|
I grove træk består en laptop / pc af (også IBM) Bundkort (der findes x antal producenter i verden, som alle mix uanset mærke maskinen har) Processor (der findes x antal producenter i verden, som alle mix uanset mærke maskinen har) hardisk (der findes x antal producenter i verden, som alle mix uanset mærke maskinen har) Graf. kort (der findes x antal producenter i verden, som alle mix uanset mærke maskinen har) Disk drev (der findes x antal producenter i verden, som alle mix uanset mærke maskinen har) Ram ( der findes x antal producenter i verden, som alle mix uanset mærke maskinen har) Skærm (der findes x antal producenter i verden, som alle mix uanset mærke maskinen har) disse 7 ting, er de samme MÆRKER der bliver sat i - om det er "no name" eller IBM or whatever maskine. Men hvem skjuler bedst hvor gode/det sidste nye de har valgt ud af de samme mærker = det er IBM og DELL mester i,,, at "skjule" budskabet ikke at snakke om det tekniske hehe Det er kabinet som de måske har egen produktion af, men igen er det tit "standart" igen , især laptops... Gælder også fladskærms TV - mener der er 5-6 producenter i hele verden som laver ALL skærme til alle mærker, så det i Tv for ½ år siden... |
[godt indlæg!!! :-)
det er altid uviden teknisk mensker der vælger de 2 mærker hehe lidt griner er det
det er altid uviden teknisk mensker der vælger de 2 mærker hehe lidt griner er det QUOTE]Dato: 22-02-2007 21:21:47 Forfatter: den rigtige mk Bare for at lave en hurtig sammenligning, så har jeg valgt den bærbar som spørger valgte på side 2 her i tråden, ingen kom med en eneste kritik, jeg kunne havle den ned, den er ringe spec. messigt, tag i Fona og køb en til 5.000 kr med samme spec.
Men okay for at sammenligne tog jeg ind på zepto og ville prøve at se hvad man får for cirka samme pris.
Jeg har kun gået efter spec. og jeg har intet erfaring med zepto, andet end jeg har hørt gode ord fra en af mine maxer bekendte.
I grove træk får du hos ibm for cirka 9.000 kr dette.
1,83 ghz core2duo processor.
1 gb ram 667 mhz
En sløv 5400 rpm harddisk på 100 gb
Intel GMA 950 grafikkort, hvad det så end er, men skal vi regne med det er et skod grafikkort.
Hos zepto får du følgende.
Har taget modellen som hedder 6615WD til lidt over 9000 kr
2.0 ghz core2duo processor.
1 gb ram af den hurtigere 800 mhz
En hurtigere harddisk på de 7200 rpm.
Og et kanont grafikkort på 512 mb ram.
Når så man sidder med højopløsningsbillederne fra tanke gerdas 50 års fødselsdag laver en batch på de 50 billeder i photoshop, eller man starter hitman, eller render sin nye visualisering af nabo huset, så ved jeg godt hvad for en som bliver hurtigst færdig...... og ikke bare hurtigt men det vil kunne mærkes så markant.
Men så kan man jo altid tryste sig ved at hvis man hælder kaffe i den så holder ibmen måske til det, det jo også en god ting at tage med.
Samme sammenligning kan du gøre ved hver eneste ibm model
[/QUOTE]
Men okay for at sammenligne tog jeg ind på zepto og ville prøve at se hvad man får for cirka samme pris.
Jeg har kun gået efter spec. og jeg har intet erfaring med zepto, andet end jeg har hørt gode ord fra en af mine maxer bekendte.
I grove træk får du hos ibm for cirka 9.000 kr dette.
1,83 ghz core2duo processor.
1 gb ram 667 mhz
En sløv 5400 rpm harddisk på 100 gb
Intel GMA 950 grafikkort, hvad det så end er, men skal vi regne med det er et skod grafikkort.
Hos zepto får du følgende.
Har taget modellen som hedder 6615WD til lidt over 9000 kr
2.0 ghz core2duo processor.
1 gb ram af den hurtigere 800 mhz
En hurtigere harddisk på de 7200 rpm.
Og et kanont grafikkort på 512 mb ram.
Når så man sidder med højopløsningsbillederne fra tanke gerdas 50 års fødselsdag laver en batch på de 50 billeder i photoshop, eller man starter hitman, eller render sin nye visualisering af nabo huset, så ved jeg godt hvad for en som bliver hurtigst færdig...... og ikke bare hurtigt men det vil kunne mærkes så markant.
Men så kan man jo altid tryste sig ved at hvis man hælder kaffe i den så holder ibmen måske til det, det jo også en god ting at tage med.
Samme sammenligning kan du gøre ved hver eneste ibm model

[/QUOTE]
Bliv gratis medlem