Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bærbar skal man vælge?

Side 7 ud af 9 (83 indlæg)
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :
I grove træk består en laptop / pc af  (også IBM)

Bundkort   (der findes x antal producenter i verden, som alle mix uanset mærke maskinen har)

Processor  (der findes x antal producenter i verden, som alle mix uanset mærke maskinen har)

hardisk (der findes x antal producenter i verden, som alle mix uanset mærke maskinen har)

Graf. kort (der findes x antal producenter i verden, som alle mix uanset mærke maskinen har)

Disk drev   (der findes x antal producenter i verden, som alle mix uanset mærke maskinen har)

Ram ( der findes x antal producenter i verden, som alle mix uanset mærke maskinen har)

Skærm (der findes x antal producenter i verden, som alle mix uanset mærke maskinen har)

disse 7 ting, er de samme MÆRKER der bliver  sat i  -  om det er "no name" eller IBM  or whatever maskine.   Men hvem skjuler bedst hvor gode/det sidste nye  de har valgt ud af de samme mærker = det er  IBM og DELL mester i,,,  at "skjule" budskabet ikke at snakke om det tekniske hehe

Det er kabinet som de måske har egen produktion af, men igen er det tit "standart" igen , især laptops...

Gælder også fladskærms TV - mener der er 5-6 producenter i hele verden som laver ALL skærme til alle mærker, så det i Tv for ½ år siden... 

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 21:25
[godt indlæg!!! :-)    det er altid uviden teknisk mensker der vælger de 2 mærker hehe  lidt griner er det 

QUOTE]Dato: 22-02-2007 21:21:47 Forfatter: den rigtige mk Bare for at lave en hurtig sammenligning, så har jeg valgt den bærbar som spørger valgte på side 2 her i tråden, ingen kom med en eneste kritik, jeg kunne havle den ned, den er ringe spec. messigt, tag i Fona og køb en til 5.000 kr med samme spec. 

Men okay for at sammenligne tog jeg ind på zepto og ville prøve at se hvad man får for cirka samme pris.

Jeg har kun gået efter spec. og jeg har intet erfaring med zepto, andet end jeg har hørt gode ord fra en af mine maxer bekendte.

I grove træk får du hos ibm for cirka 9.000 kr dette.

1,83 ghz core2duo processor.
1 gb ram 667 mhz
En sløv 5400 rpm harddisk på 100 gb
Intel GMA 950 grafikkort, hvad det så end er, men skal vi regne med det er et skod grafikkort.

Hos zepto får du følgende.

Har taget modellen som hedder 6615WD til lidt over 9000 kr

2.0 ghz core2duo processor.
1 gb ram af den hurtigere 800 mhz
En hurtigere harddisk på de 7200 rpm.
Og et kanont grafikkort på 512 mb ram.

Når så man sidder med højopløsningsbillederne fra tanke gerdas 50 års fødselsdag laver en batch på de 50 billeder i photoshop, eller man starter hitman, eller render sin nye visualisering af nabo huset, så ved jeg godt hvad for en som bliver hurtigst færdig...... og ikke bare hurtigt men det vil kunne mærkes så markant.

Men så kan man jo altid tryste sig ved at hvis man hælder kaffe i den så holder ibmen måske til det, det jo også en god ting at tage med.

Samme sammenligning kan du gøre ved hver eneste ibm model

[/QUOTE]

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 21:43
Min foregående laptop blev købt hos Zepto (model 4315) fordi den havde de bedste specificationer, og det var lækkert at få det ekstra power for prisen

Men den lød som en støvsuger, og drev mig og de andre på kontoret til vanvid med sin blæser der kørte op og ned i hastighed - det kan man til en hvis grad håndtere med noget software, men jeg synes ikke det kan være rimeligt at man skal drosle sin CPU ned for ikke at have hylen for ørene efter arbejde.

Derudover havde jeg den til reperation 3 gange for problemer grundet ekstrem varmeudvikling. Så den blev afløst så hurtigt som muligt.

Man kan utvivlsomt være ude for IBM modeller der ikke er iorden, og der vil helt sikkert findes mange alternativer som både kan være billigere og bedre, men jeg må sige, at jeg er godt tilfreds med pris/ydelses forholdet på min IBM T60 ;)

Mvh. Joachim

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 22:30
Joachim Det også en måde at lukke kæften på kritikerne
Tilmeldt 3. Aug 06
Indlæg ialt: 605
Skrevet kl. 00:59
Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 09:02
Om packard bell maskinen:

Følgende er godt:

• Webcam (skype m.v.)

• Kortlæser

• Let læselig skærm pga. lav opløsning og 15,4"

• DVI output (men ikke særligt vigtigt)

• 4 USB porte - dem kan man ofte ikke få nok af i en bærbar. Om de så sidder i hver sin side ved jeg ikke, men jeg kan i hvert fald godt lide, når man har USB stik i begge sider.

• 2GB RAM. Man kan ikke få nok RAM i en bærbar, da mere RAM er lig med længere levetid. Hvis der er for lidt RAM i en bærbar, så dropper man tidligere interessen.

