Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bærbar skal man vælge?

Side 6 ud af 9 (83 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 22-02-2007 19:54:59 Forfatter: den rigtige mk
Ja det klart jeg går efter spec. det jo det samme som sidder der i, om du køber en ibm eller en anden, prisen er så bare mange gange dobbelt så dyr når det drejer sig om ibm.

Seriøst prøv at se bort fra det er en ibm og så prøv at kigge rigtig efter hvad du får. Der var en der linkede til en ibm, det som sidder i den er det som du køber til 6-7.000 kr i Fona, kan da gost forstå hvis han føler sig snydt

Det er desværre en helt almindelig, men meget meget forkert antagelse du kommer med der. Selvom en bærbar på det papir vi ser har forskellige specs, er der mange faktorer (rigtig mange), der gør at der alligevel kan være forskelle på kvaliteten. Som eksempel, så tester Acer ikke deres PC''ere lige så længe som HP og IBM. Det giver lavere omkostninger, og dermed lavere priser. Der kan også være forskelle på hvornår de forskellige producenter væger at tage en komponent ind. Nogle tager dem ind tidligere for at spare penge, velvidende at det kan koste på kvaliteten.

Producenter som HP/compaq og IBM/Lenovo går ofte kun efter de gennemtestede versioner af de samme produkter som andre producenter gladeligt køber tidligere! Derudover er næsten alle HP/Compaq og Lenovo støbt i laminat og dermed mindre modtagelige overfor knubs udefra. Lenovo er begyndt at gå væk fra dette, men IBM thinkpads skulle alle gerne være lavet sådan (med forbehold).

Og så er der også det med support. HP er lige blevet kåret som den PC-producent i europa med bedst support!

Kunne blive ved og ved og ved... :)
Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 20:20
Tja sådan er vi jo så forskellige. Er enig i det er et lækkert kabinet på ibm´s bærbar og de holder, om man så skal betale 1.000, 5.000 eller 10.000 mere for en robust grim bærbar kan man så diskutere, min 2 år gamle fujitsu har holdt som rigtig bærbar nu i 2 år. Jeg gav 16.000 for den dengang, om en ibm med nøjagtig samme indmad, men til 25.000 kr kunne det samme kan man kun gisne om.

Men det vigtigste er jeg har haft mange fornøjelige timer med den, ligesom jeg sikkert ville havde fået med en ibm, ibmen ville så bare koste mig 3 måneder mere med gavregryn mogen middag og aften og jeg havde ikke gået en dadel mere performance ud af det

En Suzuki og en Audi kan ikke sammen lignes.

Find en bil som har samme indmad som audien og koster 250.000 mindre så kan vi snakke :-)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 20:30
Kan godt jeg blev lidt "nørded" i min argumentation.

Men der er ikke nødvendigvis noget galt med PC''ere til 6-7000kr, i mange tilfælde er de det absolut bedste køb for de fleste alm danskere, og nok også erhvervsfolk. Det er bare vigtigt at huske, at der som regel er grund til prisforskel, og at det nogen gange kan ligge i kvaliteten, andre gange i specs...

Men giver folk ret i, at man nok er nødt til at følge mavefornemmelsen og så springe ud i det :)
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 20:31
hehe sikke noget crap/bullshit der bliver sagt her   men det er sjovt at læste

eks. den med IKKE at købe i Bilka,  det er faktisk her man får størst og ikke noget med men men service - de bytter shit''et uden brok, som man kan risiker mange steder,

Jeg har haft minimum 20pcer / laptops (har 6 nu som køre) over de sidste 8år fra mange forskelige steder fra, og har prøvet lidt af alt mulige "service" + jeg næsten altid køber dem som kan eks. spille de mest krævne spil...

+ en ven som altid får IBM eller Dell fordi han arbejder i  stort firma, og det er han godt træt af, og igen over de sidste 10-15år  erfaring (halv gammel indmad og alt for dyre til hvad de kan)    Hvis en ny maskine ikke kan køre de bedste nyeste spil på markedet i en god opløsning, så er det = OLD og det gælder også laptop''s nu om dage... Dog er der nogen som ønsker rigtig LANG batteri drift / meget lille maskine (enda kun 12"), da de kun bruger den som EN rigtig laptop, og overhovedet ikke grafisk/spil, men det er en anden historie... 

Lige nu har jeg personlige en VEGA x72 fra SD data   fin maskine!!!, men FUCK en service de har (køber aldrige der mere), de tager 1250kr bare for at "kik" hvis man spørg om noget og er 1½uger om at besvar "probelmer" på deres mail, og man må ikke ringe. Og suport giver de ikke, kun at man sender den ind og betaler 1250kr....

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 20:35
Dato: 22-02-2007 20:20:25
Forfatter: den rigtige mk
En Suzuki og en Audi kan ikke sammen lignes.

Find en bil som har samme indmad som audien og koster 250.000 mindre så kan vi snakke :-)

Pointen er netop, at en IBM og en Asus (whatever) IKKE har samme indmad. Det kan være, at de har ligemange hestekræfter og samme størrelse motor og kan fylde ligeså meget benzin i tanken. Men de perfomer meget forskelligt. For i Audi''en er der ABS som er koblet sammen på en måde, så den reagerer så hurtigt at du forbedrer sikkerheden med 120% og dens brændstoføkonomi er forudsigelig, fordi motoren er af et fabrikat, som holder længe, modsat Suzukien, der mister km/l efterhånden som motoren i løbet af få år har kørt så for mange kilometer i forhold til hvad motoren egentlig kan yde.

