Dato: 06-05-2007 18:13:43 Forfatter: TINA JONASEN Jeg kan garantere dig at det er en egentlig 'Brick & Mortar'-business, og ikke noget 'penge-bytteri' !! Tanken om penge-bytteri kan sagtens opstå når man gennemgår bonussystemet i Dubli - og det faktum at det produkt man betaler for ikke er en fysisk vare, men en virtuel en af slagsen, nemlig en online shop (både helt præcis shop, i funktionalitet m.m. - men også "retten" til at drive en Dubli forretning). Samtidig må jeg erkende mig betænkelig ved det faktum at "uplines" af højere rang end dig selv får en langt højere bonus for det arbejde DU laver: Hvis du bruger tid og energi på at involvere en ny forretningspartner, som køber en shop og samtidig ønsker at blive Dubli repræsentant, så vil DIN sponsor og visse uplines få LANGT højere udbytte af det samarbejde upfront end du vil få (såfremt du er ny/eller har "lavere rang" end din sponsor/upline). Det faktum kan jeg altså ikke undlade at kommentere - det strider i høj grad mod både min principper, men også helt basale ting som er - ja, jeg vil kalde det uretfærdigt; det giver ingen mening at du involvere en ny forretningspartner, men får langt MINDRE ind i ren bonus end din upline. Det betyder helt konkret at de der forud for officiel launch eller af andre "vennetjeneste" omveje har en position der har opnået en vis status vil tjene forholdsvis meget mere på downlines direkte arbejde, end downlinen selv....! Doh! Eyeopener, eh?! Det bør være sådan at UANSET hvilken rang du har eller andre har, så ville alle have det samme udbytte for at involvere en ny forretingspartner/skabe ny omsætning til selskabet - det skaber en uligevægt, som gør at mange vil fristes til bare hurtigst muligt at "presse" en position op for at få et større udbytte når sine egne partnere involvere nye partnere. Ingen har før bemærket det kritisable punkt i Dublis bonusplan - og kan derfor ikke undgå at nævne det ifm. antydningen af "pengebytteri". Det er helt ok - og ingen "ko på isen" - at det koster x antal tusinde kroner at starte en Dubli forretning - og forhåbentlig broderparten ryger tilbage i form af bonus til uplinestrukturen, men det fuldstændig basalt og principielt forkert at uplines tjener MERE på nye partnere i forretningen, end den/de der bringer vedkommende ind i forretningen. Af samme grund har jeg en stærk formodning om at Dubli på et tidspunkt til rende ind i den sædvanlige debate hvor ord som "spil" kobles sammen med en meget kendt trekantet bygningsform....! En ændring af det punkt i bonusplanen, således at sponsor belønnes direkte OG højere end uplines, vil i stedet give "blod på tanden", forstået på den måde at ved involvering af direkte partnere vil finansiere sin egen investering væsentlig hurtigere. Kæmp for den ændring eller Dubli vil se en stagnation - og i værste fald beskyldninger i retning af min formodninger. Sorry, Tina - but its crutial! MVH |
Dato: 06-05-2007 16:55:09 Forfatter: TINA JONASEN Hej Dimitri,
lad os høre lidt om hvordan det går med Dubli - har du en shop på portalen - og i så fald, hvad hedder den ?
http://www.musje.dk/
samt
http://www.dimitrihardorff.dk/