Hopper lige med på tråden - lyder spændende. |
Rasmus Lindgren:Godt at se at der er kommet lidt gang i debatten
Lad mig starte med at sige at jeg ikke havde tænkte mig at lave noget der "beskytter forbrugeren". Som det allerede er nævnt er man ret godt beskyttet såfremt man betale med kort.
Det jeg ville frem til er at e-mærket desværre pt ses som en blåstempling af en webshop og alle uden "er nogle vilde banditter som man skal passe på" (eget citat, men det er generelt hvad e-handelsfonden pusher for at sælge mærker).
Og forbrugerne har købt budskabet.
Der er selvfølgelig et kommercielt hensyn og ja, lige som alle andre herinde ønsker jeg at tjene penge. Men lige nu står man i en situation, hvor man med få midler kan give samme tryghed og endda større tryghed en e-mærket ved en simpel lille online løsning, samtidig med at man giver de små webshops der knokler i det, mulighed for at få et "eksternt blåt mærke".
Er det åndsvagt at der er behov for dette? Ja absolut. Hvis e-handelsefonden ellers gad at sænke deres priser til et realistisk leje og derved blive den "fond" de er, istedet for at kræve uhyrlige summer for - let's face it - ingenting, og blev shops der gentagnende gange tog røven på forbrugerne frataget deres mærke, ja så var der slet ikke behov for dette.
Der er mange shop ejere her på Amino og også mange små. Det kunne sgu da være fedt om vi tog kampen op (i stedet for bare at trashe e-handelsfonden i de mange tråde) og rent faktisk lavede en ordning der funkede og som var tilgængelig for også den lille shop!
And for the record... Jeg synes at mærkningsordninger er 112% tumpede. Man bør tage ansvar for sit eget liv. Så når man handler et sted man ikke har handlet før, burde forbrugeren måske lige se en ekstra gang på shopen. Men nu står vi i en situation hvor der er en stor spiller på markedet der bruger marketing kræfter på at svine alle dem uden et af deres (kommercielle) mærker til, og det er derfor jeg synes der er behov for dette initiativ!
Jeg har talt...
Hatten af for din ærlige udlægning, hvor pointen ik gemmes væk bag en sort sky af gode søforklaringer ;D
Markedet er der, for både i UK og DE findes der et hav af mærker, som alle er fine emblemer til ens shop. Og kan I brande det rigtigt, så kan I nemt tage markedsandel fra E-mærket og evt Truspilot...
Så mener du ideen skal testes af, så held og lykke! Men lad nu vær med at sælge mærket på en løgn om, at det sikre forbrugeren eller andet sludder! Do it straight!