Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det for tidligt at finde en partner?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Christiansfeld
Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 133
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder i øjeblikket på en forretningsplan for et projekt med stort indtjenings potentiale.

Problemet er at med mine færdigheder går jeg i stå allerede tidligt i udviklingen, da jeg ikke har kompetencer til det grafiske arbejde, men 'kun' til programmerings og kode delen.

Et andet problem er markedsføringen når projektet skal 'søsættes', det ligger også uden for mine kompetencer.

Mit spørgsmål er om jeg allerede så tidligt inde i start fasen skal søge efter en eller flere partnere, eller om jeg skal betale mig fra de ydelser jeg ikke selv kan løse og finde en partner når projektet er færdigt?

Jeg tror 100% på projektet, og vil gøre alt for at få det i gang.. 

Dbh Peter

Dbh Peter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Peter,

Min holdning er klart, at du skal betale dig fra de ting, som du ikke kan løse selv, hvis det er ting der kræves for at komme i gang.

Hvis det er ting i forbindelse med det produkt / den ydelse du vil levere, så er en partner det rette valg.

Alt for mange tænker straks partner, når de står overfor, at skulle af med nogle penge - men i virkeligheden bliver det meget dyrere i sidste ende. Tænk f.eks. hvis du havde det nye just-eat, men ikke lige havde evnerne til at lave et design - så ville det være dyrt, at afskrive sig 40% af den kommende indtjening, fordi du så sparer 10.000kr som du måske skal låne i banken fra start.

Det var bare lige mine tanker - håber det gav inspiration. Held og lykke med projektet. :)

Med venlig hilsen
Kim Bang

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 18:41

Hvis du vælger en partner, hvilket jeg klart vil anbefale, skal det være en som har lige akkurat de kompetancer du ikke har.

Jeg er enig i at du skal outsource så meget som muligt du ikke selv er skarp på, men det kommer du alligevel til hvis du får en partner.

Find en som brænder ligeså meget for projektet som dig selv, og som er villig til at gå planken ud sammen med dig, så kommer i meget længere end dit dobbelte arbejde ville gøre.

Med en partner kan du skabe en synergi og arbejdsenergi som er meget svær at skabe alene.

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 18:57

Hje Peter

Jeg vil helt klart betale mig fra det.
Hvis du tror på dit project og tror/ved at der er økonomi i det på længere sigt er det totalt hovedløst at dele pengene med andre!

Det lyder selvfølgelig egoistisk og det er det også.

Jeg var i samme situation som dig for ca. 15 år siden men et godt møde med banken (som så blev min partner) satte mig i stand til at skubbe firmaet til et leje som jeg er utrolig glad for at jeg er ene ejer af.

Det var blot min mening :-)

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Christiansfeld
Tilmeldt 17. Apr 08
Skrevet kl. 19:14

Tak for Jeres svar.

Mit problem er at der er 2 ting jeg ikke selv har kompetencer til. Nemlig design og markedsføring.

Derfor vil jeg under alle omstændigheder tage en partner ind på et senere tidspunkt, der ville kunne varetage markedsføringen, da det vil koste spidsen af en jetjager at få et markedsførings bureau til.

Som jeg ser det vil det være at foretrække at være 3 personer (design, programmering & markedsføring), på den anden side kan jeg selv betale mig fra alt det grafiske og på den måde spare at skulle dele omsætningen den vej.

4 øjne mener jeg også ser dobbelt så godt som 2, hvilket også kunne afhjælpe fejl jeg evt. selv har overset.

Dbh Peter

Dbh Peter.

Tilmeldt 16. Jan 06
Skrevet kl. 19:29

Det er jo et vurderingsspørgsmål. Hvis man reelt føler og rent faktisk kan køre sit projekt helt op som ene ejer, så er det jo helt klart det bedste økonomisk. Men man skal vurdere om man i virkeligheden ikke vil få mere ud af 50% af en succes, end 100% af noget der efter 5 år skraber 12735kr ind om måneden, på en god måned.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 19:33

Jeg er også mere den type som vil sige at du skal finde en partner. Men det skal være den rigtige partner! Og det kan betyde alt.

Finder du en som du kan spille sammen med, og som har de kompetencer, du ikke besidder, så er det perfekt.

Det er også billigere, og som Thomas er også inde på, så hellere 10 % af en succes end 100 % af en fiasko.

Tilmeldt 16. Jan 06
Skrevet kl. 19:42

Med tyk steg under den rigtige partner. Jeg har haft 3 tidligere projekter med partnere. 2 af dem var direkte katastrofale, det 3 ok. Min nuværende partner har jeg kendt i 11 år og studeret i 7 år med. Og det er, undskyld ordvalget, pisse vigtigt at det er en man er 120% sikker på at man arbejder godt sammen med.

Tag en uges overlevelsestur i norge hvis du er i tvivl om det er den rigtige partner. Kan man ikke klare det med overbevisning, kan man slet ikke køre business. For mig er KLART den vigtigste egenskab hos min partner at han/hun er god til at løse uoverenstemmelser, hurtigt og brutalt, da han/hun af erfaring ved hvor dræbende det kan være for forretningen. De største problemer man har som iværksætter er potentielt uoverenstemmelser med sin partner.

Hvis man ikke har været igennem problemer med sin partner før, og løst opgaver med personen, skal man passe frygteligt på. For det er nærmest umuligt at kende alle sider og facetter af en person, som kommer frem når tingene spidser til.

Det er fuldstændig som i et forhold. Lad nu forhelvede være med at gifte Jer før I har gået igennem ild og vand først ;)

God vind.

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 19:48
Under alle omstændigheder skal du vel først og fremmest have lavet produktet? Så hvis du står i en situation hvor du føler at en partner vil være at foretrække, ville det måske være smartest at starte med en du kan udforme selve produktet med. Herefter kan I sammen vurder om det vil være fordelagtigt med en ekstra part, eller om det vil være smartere at outsource markedsføringsfunktionerne..
Fra Christiansfeld
Tilmeldt 17. Apr 08
Skrevet kl. 20:15

Tusind tak for jeres svar.

Jeg tror d et ender med at jeg starter alene og betaler mig ud af det grafiske.

Jeg har ikke folk i mit netværk der bestrider de opgaver jeg ikke selv kan og det ville være hovedløst at tage en tilfældig ind fra amino som partner.

Dejligt med lidt forskellige syn på det at have/finde en partner.

Dbh Peter.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)