Det forstår jeg godt Halfdan! Det er ret godt spring må man sige! :-) Oprettede også min side uploading.dk for et par måneder siden og jeg er så kommet op på en PR1. Ikke det vildt store spring, men man kan da se at jeg har lært noget og er ved at komme fremad med SEO! :-D
Hvordan kan mine konkurrenter ligge højere placeret end mig på søgeordet "tømrer odense" . Jeg har checket deres pagerank, og umiddelbart er flere af dem PR 0, og min side har pagerank 2. Er det ene og alene fordi de er fysisk placeret på en adresse i Odense, og jeg IKKE er ?
Hvordan kan mine konkurrenter ligge højere placeret end mig på søgeordet "tømrer odense" . Jeg har checket deres pagerank, og umiddelbart er flere af dem PR 0, og min side har pagerank 2. Er det ene og alene fordi de er fysisk placeret på en adresse i Odense, og jeg IKKE er ?
Hej
Google Toolbar Pagerank (som du kigger på) og den Pagerank Google bruger til ranking er ikke det samme. Det er en udbredt misforståelse.
Toolbar Pagerank er en meget forsimplet udgave (tæller indgående links), og der indgår flere faktorer i hvordan du rangeres på Google.
Du skal derfor kigge på hvad dine konkurrenter gør. Har de bedre indhold? Bedre titler? Bedre domæner? Og ISÆR skal du checke hvilke indgående links de har og hvordan disse links er lavet (ankertekster).
Vi er lige startet med illux.se og den har allerede fået PR 3, så det er fint. Jeg er dog skuffet over illux.dk som stadig ligger på PR 4, den burde minimum være en PR 7 :) . Jeg skriver et brev til google og får dem overbesidst om at ændre det til PR7 :)
Venlig hilsen Nees - Business Development Engineer Medejer af Illux A/S, Elefantprint.dk og AntHouse Production.
Hej
Google Toolbar Pagerank (som du kigger på) og den Pagerank Google bruger til ranking er ikke det samme. Det er en udbredt misforståelse.
Toolbar Pagerank er en meget forsimplet udgave (tæller indgående links), og der indgår flere faktorer i hvordan du rangeres på Google.
Du skal derfor kigge på hvad dine konkurrenter gør. Har de bedre indhold? Bedre titler? Bedre domæner? Og ISÆR skal du checke hvilke indgående links de har og hvordan disse links er lavet (ankertekster).
Mvh. Ken
Umiddelbart er der kun 2 sider jeg vil sige er bedre optimeret end min. Flere er dem har under 40 inlinks.