Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Glemt frikort, kan jeg få penge tilbage nu?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael V. Kristensen:

Mig bekendt ingen mulighed for at at give frikortsfradrag med tilbagevirkende kraft.

mvh
Michael

Er det rigtigt?

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:42

Master Vind:

Michael V. Kristensen:

Mig bekendt ingen mulighed for at at give frikortsfradrag med tilbagevirkende kraft.

mvh
Michael

Er det rigtigt?

Nej, det er det ikke.

Man kan tilbageføre den oprindelige lønseddel

http://www.multidata.dk/media%282254,1030%29/L%C3%B8nService_-_rettelser_af_l%C3%B8n_med_pension.pdf

Tonny

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 22:55

Det er korrekt. Men hvis det er i en foregående måned giver det arbejdsgiver meget store problemer, ikke mindst han bruger dataløn hvor korrektioner er næsten umulige (indrømmet af en af deres medarbejdere så sent som i tirsdags da hun prøvede at sælge et nyt og bedre system til 30.000 kr.!).

Så det skal lige med i vurderingen. Hvis en arbejdsgiver af en medarbejder bliver bedt om at en bogholder skal bruge et par timer på korrektoner fordi en medarbejder har glemt at gøre det nødvendige, tror jeg, medarbejderen vil blive stillet i et dårligt lys overfor arbejdsgiveren.

mvh
Michael

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:59

Hej Michael

Så er vi enige i, at det kan lade sig gøre.

Det er så op til arbejdsgiveren, hvorvidt det kan gennemføres.

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nok stadigvæk lidt tidligt på året, men har et par gange tidligere hjulpet studerende, der betalt for meget skat.

Brugte kildeskattelovens § 55, som argumentation. Det er en paragraf, som giver SKAT mulighed for at udbetale overskydende SKAT før tid, forudsat at den betalte skat væsentlig overstiger slutskatten for indkomståret.

Begge gange blev der lagt vægt at væsentligt i forhold til studerende ikke behøvede at udgøre et særligt stort beløb når det skal ses i relation til en SU-indkomst.

/Henrik 

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 02:21

Tonny Skov Pedersen:

Som Peter skriver, så kan du gennem din arbejdsgiver få reguleret skatten i forbindelse med næste lønudbetaling.

Tonny

Forløbet:

1. Intet skattekort i januar - der trækkes 55% i skat
  2. Medarbejderen får lavet et frikort
  3. SKAT genererer et frikort med ikrafttrædelse 1/2

Jeg er derfor ikke enig i, at arbejdsgiveren kan regulere med tilbagevirkende kraft for januar måned.

Hos os henviser vi også til §55. Giver medarbejderen en standardbrev til skat med kopi af lønsedler.

Jeg har som Henrik også kun god erfaring med, at SKAT er flexible, når der er tale om SU-modtagere.

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 09:51

Hej Lasse

Vi anbefaler, at du retter henvendelse til din arbejdsgiver for at finde en løsning.

Hvis din arbejdsgiver er i tvivl om, hvordan sagen kan løses kan i lønsystemet – f.eks. i DataLøn, kan vedkommende hente hjælp hos sin lønleverandør.

Med venlig hilsen

Multidata

Fra København S
Tilmeldt 23. Dec 07
Indlæg ialt: 1487
Skrevet kl. 14:29

Er Netto ;)

Har snakket med dem, de udbetaler ikke skat på den måde, man skal vente til året er omme! 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)