Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billige blækpatroner

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

En af mine gode kunder har en webshop, der sælger kompatible blækpatroner til priser, der er lavere end InkClubs. Faktisk har han de laveste priser i landet på ihvertfald 90% af produkterne (kilde: edbpriser.dk). Der er ca. 350 produkter, en leveringstid på 1-2 hverdage og butikken tager imod Dankort.

Hjemmesidens adresse er:
www.kompat.dk

Jeg vil lige for en god ordens skyld nævne, at de priser, der står på patronerne, skal tillægges ekspeditionsgebyr på 17 kr. for blækpatroner, og 50 kr. for laserpatroner. Det er pr. patron, så en patron til 2 kr. koster altså 19 kr.
(mens en patron hos InkClub til 0 kr. koster 49 kr.) Det er ikke lige min kop te med den måde at skrive priser på, men det er altså sådan, det er. Til gengæld er der hverken fragtgebyr eller dankortgebyr.

med venlig hilsen

Kristian Melchior Echwald

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:45
Skal lige se om jeg har forstået det rigtigt. Hvis jeg vælger 10 stk, der koster 23kr pr stk. betaler jeg altså 400kr for dem i alt? Eller er det kun for den første jeg betaler 17kr, så det bliver 247kr i alt? For er det de 400kr bliver de godt nok MEGET dyrer end hos mange andre shops på nettet.
Du kan lige sige til ejeren af shoppen, at det ville hjælpe meget, hvis man så den fulde pris i kurven inden man gik igang med, at udfylde alle felterne til forsendelsen.

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Skrevet kl. 12:09
Det bliver 400 kr. i alt.

Jeg ved ikke, hvordan andre forhandlere gør det, men det er klart, at køber man mange patroner ad gangen, bliver det relativt dyrere, i forhold til hvis man kun skulle betale ekspeditionsgebyret én gang.

Forslaget med at vise priserne incl. forsendelse, inden man taster sit navn ind, er noteret.

med venlig hilsen

Kristian
www.kompat.dk

Fra Tune
Tilmeldt 11. Jan 07
Indlæg ialt: 77
Fra  Whisky Tastings and Tours Skrevet kl. 13:41
Dato: 14-02-2007 15:25:34 Forfatter:Kristian Melchior Echwald Hej

En af mine gode kunder har en webshop, der sælger kompatible blækpatroner til priser, der er lavere end InkClubs. Faktisk har han de laveste priser i landet på ihvertfald 90% af produkterne (kilde: edbpriser.dk). Der er ca. 350 produkter, en leveringstid på 1-2 hverdage og butikken tager imod Dankort.

Jeg må lige indskyde en bemærkning.
Først vil jeg sige, at jeg vil ikke gøre mig til dommer over hvad der er bedst kopi eller originalt, men det er et faktum, at hvis der opstår fejl på en printer som bruger uoriginale tonere, så vil producenten ikke udbedre fejlen på garantien.
Så er evt. købere advaret

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 20:00
Dato: 16-02-2007 13:40:51
Forfatter: MT9
Dato: 14-02-2007 15:25:34 Forfatter:Kristian Melchior Echwald Hej

Jeg må lige indskyde en bemærkning.
Først vil jeg sige, at jeg vil ikke gøre mig til dommer over hvad der er bedst kopi eller originalt, men det er et faktum, at hvis der opstår fejl på en printer som bruger uoriginale tonere, så vil producenten ikke udbedre fejlen på garantien.
Så er evt. købere advaret

Helt korrekt, hvad også engang en hp printer som stod af efter hvertfald 1 år - den afleverede jeg, og da der sad originale printerpatroner i, fik jeg en helt ny printer ;-)

// Jesper Skov

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 20:11
Jeg er med på advarelsen: Der findes ganske fint uoriginalt blæk - og der findes blæk fyldt med dårlig kvalitet. I sidste ende risikerer man at smadre et printhovede, som kan være en bekostelig affære at udskifte.