Det er en håbløs diskussion. Min pointe er bare: Hvis du køber noget som helst og lader dig forblinde af specifikationer uden at have prøvet den faktiske ydelse i et stykke tid og vænnet dig til den, så har du ikke valgt udfra de bedste forudsætninger. Og hvis du modsiger argumentet om at specifikationer i meget høj grad er uanvendelig som sammenligningsgrundlag, så er du direkte naiv.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 20:40
Ja bestemt, men ud fra mit synspunkt så betaler man meget mere end nødvendigt for ibm, men hvad ved jeg jeg er bare en almindelig bruger som har gjordt mig lidt erfaring. Som du siger forskellen er der nok et eller andet sted, men hvad skal man betale for den forskel.

Der er lige så mange for og i mod hos alle mærker og lige så mange personligheder som bruger de forskellige modeller.

Det bare vigtig man ikke gør sig blind på mærke og skærm størrelse, kig på hvad du reelt får, der er himmel til forskel hvis man vælger forkert fordi man har fået efter den vilde 17" widescreen skærm og ikke lige set at rammen der i er skod ram eller grafikkortet.

Men hey jeg har fået ny bærbar så det føels som en drøm, det er sådan vi fleste ser på det, det bare surt hvis man møder andre med ny bærbar som sparker så meget mere røv end ens egen som man enlig syntes virker godt, bare fordi man har fået en elendig rådgivning :-)

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 20:43
Det med service er vigtigt - stort set alle maskiner fra alle producenter har det med at kunne have fejl, spørgsmålet er bare, hvordan man får fejlen rettet. Betaler man 1250,- for at producenten bare kigger på maskinen, sender man maskinen til irland og får den tilbage 14 dage efter, eller ønsker man at en tekniker kigger ud og fikser maskinen på stedet asap?

Hvad med harddisken, er det ok, at den udskiftes ved service, eller er man øm over de data, der ligger på den?

I mit tilfælde har det altid været enormt vigtigt, at jeg ikke skal aflevere min bærbare maskine i flere dage, når den går i stykker. Det har jeg været villig til at betale mange penge for - desværre har både Dell og HP/Compaq svigtet mig uakceptabelt i rådgivning af køb af servicepakker. Jeg har endda måtte ty til den blå avis engang - vi købte en brugt bærbar af samme model udelukkende for at splitte den ad for at få en reservedel til den maskine, der skulle holdes i drift, sådan at vi ikke skulle til at spilde tid med at installere og konfigurere software på en ny bærbar.

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 20:48
Det er DET samme indmad i en IBM/DELL bare ofte 1-1½ år bagud med at sætte det nye ind, de vil tjene mest mulige på deres masminer og lever højt på reklame/navn og ikke på det tekniske detaljer, og det har IBM gjort  siden min først PC i 80erne...  Har sku en ven som har arbejdet med IBM maskiner for IBM og han er 100% af samme mening. Og lige at sammeline det med biler  hehe 

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 21:12
IBM er utvivlsomt ikke billige når man sammenligner specifikationer, men jeg må indrømme at jeg elsker min T60 - jeg har haft to Zepto''er og en Dell og IBM maskinen er klart den jeg har været mest tilfreds med.

Mvh. Joachim

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Skrevet kl. 21:22
Bare for at lave en hurtig sammenligning, så har jeg valgt den bærbar som spørger valgte på side 2 her i tråden, ingen kom med en eneste kritik, jeg kunne havle den ned, den er ringe spec. messigt, tag i Fona og køb en til 5.000 kr med samme spec. 

Men okay for at sammenligne tog jeg ind på zepto og ville prøve at se hvad man får for cirka samme pris.

Jeg har kun gået efter spec. og jeg har intet erfaring med zepto, andet end jeg har hørt gode ord fra en af mine maxer bekendte.

I grove træk får du hos ibm for cirka 9.000 kr dette.

1,83 ghz core2duo processor.
1 gb ram 667 mhz
En sløv 5400 rpm harddisk på 100 gb
Intel GMA 950 grafikkort, hvad det så end er, men skal vi regne med det er et skod grafikkort.

Hos zepto får du følgende.

Har taget modellen som hedder 6615WD til lidt over 9000 kr

2.0 ghz core2duo processor.
1 gb ram af den hurtigere 800 mhz
En hurtigere harddisk på de 7200 rpm.
Og et kanont grafikkort på 512 mb ram.

Når så man sidder med højopløsningsbillederne fra tanke gerdas 50 års fødselsdag laver en batch på de 50 billeder i photoshop, eller man starter hitman, eller render sin nye visualisering af nabo huset, så ved jeg godt hvad for en som bliver hurtigst færdig...... og ikke bare hurtigt men det vil kunne mærkes så markant.

Men så kan man jo altid trøste sig ved at hvis man hælder kaffe i den så holder ibmen måske til det, det jo også en god ting at tage med.

Samme sammenligning kan du gøre ved hver eneste ibm model

Side 6 ud af 9 (83 indlæg)