Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Post Danmarks prisstigninger pr 1. april - hvad gør i

Side 46 ud af 46 (460 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 457
Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

PÅ tråden her  ligger  der  et  tilbud fra  en  ny spiller  på  pakkemarkedet  med  dag 10-16  og  aftenlevering    16-21.  Track and Trace.  Kvittering  for  modtagelse.  Optil 4000 kr. + moms i  forsikring pr. forsendelse. 

35,- kr. + moms for intervallet  0 til 5 kg.  D.v.s.  man kan lægge Maxibreve  ind her og  få  sikkerhed  for at  modtager kvitterer.  Det er  da  et prissetup  som lugter  langt væk  af Post Danmark priser  fra  den tid,  hvor  Ruder Konge var knægt i Smørum Nedre.....???

Men kig på tråden  og  giv en  kommentar  

http://www.danske-netbutikker.info/showthread.php?t=542

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm.. Nu er der efterhånden gået et par dage med det nye system. Hvad mener folk om det??

 

Jeg tror da personligt snart de ændre det.. De har jo ikke kapacitet til at have tonsvis af pakker liggende som folk skal hente.. Hvad med ventetiden på posthusene? Den vil jo være enorm!! Og der er i forvejen virkelig laaang ventetid. Alle dem som ikke har nok id med til at hente en pakke der går forgæves og bare fylder i køen.. Det kommer til at blive et mareridt for postDK.. 

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mogens Riis:

Helle - houseofkids.dk:

Så har Post Danmark ringet:

Der er INGEN virksomheder som skal afhente deres returpakker selv - heller ikke hvis kunden har sendt uden omdeling.

 

Super !

Så må vi jo opfordre kunder til at sende uden omdeling, så der ikke går 15 kr. i Post Danmarks kaffekasse.

Sådan har jeg ikke fået at vide af posten! Vi har i dag været nødsaget til at afhente en pakke på posthuset, da den var sendt uden omdeling.

Vi har derfor skrevet os ud af dette i vores betingelser.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Richard:
Hmm.. Nu er der efterhånden gået et par dage med det nye system. Hvad mener folk om det??

Hvilket nye system? Webpack og volumenberegning er udsat, så for os er den eneste ændring, at vi betaler mere for pakkerne (dog ikke for volumenpakker endnu)

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Bidault:

Richard:
Hmm.. Nu er der efterhånden gået et par dage med det nye system. Hvad mener folk om det??

Hvilket nye system? Webpack og volumenberegning er udsat, så for os er den eneste ændring, at vi betaler mere for pakkerne (dog ikke for volumenpakker endnu)

Det vidste jeg dog ikke at det var.

Men altså der vil jo ikke gå langtid før at det går op for folk hvor noget direkte .... lort det her er, selv for private!! De skal jo afhente alle deres pakker på posthuset. Vi som erhverv skal også.. Det jo laaangtfra gennemtænkt?

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Richard:
selv for private!! De skal jo afhente alle deres pakker på posthuset. Vi som erhverv skal også

Kunder skal jo kun selv afhente, hvis de ikke vælger levering med omdeling. Nu får jeg ikke ingen returpakker, men er ret sikker på, at debatten om man selv skal hente disse eller ej står længere oppe i tråden her.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Odense
Tilmeldt 26. Oct 09
Indlæg ialt: 709
Fra  STEPUPFITNESS.DK Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

presta:

Richard:
selv for private!! De skal jo afhente alle deres pakker på posthuset. Vi som erhverv skal også

Kunder skal jo kun selv afhente, hvis de ikke vælger levering med omdeling. Nu får jeg ikke ingen returpakker, men er ret sikker på, at debatten om man selv skal hente disse eller ej står længere oppe i tråden her.

Er det så muligt at få en integreret knap hvorpå køberne kan vælge med eller uden omdeling? 

Tænker bare.. tror sku mange sparer de der 20-30kr i dif, for selv at hente på posthus... så de kommer til at få maange pakker.. heh

Sportsernæring skal købes hos STEPUPFITNESS.DK - Sportsernæring til dig der vil se resultater.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Richard:

Er det så muligt at få en integreret knap hvorpå køberne kan vælge med eller uden omdeling? 

Tænker bare.. tror sku mange sparer de der 20-30kr i dif, for selv at hente på posthus... så de kommer til at få maange pakker.. heh

Det må jo afhænge af den enkeltes shopsystem, om man kan få en knap eller ej - det skal jo håndteres under betaling. Nu ved jeg ikke, hvilken aftale du har hos PostDanmark, men forskellen mellem med omdeling og uden er for mit vedkommende 12 kr. for en pakke på 1-5 kg.