Jeg mener, at risikoen er det hele værd, såfremt man har købt en printer, hvor printhoved og blækpatron er en samlet enhed, hvor begge dele alligevel udskiftes sammen, eller hvis det er en meget billig printer, der kan tåle at blive udskiftet. Men forsøg aldrig dette (uden god backup fra leverandøren) med en printer i en prisklasse eller med en anden form for værdi, som overstiger generhvervelsesprisen.

Jeg kan varmt anbefale tpidanmark.dk, hvis nogen ønsker sikker refill. (Sorry til din ven, men det er svært at bakke op om noget, som er så tvivlsomt)

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 20:16
Jeg har brugt kompatible blækpatroner til mine printere de sidste 5 år og har aldrig haft problemer med det. Tror man skal være meget uheldig, hvis de skal ødelægge ens printer hoved, men jeg har også kun købt til canon. Det kan godt være, at de andre mærker ikke er så gode til, at bruge kompatible blækpatroner som canon, men det skal jeg ikke kunne sige.
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 20:36
Konne-> At du ikke har været uheldig er nok mere tilfældigt end statistisk retningsgivende. Fagligt set indeholder blæk en del forskellige komponenter, herunder blandinger der hindrer mugdannelser, udtørring i tilpas grad, viskositet og kulør. Hvis der ikke er de korrekte blandingsforhold af de korrekte stoffer i blækket til den specifikke type printer, så får du sandsynligvis på et eller andet tidspunkt problemer.

Blæk er bygget op sådan, at det sagtens kan størkne i dysserne, men at selvsamme blæktype opløser denne størknede blæk. Derfor er der ikke så store problemer med tilstoppede dysser, når du bruger den korrekte blæk.

Canon er ikke hverken mere eller mindre god til at bruge kompatibelt blæk end andre mærker. Det handler om, hvilken kvalitet blækket har. Uanset printer.

Piezo-hoveder har forskelligt blæk, afhængig af version, producent, opløsning og printhastighed. Termiske hoveder har en ligeså varieret vifte af blæktyper. Der findes ikke "Generic Ink", som nogle forhandlere troligt sælger. Det er håbløst at tro, at blæk til Canon PIXMA IP5200 er den samme som til HP Business Inkjet 6100.

Men igen... Som jeg nævnte tidligere, så er det op til dig selv, hvor risikovillig du er. Har du fundet en leverandør af refillblæk, der fungerer fint for dig og har gjort det i 5 år, så fortsæt endelig. Det vil sandsynligvis være en kæmpe økonomisk besparelse for dig.

Jeg vil dog lige slå fast, at jeg ikke er modstander af refill-blæk, men vil blot påpege at det er risikofyldt farvand.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 02:30
Hej Kristian Melchior Echwald.
Er den ikke meget "rød" den side du der har fået lavet.
En anden som nok kan slå de priser er : www.lhdesign.dk 
Jeg køber alle mine kontor ting der. Go betjening, go service.

Du kan evt. gå ind på hans side og se en "hvid" side.

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Skrevet kl. 16:47
Mht. kvaliteten af kopipatroner:

Det er klart, at der bruges forskelligt blæk til de forskellige typer patroner. Det er samme type blæk, som bruges til refill på de pågældende patroner, så sikkerheden er ikke dårligere end ved refill. Kompat.dk har solgt mere end 10.000 patroner, og der har ikke været klager over ødelagte printere eller printerhoveder.

Jeg synes, at advarslen mod kopipatroner er overdreven, da der jo er en produktansvarslov som gør, at forhandleren kan drages til ansvar, hvis patronen viser sig at ødelægge printeren. Og hvilken forhandler ville i øvrigt gide at sælge kopipatroner, hvis resultatet er hundredvis af klagesager?

Mht. farven på webshoppen: Det er forhandleren, der har bedt om den farve, ud fra en betragtning om farvens signalværdi. Og hos mig er det kunden, der bestemmer :-) (Hvis jeg syntes, det var en dårlig idé, ville jeg selvfølgelig fraråde det, men det lader til at fungere fint.)

mvh

Kristian

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)