Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms registrering af skribent - Hvorfor momsregistrering?

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Haha, Lars nu gør du det unødigt komplekst Big Smile men du kan nok ikke lade være Wink

Ja, det er faktisk køberen, som skal betale momsen. Sælgeren administrerer bare momsen for henholdsvis køberen og SKAT.

I vores regnestykke ovenfor er køberen endda ikke engang samme person, da sælgeren også er køber i den ene situation, mens hans kunde er køber i den anden situation.

!!!! Er der nogen som er forvirret? Big Smile

Lad os tage eksemplet med slipset.

Den momsregistrerede forhandler af slipset administrerer momsen for sin privatkunde, som skal betale momsen.

Den ikke-momsregistrerede forhandler af slipset skal i stedet selv betale momsen, og det er hans leverandør, som skal administrere momsen.

Konklusion:
Moms er skægt (for nogle af os) og irriterende umuligt for andre.

Tænk ikke mere på dette som Lars bringer på banen, med mindre du har rigtig godt styr på moms, og interesserer dig rigtig meget for moms og regnskab... Wink

PS. Jeg når ikke Lars til sokkeholderne, når vi taler om momsviden og erfaring!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:
Lars nu gør du det unødigt komplekst men du kan nok ikke lade være

Komplekst - så skulle du bare høre, hvis jeg begynder at tale om subjektivt momspligt for offentligretlige organer Stick out tongue - eller for alvor begynder at kloge i momspligten for skribentvirksomhed....

Og lige præcis det sidste har jeg gjort her: http://www.amino.dk/regnskab/Artikler/Artikel.aspx?id=829

Ja, det er sgu langhåret - men det er desværre ikke irrelevant at sætte sig ind i. Heller ikke for lægmand.

Alt kan skrives mere summarisk - problemet her er konkret, at så bliver der anledning til rigtigt mange fejl, fordi det handler om at stykke en del forhold sammen og så vurdere på dem samlet. Og mangler man bare én parameter - så er der en træls risiko for, at resultatet/konklusionen bliver forkert.

Vh
Lars

Og skulle I have tid til en lille historie fra min hånd om, hvorfor jeg ikke er ked af at kunne tale folk i søvn, så: http://www.amino.dk/forums/t/109819.aspx

Side 3 ud af 3 (22 indlæg)