Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dum idé? -Investering i ejendom-

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 7. Feb 07
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej...

Det er svært at tjene på udlejning, hvis du nu alligevel kaster dig ud i det, skal du nok få alt den hjælp du har brug for herfra:

Hvor meget kan jeg købe?

Typisk kræver bankerne ca. 20 pct. finansiering
Har du ingen penge, kan en høj indkomst selvfølgelig hjælpe, det klart.

Det vigtigeste er at budgetterne hænger sammen, hvis du har et møde med banken torsdag, så find et konkret emne så kan I diskutere emnet, det får I begge mere ud af, end en løs samtale om investeringsejendomme. (viser også at du har lavet andet, end fået ideen og booket mødet).

Nykredit anvender 6 pct. som vurderingssats ved långivning.
Ex. årshusleje. 6000 - faste udg. 2000 = 4000*12/6 *100 = 800.000 belåningsværdi. Så kan banken evt. give dig et banklån så du rammer 80 pct. resten skal du som sagt gerne selv kunne fremskaffe. evt. ved din egen arbejdsindsats ved forbedringer så ejendomsvurderingen løftes, og dermed har du selv finansieret 20 % ved din egen arbejdskraft. benyttes typisk ved mindre ejendomme, men det er vist også det vi snakker om. Det kræver forberedelse, og forberedelsen betyder ofte hele forskellen.

Til Lasse:
Huslejen blev fastsat efter det lejedes værdi, omkostningsbestemt husleje havde været lidt laver ca. 2100, (Man ville sagtens kunne komme i problemer, når alt incl. der er omkostninger for 4800 på lejligheden, og så endda med tilbagevirkende kraft. 40.000 kr. tilbagebetaling, inden 7 dage. Ja huslejenævnet udråber os til bolighajer og alt muligt andet, men hvem er egentligt interesseret i at udleje urealistisk lavt. Men hvis du istandsætter for mener end ca. 1700 kr. pr. m2 kan de intet sige, så kan du selv prisfastsætte.




Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Fra  Burcharths Handelsselskab Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hold da op alle de gode svar der er kommet! Det er da super!

Afkastet på lige præcis den ejendom vi har kig på er på ca 4.73 procent. Og eftersom der trænger til en renovering af i hvert fald 1 af lejlighederne (en 85 årig beboer der sandsynligtvis snart skal på plejehjem) burde det være muligt at kunne hæve lejen betragteligt. Vi står selv for renoveringen så der kan spares en del penge og forhåbentlig ske lidt værdistigning på ejendommen.
Derudover kunne huset trænge til nyt tag samt at få ordnet lidt fuger. Alt sammen noget vi selv kan klare.

Markedet har intet problem med at bære lidt højere leje idet der mildest talt ikke er til at skaffe en lejlighed i byen. Egentlig har det været sådan at man skulle "kende nogen" for at kunne komme indenfor, hvis i forstår? Så er ikke i tvivl om at det ville være ideelt at satse på denne by. Håbet om selv at kunne bygge noget ejendom en dag ligger selvfølgelig i vore tanker idet byen vokser meget som fortalt tidligere.

Og jeg vil benytte mig af dit råd, quest64, om at tage salgsopstilling med i banken så der er noget konkret at gå ud fra. Vi havde egentlig i starten kun tænkt os at tage en snak med dem, men kan godt se pointen i at have lidt parat. Dog regner vi ikke med det er nødvendigt allerede nu at lave budget osv?

Jeg takker mange gange for de foreløbige svar og i kan nok regne med jeg komme tilbage med flere spørgsmål som de dukker op. Der er jo alligevel lidt at tænke over med sådanne sager!



Tilmeldt 1. Feb 07
Indlæg ialt: 17
Fra  Burcharths Handelsselskab Skrevet kl. 18:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Så har vi været en tur i banken. De lød ikke afvisende overhovedet. Men de ville have vi skulle bestille tid hos en revisor for at få lavet et budget over hvad det vil komme til at koste os. Med lejeindtægter osv. Så nu må vi igang med det, men er der nogle der har noget man evt kan bruge det til at stille det op i? Evt hvordan vi laver et budget over indtægter, udgifter, egen løn osv. som banken gider kigge på!? Noget bestemt i vil foreslå vi har med udover ejendomsskatter, renovation, fælles el i bygningen, vedligeholdelse, ejendomsforsikring. Og så lige det det vil koste at lave lejlighederne op til en ordentlig standard.
Kan derudover se at den tidligere ejer har skrevet noget med administration - 7500. Nogen der har en ide om hvad det er? Er det evt revisor?

Vi skal vel i bund og grund finde ud af om det kan løbe rundt måned for måned og så finde ud af hvad det vil komme til at koste at få ejendommen til at være som vi gerne vil have den til.

Vi hvade egentlig 2 ejendomme med. Den ene til 2.2 million - Hvilket ikke lød til at være et problem for os overhovedet og så den anden til 2.4 - Vi skal da være ærlige at indrømme at vi nok vil kæmpe lidt en kamp for at kunne få lov at investere i begge ejendomme, så vi er nødt til at have nogle papirer i orden for at se om vi kan hive så mange penge i hus!
Ejendommene hænger sammen og er derfor attraktive idet der vil være gode muligheder for værdiforøgelse ved renovering.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)