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Viborg
Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Vi har valgt at satse mere på brug af maxibreve B for på den måde at holde fragt omkostningerne nede, jeg håber da at vi frem over vil se noget mere konkurrence på brev/fragt området.

Hilsen Olav fra www.Regovs.Com

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person


hermed en indlysende grund til deres prisfohøjelser!


I starten af året, får man besked på de kommende ændringer der skal træde i kraft d. 1/4-2011 ... vi bruger så flere uger på systematisk at gennemgå vores lager, for at tilpasse porto-takster så de ikke kun passer til vægt, men i særdeleshed til deres volumen-beregning ...

D. 1/4-2011 (på dagen hvor det hele skal træde i kraft) modtager vi et brev fra PD, der forklarer at de ikke kan implementere deres nye system, før til Juli !!! ... jamen, for fanden!!! - så skal vi rette vægtene tilbage igen (for at kunne fakturere porto uden moms korrekt) ...

alt dette betyder at jeg gerne vil have en snak med vores kontakt ved PD, så ham ringer jeg da til ...



1.opkald:

d. 1/4 ringer jeg som skrevet og spørger efter vores kontaktperson ... det første svar er "sådan en person har vi ikke i PD" ... hvortil jeg svarer "ham har jeg da talt med 3-4 gange i starten af året !!!" ...

hun (PD) beslutter sig for at flytte aben videre i deres system, så hun beder mig vente et øjeblik (ca. 8 min) ...

næste person kan bekræfte at den person skam ikke har noget med erhverv/pakker at gøre og iøvrigt er gået 3 mdr. på barsel ... efter lidt snakken frem og tilbage, hvor jeg beder om kontakt til en person der har med erhverv/pakker at gøre, ender det med at hun også sender aben videre ...

den tredie person i rækken ... ja, han mener efter en kort forklaring, at jeg må da være stillet forkert videre, så "vent lige lidt, så finder jeg den rigtige til dig" ( ca. 5 minutter venter jeg) ...

den sidste person, ja hun vil da gerne have hele forklaringen en gang til, så det får hun ... hvorefter hun ikke rigtigt syntes at det giver mening (historien om den kontaktperson jeg har snakket med flere gange), så hun er lidt i vildrede med hvad hun skal gøre ... jeg beder hende ganske kort, om et telefonnummer til deres erhverv/pakker/øst afdeling, men det kender hun ikke og kan ikke lige finde !!! ... tak skæbne, 32 minutter efter jeg ringede, må jeg så lægge på og selv ind på deres website, for at komme videre ...


2. opkald:

LANGT om længe får jeg fat i den rigtige afdeling, men desværre er den person jeg skal tale med ikke på arbejde den dag, så hun spørger pænt om der kan lægges en telefonbesked til min erhvervskontakt, som så vil kontakte mig hurtigst muligt? ... ja tak, svarer jeg og afventer så nærmere ...


I DAG, 10 dage efter !!!, bliver jeg så ringet op af en venlig person, som da lige har fået min telefonbesked og hun spørger ind til min henvendelse! Jeg spørger om hun er vores kontaktperson ved PD, hvortil hun svarer "nej, det er ikke mig, men jeg kan da lige finde ud af hvem det er"!!! ... hvorfor er det lige at hun og ikke den rigtige kontaktperson ringer? ... jeg gider ikke forklare hende nærmere, men beder om at få en e-mail, fra vores kontaktperson, så vi en anden gang kan komme i direkte kontakt med ham/hende ...

nogle timer senere ringer (ikke e-mail) vores kontaktperson så og efter en længere forklaring om dette forløb, svarer hun (ikke ordret citeret) "jamen dog, det lyder da ikke så godt - der har nok været lidt problemer den dag, men nu er der styr på det" !!! ... af ren og skær forbløffelse over deres måde at håndtere en erhvervskunde på, får jeg ikke kommet ind på min oprindelige grund til at ringe, så den må jeg lige e-maile til hende nu :-)


og så kommer grunden til den indledende sætning:

den forretning mangler alle former for intern kommunikation og har alt for mange "hænder" der bare sender aben videre (hvilket vi også har oplevet gentagne gange ved forsvundne pakker) ... måske et eksternt effektiviserings-bureau kunne gøre underværker !!!

og så er dette langt fra deres største problem, hvis man skal sammenligne med et privat foretagende, der skal levere "varen" for at kunne blive på markedet!



PS. jeg undskylder hvis det virker noget usammenhængende, men det er skrevet midt i travlheden med at ekspedere ordre :0)

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Side 46 ud af 46 (460 indlæg)