. Jeg har haft tilsvarende svagheder med koncentration. (Ikke at jeg er overvægtig (jeg kan faktisk ikke tage på i vægt og spiser som en flodhest..)

Når jeg ikke træner hårdt 4-5 gange  om ugen(kører kun MTB i skoven), Samtidig spiste jeg alt for meget slik - som mellemmåltider. Idag køber jeg appelsiner og bananer (gider s.. ikke æbler) som om det var slik..   Der ryger 6-7 stk. frugt om dagen fra 10 til 16... Men jeg kan mærke forskel - og kan mærke det, når jeg ikke får min frugt (som med damer)... så bliver jeg sløv og laver mange overspringshandlinger og læser aviser istedet for..

NB... Det er koldt at møde til trænings søndag morgen kl. 9... Men sikke en energi  man har bagefter..

Mvh.

Michael

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Indlæg ialt: 485
Fra  Rolcera Skrevet kl. 13:51

Hej igen!

Tja frugt er nok ikke det, jeg spiser mest af.
Jeg tror ca. jeg spiser 1-2 stykker frugt hver dag.

Men jeg vil prøve at spise noget mere frugt og ser om det hjælper med energien.
- Jeg har faktisk lige fundet ud af, at hvis du er træt og har svært ved at koncentrere dig, eller du er lige ved at falde i søvn.
Så gå ud og tag et glas Ribena saft.
Lige så snart man har drukket et eller to glas er du bare vågen!
Det virker ihvertfald på mig, det går lige i hjernen.

Dbh.
Rasmus T. Nicolaisen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:53

Om det er realistisk, at nogen stresser i flere år?

Ork, ja! Masser af mennesker gør det, og mange gør det uden at være klar over det. Min eks-kæreste havde (eller HAR) altid SÅ meget hun skal nå, og da hun ikke kan nå det hele, bliver hun stresset. Og hun har ikke lært at sige nej til mere at lave...

Folk, der lever i dårlige parforhold og er frustrerede over deres situation, som de ikke kan komme ud af, bliver også stressede (følelsesmæssigt, ikke så meget mentalt), og det kan fortsætte i årevis.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 13:57

Rasmus T. Nicolaisen:
Så gå ud og tag et glas Ribena saft

helt klart - Det er jo godt med sukker... Derfor...

Prøv at bytte den ud med 2 appelsiner...

Mvh. Michael

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Fra  Rolcera Skrevet kl. 14:03

Hej igen!

Poul:

Det vidste jeg ikke, men jeg håber da, at hun klare sig.
Jeg syntes bare det er mærkeligt, at hvis du ikke selv er klar over, at du er stresset, at man så kan få helbredsproblemer.

Michael:
Jeg skal nok prøve at spise noget mere sundt :-)

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 149
Fra  Mulius.com Skrevet kl. 16:31

En hurtig huskeregl: Det skaber energi at bruge energi - Personligt sætter jeg noget lækkert musik på og danser. (Det er måske ikke det kønneste syn men det er et lille tricks til at få energien op)

Derudover er kosten et vigtigt område at have fokus på da kroppen har brug for den bedst mulige nærring.

Overvej hvad det betyder for dig hvis du ikke når dine mål og hvilken glæde det giver dig at nå dine mål. Som mennesker bliver vi både motiveret ved tanken om noget lækkert og tanken om at undgå noget vi ikke synes er rart.

90% af vores energi bruger vi på at tage det første skridt. Eks. jeg vil gerne løbe men bare tanken om at begynde at løbe gør mig træt! Derfor bliver min første handling at tage løbeskoene på og binde dem. Det var så det.
På den måde kan jeg langsomt arbejde mig videre mod mit egenlige mål som er at løbe x antal km på x tid. (Selvom det var et tænkt eks. håber jeg det giver mening for dig alligevel)

De bedste tanker Mai

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Fra  Rolcera Skrevet kl. 16:52

Hej Mai!

Ja det er lige præcis det med, hvis man f.eks. ikke orker, at skrive et indlæg på sin blog.
Så kan man bare lige logge ind, så man kan se der hvor man skal skrive.
Så er det lidt nemmere, at komme i gang da man nu alligevel er logget ind ;-).

Men tusind tak for indlægget.

De allerbedste hilsner!
Rasmus T. Nicolaisen

Tilmeldt 5. Jan 11
Indlæg ialt: 149
Fra  Mulius.com Skrevet kl. 17:00

Det er dog vigtigt at du husker hvad målet egentlig er - at logge ind eller at skrive et indlæg ;)
For er dit mål stadig at skrive indlægget hjælper denne metode ikke meget.. Andet end du har endnu flere ting du kan slå dig selv i hovedet med.
Er målet blot at logge ind er din fremgangsmåde hel fin :)

Ville blot pointere den lille 'fælde' der kan være.

De bedste tanker Mai

Fra Struer
Tilmeldt 30. May 10
Fra  Rolcera Skrevet kl. 17:30

Hehe ja :)

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)