hermed en indlysende grund til deres prisfohøjelser!
I starten af året, får man besked på de kommende ændringer der skal træde i kraft d. 1/4-2011 ... vi bruger så flere uger på systematisk at gennemgå vores lager, for at tilpasse porto-takster så de ikke kun passer til vægt, men i særdeleshed til deres volumen-beregning ...
D. 1/4-2011 (på dagen hvor det hele skal træde i kraft) modtager vi et brev fra PD, der forklarer at de ikke kan implementere deres nye system, før til Juli !!! ... jamen, for fanden!!! - så skal vi rette vægtene tilbage igen (for at kunne fakturere porto uden moms korrekt) ...
alt dette betyder at jeg gerne vil have en snak med vores kontakt ved PD, så ham ringer jeg da til ...
1.opkald:
d. 1/4 ringer jeg som skrevet og spørger efter vores kontaktperson ... det første svar er "sådan en person har vi ikke i PD" ... hvortil jeg svarer "ham har jeg da talt med 3-4 gange i starten af året !!!" ...
hun (PD) beslutter sig for at flytte aben videre i deres system, så hun beder mig vente et øjeblik (ca. 8 min) ...
næste person kan bekræfte at den person skam ikke har noget med erhverv/pakker at gøre og iøvrigt er gået 3 mdr. på barsel ... efter lidt snakken frem og tilbage, hvor jeg beder om kontakt til en person der har med erhverv/pakker at gøre, ender det med at hun også sender aben videre ...
den tredie person i rækken ... ja, han mener efter en kort forklaring, at jeg må da være stillet forkert videre, så "vent lige lidt, så finder jeg den rigtige til dig" ( ca. 5 minutter venter jeg) ...
den sidste person, ja hun vil da gerne have hele forklaringen en gang til, så det får hun ... hvorefter hun ikke rigtigt syntes at det giver mening (historien om den kontaktperson jeg har snakket med flere gange), så hun er lidt i vildrede med hvad hun skal gøre ... jeg beder hende ganske kort, om et telefonnummer til deres erhverv/pakker/øst afdeling, men det kender hun ikke og kan ikke lige finde !!! ... tak skæbne, 32 minutter efter jeg ringede, må jeg så lægge på og selv ind på deres website, for at komme videre ...
2. opkald:
LANGT om længe får jeg fat i den rigtige afdeling, men desværre er den person jeg skal tale med ikke på arbejde den dag, så hun spørger pænt om der kan lægges en telefonbesked til min erhvervskontakt, som så vil kontakte mig hurtigst muligt? ... ja tak, svarer jeg og afventer så nærmere ...
I DAG, 10 dage efter !!!, bliver jeg så ringet op af en venlig person, som da lige har fået min telefonbesked og hun spørger ind til min henvendelse! Jeg spørger om hun er vores kontaktperson ved PD, hvortil hun svarer "nej, det er ikke mig, men jeg kan da lige finde ud af hvem det er"!!! ... hvorfor er det lige at hun og ikke den rigtige kontaktperson ringer? ... jeg gider ikke forklare hende nærmere, men beder om at få en e-mail, fra vores kontaktperson, så vi en anden gang kan komme i direkte kontakt med ham/hende ...
nogle timer senere ringer (ikke e-mail) vores kontaktperson så og efter en længere forklaring om dette forløb, svarer hun (ikke ordret citeret) "jamen dog, det lyder da ikke så godt - der har nok været lidt problemer den dag, men nu er der styr på det" !!! ... af ren og skær forbløffelse over deres måde at håndtere en erhvervskunde på, får jeg ikke kommet ind på min oprindelige grund til at ringe, så den må jeg lige e-maile til hende nu :-)
og så kommer grunden til den indledende sætning:
den forretning mangler alle former for intern kommunikation og har alt for mange "hænder" der bare sender aben videre (hvilket vi også har oplevet gentagne gange ved forsvundne pakker) ... måske et eksternt effektiviserings-bureau kunne gøre underværker !!!
og så er dette langt fra deres største problem, hvis man skal sammenligne med et privat foretagende, der skal levere "varen" for at kunne blive på markedet!
PS. jeg undskylder hvis det virker noget usammenhængende, men det er skrevet midt i travlheden med at ekspedere ordre :0)