Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisdifferencer Amino

Side 6 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:

Hej Mikael,

Jeg har været studerende i rigtig mange år, og jeg ved udmærket, at man ikke har ret mange penge som studerende.

Under mine studier måtte jeg da optage studielån for at kunne klare udgifterne, og skyldte staten omkring 150.000 kr. da mine studier sluttede.

Så jeg er helt klar over at studerende ikke har mange penge, og sikkert heller aldrig får det. Jeg er bestemt fortaler for, at (de seriøse) studerende ikke får nok i SU i forhold til den indsats de leverer, men det er så en helt anden snak, som ikke er interessant for brugerne af Amino.dk.

Derudover så er der absolut andre voksne end hjemløse, som ikke har flere penge om måneden end de studerende. Der findes eksempelvis iværksættere, som er gået konkurs, og som ikke får så meget som én krone i understøttelse, selvom de er medlem af en A-kasse.

Det sidste, med at måtte lukke en virksomhed og ikke modtage én krone fra det offentlige eller andre steder fra i mere end et helt år, har jeg også selv prøvet.

Nu var det meste fordi du sagde der var flere der var fattigere end dem på SU med du ved måske ikke de har strammet reglerne i år

Ja og du er sikkert glad for du blev færdig før de indførte disse stramninger så du selv ikke skulle betale mere og få samme SU

De studerende er gået nedad rank stige med disse stramininger

Man stresser flere studerende med disse stramninger for kan man lige overskue alt udgifter og man tjene lidt penge selv , så er det bedste slet ikke få SU , for det stresser alle

vis syg mv. eller job ved siden af og ikke lige når at aflevere en opgave mister man SU på mange videre gående udannelser nu med de nye hårdere regler de har indført