|
2 GB ram...... øh ja hvad for noget ram. Og spørger man så, er man heldig hvis man får et kvalificeret svar og hvis man ikke kender noget til det i forvejen så du sikker på de fylder dig med løgn, de lever jo af at sælge ;-) |
Hvilken bærbar skal man vælge?
|
Mht. spil, så er der forskel på Yatsy og World of WarCraft. Men jeg går ud fra, at du hentyder lidt til det sidste. Mht. stabilitet, så har mange bærbare et generelt nedlukningsproblem med Windows XP. Det skyldes typisk ikke den software, der medleveres maskinen, men ofte software, som installeres bagefter. Min erfaring er, at stabilitet ikke kun afhænger af, hvad man køber, men også af, hvordan man behandler maskinen bagefter. Dit krav om Intel Centrino, 2GB RAM osv. handler jo ikke om formålet - det er rent tekniske krav, og du er ikke alt for præcis i disse. F.eks. kan du købe en megasløv, flere år gammel maskine med Intel Centrino, og det er jo ikke det, du vil have. "Skal kunne bruges til at arbejde meget med". Det kan de fleste maskiner, men en skærm der ikke er for lille og et godt tastatur er her en god ting. Desværre er dette lidt en smagssag. "Skal kunne tages med på farten": Det læser jeg sådan, at du er lidt usikker på, hvad det er for miljøer, maskinen vil kunne komme ud for, men at du gerne vil være forberedt på lidt af hvert. Jeg kan så anbefale, at du som minimum har bluetooth og 54Mbps wifi, og gerne også infrarød. Du skriver intet om skærmstørrelser, serviceniveau ved fejl, Windows MCE/Vista. Et bud kunne være en Zepto Znote 6615WD: 15.4" WSXGA skærm 1680x1050 Onlinerabat kr. 875,- inkl. moms nVidia® Geforce Go 7600 512MB 6 Cell batteri DVD/CD-RW Brænder Dansk tastatur layout Miljøafgift 24 Måneders Reklamationsret 1.60 GHz Intel® Core™2 Duo T5200 2048MB (1024x2) DDR2 667/PC5300 SODIMM, Zepto 80GB 5400omdr SATA Harddisk Hitachi® 54Mbit Trådløst netværk med Intel netkort Infrarød Bluetooth SD kortlæser (kan også læse mini-SD og mikro-SD med adapter som følger med SD kortene) Ekstern radio-afbryder til fly og hospitaler Eksterne multimedia knapper 4xUSB, 2 i hver side Firewire Indbygget stereo højttalere Indbygget mikrofon Webcam med fysisk on/off knap og højdejusering (dvs. alt der skal til for at lave videosamtaler i skype) PC-card slot Lysdiode i headset porten som gør det nemt at finde den uden at skulle bøje hovedet Ekstern VGA og video out til TV Mulighed for docking station Windows® XP Home DK Meget støjsvag, selv under pres Sandsynligvis yderst Linux kompatibel, hvis man skulle ønske det senere Jeg har endnu ikke set en maskine, hvor det er lykkedes at slide bogstaverne af tastaturet eller overfladen af plastikket på maskinen Giver et godt kvalitetsindtryk, både hos brugeren og ved fremvisning til møder. Pris: 9.140,- kr. ex moms Andre konfigurationer kan du selv vælge på hjemmesiden, med prisændringer som resultat, selvflg. Eneste ulempe, jeg kan se: 1680x1050 TFT'en er ikke af allernyeste model, og derfor lidt mere lyssvag end hvis de allernyeste modeller. Den fungerer dog rimeligt fornuftigt udendørs om sommeren. Jeg kender flere, der arbejder professionelt 7,5 time dagligt med en sådan maskine, både med og uden ekstern mus, og de er meget glade for den. Om ovenstående så er det optimale køb, ved jeg ikke, men andre brugere her i forum'et kan jo prøve at se, om de kan finde noget, der er billigere, og stadigvæk opfylder behovene. |
|
Ibm Thinkpad T43 kan ikke komme uden om den koster lidt mere end 10000 men det er en investering værd |
|
T43 og T60 starter for lige under 10.000 incl. moms. Det kan godt være at du med en Lenovo ikke får opfyldt alle ønsker men du får derimod en maskine der bare virker og ikke står af ved den mindste fejl/skade. Sidder selv med en T60P og føj hvor den bare spiller. Har dog kostet lidt mere end 10 + mormor men kvaliteten e ikke til at tage fejl af. |
|
Hej Jeg puster lige liv i denne debat, fordi nu er det min tur til, at købe en bærbar, og det er for første gang Jeg skal bruge den til min Dandomain shop, skrive en masse tekster, scanne billeder, og ja der må vel hellere også komme nogle priser på produkterne..Spil og lign. er jeg MEGET ligeglad med, men det må gerne være med en god skærm, når nu man skal skrive meget. Jeg er blevet lun på en HP dv9540 eo, er der nogen der har erfaring med denne? Jeg ved godt at det er smag og behag, nogen kan lide moderen og må nøjes med datteren, og omvendt, og sådan er det jo også indfor den bærbare verden HP´en ligger på en 7500 kr. og det er ok, eller?? Tak Stones Dit e-byggemarked |
|
Hej Stones Jeg har været en del rundt for at kigge på det seneste. For mig er det vigtigt, at skærmen ikke er blank, da det er utåleligt at se på mit eget ansigt, mens jeg arbejder. mvh Hans |
|
Hej Hans Tak for dit indlæg. Nej jeg er ikke pænere end dig, som du kan se har Amino bortcensureret mit billede, og det må være fordi, jeg ikke er så smuk Det var et godt råd du kom med, jeg skriver den bag øret.. M.v.h. Stones
|
|
Hej igen Så er husets nye alter indkøbt, og valget faldt på en Siemens LI1818, og den virker jo - se selv Forsat god weekend M.v.h. Stones Dit e-byggemarked |
Skal du så se dig selv i spejlet, hver gang du skal læse de råd, du har skrevet bag øret? Tillykke med din ny bærbare. Er selv på udkig og er faldet lidt for en Asus. |
|
Skulle du ikke have en bærbar??
17" og 3.5 kg - den ville jeg nødigt skulle slæbe rundt på da! |
Bliv gratis medlem