Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til C5 - eller forslag til nyt økonomisystem

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 21:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg sidder og fedter med min Navision C5.
Deres fakturalayout er så kedeligt, at jeg ikke vil byde mine kunder at se på det.
Hvordan kan jeg ændre dette, således at det ser meget mere frisk ud?
Kan der indsættes et logo (uden at det er fortrykt på papiret til udskrift)?
Kan man maile sine fakturaer direkte fra C5 uden at printe dem ud?

Måske kender du en bedre og smartere/pænere løsning på faktureringen?
Lad mig endelig høre....

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 08:39
Du kan sagtens få en C5 ekspert til at ændre din opsætning.

Jeg har en del gange brugt C5 Hotline til at få lavet en del ændringer i både faktura, label, fragtbreve og lignende.

Jeg ved ikke om man kan maile faktura direkte fra C5, men det ville jeg faktisk gerne kunne, så det håber jeg andre kan svare på!

Tilmeldt 21. Dec 06
Skrevet kl. 09:39
Tak for svaret. Det vil jeg prøve i første omgang.... :-)
Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 12:16
I C5 kan man godt udskrive til e-mail (man vælger e-mail i stedet for printer). Det kan du for i øvrigt også med alle andre udskrifter. Du kan også udskrive til Word og Excel f.eks..

Faktura-layoutet er ikke det nemmeste at sidde og lege med, men det kan dog godt lade sig gøre at ændre en del på det. Jeg har et tilrettet fakuralayout, der er tilpasset mit brevpapir, således jeg kan udskrive fakturaer på et pænt stykke fortrykt brevpapir. Jeg udskriver så i første omgang til en fakturaspoolfil (jeg har ikke brug for nogen papirfaktura selv, jeg bruger alligevel kun at se på skærmen, og de kan jo altid genudskrives via debitor, hvis kunden mangler en kopi). Dernært udskriver jeg spoolfilen på brevpapiret.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 21. Dec 06
Skrevet kl. 20:02
Hej Lisbeth!

Det lyder som om at det måske er den løsning jeg skal have fat i.

Jeg kontakter dig lige direkte, så kan vi snakke om det hvis du har tid.... :-)

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 11:26
Hej Henrik

Du skal være velkommen. Telefonnummer står på både hjemmeside og eButik.

En lille ting, jeg kom til at tænke på er, at hvis man udskriver på fortrykt brevpapir, så mangler firmaoplysningerne umiddelbart på en mailfaktura.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Tilmeldt 15. Aug 05
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 23:24
For at maile en pdf med brevhoved kræver det at du har dit brevpapir som pdf og så har et program til at merge dem. Adobe Destiller kan gøre det - og mener også FinePrint kan gøre det.

Begge dele kan ligge som en windows printer, som du så bare sender fakturalayoutet til fra C5.

Et andet (og temmelig bøvlet) alternativ er at lave en skrifttype af de billeder du vil bruge, og så kalde dem fra C5 - som sagt, det er bøvlet, men kan lade sig gøre.

Men let's face it - C5 bliver aldrig tekstbehandling/dtp.

EDIT: Hov - glemte lige en oplagt mulighed (hvis man ikke er bekymret for
Word's formatteringsevner :)) - du kan sende det til en valgfri
Word-skabelon fra C5, hvor du frit kan danne dit layout, bruge fancy
fonte osv. Det største problem er at Word er lidt... uhm... spændende at arbejde med, når vi snakker fast layout, som en faktura typisk er. Især fler-siders fakturaer er en udfordring. Det kan lade sig gøre, men forbered dig på en del bøvl.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)