Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kondom shop - erhvervs forsikring?

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Lagersalg123 - JEN:
Du er ikke myndig, så Du kan ikke skrive dig ud af nogetsomhelst.

Det er ikke korrekt. Betingelser for brug af et website eller køb i en online shop er absolut ikke ugyldige, blot fordi ejeren er 15 år, såfremt de i øvrigt lever op til gældende lovgivning.

Jeg nægter at tro på, at en 15 årig der kun kan indgå begrænsede aftaler grundet vedkommende ikke er myndig, kan drive en webshop med betingelser som hører under Aftaleloven samt Købeloven, hvor man handler i egenskab af at være en jurdisk person.

Men kom gerne med link til sted der siger at en 15 årig kan drive en webshop med betingelser der hører under ovenstående love.

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:29
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Når du driver en shop er du naturligvis ansvarlig for den som alle andre. At råde drengen til ikke at søge advokathjælp, under påskud af at han ikke er ansvarlig, er direkte uansvarligt.

Jeg må på det kratigste advare mod at lytte på den slags råd. Det er nemlig DIG der kommer til at betale for det, hvis det går galt - ikke dem der kom med det dårlige råd.

Se nu at få fat i en advokat, så du kan få udarbejdet nogle korrekte handelsbetingelser og lad være med at tro på, at du kan slippe for ansvar blot på grund af din alder. Det kan du ikke.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 19:35

Mikkel deMib Svendsen:

Når du driver en shop er du naturligvis ansvarlig for den som alle andre. At råde drengen til ikke at søge advokathjælp, under påskud af at han ikke er ansvarlig, er direkte uansvarligt.

Jeg må på det kratigste advare mod at lytte på den slags råd. Det er nemlig DIG der kommer til at betale for det, hvis det går galt - ikke dem der kom med det dårlige råd.

Se nu at få fat i en advokat, så du kan få udarbejdet nogle korrekte handelsbetingelser og lad være med at tro på, at du kan slippe for ansvar blot på grund af din alder. Det kan du ikke.

Skriver du til mig? - for hvis du gør virker det helt sort.

Jeg har ikke rådet drengen til nogetsomhelst, for som jeg skriver, så kan han ikke indgå aftaler.

Så lad os holde den på sporet og ikke anspore drengen til at drive noget som han ikke må, det vil være spild af penge til advokaten.

Så venter stadig lige på et link fra dig DeMib.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 19:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cyberman29:

Mikkel deMib Svendsen:

Lagersalg123 - JEN:
Du er ikke myndig, så Du kan ikke skrive dig ud af nogetsomhelst.

Det er ikke korrekt. Betingelser for brug af et website eller køb i en online shop er absolut ikke ugyldige, blot fordi ejeren er 15 år, såfremt de i øvrigt lever op til gældende lovgivning.

Okay, så jeg kan godt skrive at jeg intet ansvar tager, med hvad der evt kan forekomme af skader på personen.

Og på den måde sikre at jeg ikke stå til ansvar på nogen måde?

Og hvordan skal jeg så skrive det på siden?:)

Du kan ikke være juridisk ansvarlig ejer af en webshop som 15-årig, jeg ved ikke hvorfor det går helt galt for DeMib i dag. Hvis du ønsker at drive virksomhed, og dermed som alle andre webshopejere er; være omfattet af lovgivningen, så skal du have dispensation fra Stadsforvaltningen til at drive virksomhed når du ikke er myndig.

Alternativt kan en af dine forældre stå som ejer, og derved er de ansvarlige.

Køb ren argan olie her

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:05

WinkProblemstillingen er vel såre enkel ???

• Kan en 15 årig dreng drive Webshop eller ej ?
  1. Hvis ja hvilke forsikringer m.m.
  2. Hvis nej stop researchen, ingen grund til fortsætte før den krævede alder er opnået

Og hvornår er vedkommende så gammel nok til at drive Webshop ?

Der er jo som bekendt forskellige "myndighedsaldre" som - kriminel lavalder - retten til at råde over egen krop - personlig myndighed - retten til at købe fast ejendom m.m.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

www.raad-mal.dk

Fra Danmark
Tilmeldt 31. Aug 10
Indlæg ialt: 793
Fra  CON Media Skrevet kl. 00:32

Okay... jeg kan se at det er gået lidt af sporet, denne tråd, og jeg har faktisk fået svar på mit spørgsmål.

Men jeg har jo ikke sagt noget om, om jeg kørte shoppen via b-indkomst, eller om jeg havde fået tilladelse fra statsforvaltningen, jeg har derimod, ordnet det med mine forældre, så det er dem som står juridisk ansvarlig for den... bare lige så i viste det;)

I er velkommen til at diskutere videre i denne tråd, hvis det er det i vil, men i skal nok bare ikke regne at jeg skriver mere i tråden.

Mvh Christoffer

Side 5 ud af 5 (46 indlæg)