• MCE

Følgende er mindre godt:

• Drevet er ikke "slot-in" men med skuffe (det betyder ikke så meget i praksis medmindre man sidder meget i sofaen)

• 1280x800 opløsning er ikke nok til visse typer programmer

• Infrarød port mangler

• Bluetooth mangler. Den synes jeg er lidt halvalvorlig - både fordi bluetooth kan bruges til at hente fotos og filer fra mobilen, og fordi man ofte bruger bluetooth når man går online via mobilen.

• Firewire mangler. Hvis du ikke har et digital videokamera, og ikke har planer om at købe et, er det dog ret ligegyldigt.

• Der mangler specs om typen af trådløst netkort

• Ingen specs på forhøjet serviceniveau

• Den kører ikke Windows Vista

Eftersom at en bærbar ofte holder halvt så længe som en stationær, og
koster det dobbelte, skal man altså regne med op til den 4-dobbelte
afskrivningshastighed for en bærbar PC.

Min mening er, at jeg ville kunne finde en maskine hos Zepto, der har mindre RAM og en anden version af Windows, til cirka samme pris, som i langt højere grad opfyldte de fleste brugeres ønsker. Packard-Bell maskinen er designet, så du får meget RAM og WinXPMCE, til gengæld mangler alle de ting, der reelt gør maskinen til en tilpasningsvenlig, mobil rejsekammerat.

Hvis man tilhører den gruppe, som interesserer sig for Packard-Bell maskinen, så burde man seriøst overveje alternativer, f.eks. en meget kraftfuld, stationær PC eller en kombination af en stationær og en meget billig bærbar.
Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 09:12
Hej Lasse

ja det er lidt en junglefor mig at finde den bærbar jeg synes er et godt køb.

Hvad ville du vælge hvis du skulle købe en for 10000kr plus moms. En som du synes ville være et godt køb?

Du må gerne finde 2 forskellige.

Mvh

Morten

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 09:22
10000 plus moms? Elgiganten''s pris was 10000 inkl. moms.

Hvis jeg skulle købe lige nu, så ville jeg enten købe privat eller til mit arbejde.

Til arbejdet ville minimumskravet være:

• On-site service ved alle typer fejl

• Mulighed for at skaffe reservedele indenfor 24 timer

• Bluetooth, IR, kortlæser, firewire, 4xUSB, webcam, touchpad

• Mindst 1280x1024 i opløsning, dvs. 1280x800 er for lidt

• Skærmen må ikke være større end, at jeg kan stille den på et bord i et tog uden at rage ud over halvdelen af bordet

• 2GB RAM eller mere

Den slags bærbar kan ikke købes under 10.000 plus moms.

Sidste gang jeg købte en bærbar privat til familien, var kravet:

• Linux kompatibilitet

• Trådløst netkort

• Mindst 1024x768

Jeg købte en Zepto til ca. 4-5.000 kr., og den bruges stadigvæk dagligt, over et år efter, til fuld tilfredshed. Det ville være spild af mine penge at købe noget, der kostede mere, da maskinen matchede formålet perfekt. Jeg vil tro, at maskinen om et års tid eller to overgår til min datter som hendes første PC.

Du kunne jo starte med at give en beskrivelse af, hvad du vil bruge den til (formål), hvilke programmer du har tænkt dig at køre, i hvilke miljøer du har tænkt dig at bruge maskinen, hvor meget du har tænkt dig at bruge mobiltelefoni, wifi, wimax og andet, samt hvor vigtig maskinen er for dig. Uden en sådan beskrivelse er det umuligt at give en god rådgivning omkring køb af bærbar.

Tilmeldt 3. Aug 06
Skrevet kl. 09:32
Hej Lasse.

Rart at kunne læse at du ved hvad du taler om.

Ja lad os sige 10.000kr plus moms.

Mine krav er eller hvad jeg skal bruge den til:

Internet

office pakken

spil

harddisk minimum 80gb (man kan jo altid brænde tingene ud på cd)

2GB ram

Skal køre stibilt

Intel centrino(har ihvertfal hørt at det var det bedste)

skal bruges til at arbejde meget ved

skal kunne tages med på farten

Ja en all around bærbar der dækker de flestes krav

prøv at finde nogle eksempler på hvad du ville købe hvis du skulle ud og investere i en ny bærbar.

nu prøver jeg at se bort fra mærket men går efter det bedste køb nu.

mvh

Morten

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 09:48
Hejsa,

Hvis jeg skulle købe en laptop til max 10.000 så ville jeg nok vælge at tage chancen på denne her, og håbe på at min gamle Zepto var en undtagelse:

Znote 6615WD

15.4" WSXGA skærm 1680x1050
nVidia® Geforce Go 7600 512MB
6 Cell batteri
54Mbit Trådløst netværk
DVD-RW DL Brænder
2.00 GHz Core™2 Duo T7200
2048MB (1024x2) DDR2 667/PC5300 SODIMM
Microsoft® Windows® Vista Business - DK
80GB 7200omdr SATA Harddisk Hitachi®

Kr 10.208,00

Men jeg vil råde dig til at investere i en "Kvik Rep" aftale til ca. 800 kr. så du kan få din laptop hurtigt tilbage, hvis den skulle vise sig at have problemer.

Mvh. Joachim

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Side 7 ud af 9 (83 indlæg)