Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drømme er en del af Network Marketing. Punktum.

Side 1 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,6 stjerner givet af 5 person

Ansporet af en kommentar på et andet indlæg, så vil jeg kort forklare hvorfor DRØMME er væsentlig faktor indenfor Network Marketing branchen:

Network Marketing branchen tilbyder almindelige, ualmindelige, professionelle, forretningsdrivende - og alle mulige andre - muligheden for, at tænke i andre baner for at skabe en ANDEN indtægt eller en supplerende indtægtskilde.

Hvis du ser på din nuværende situation, din nuværende kilde til indtægt, kan du sammenligne det med et "køretøj" - og spørge dig selv: "Det køretøj jeg sidder i nu - kan det tage mig derhen hvor jeg gerne vil?"

Alle har drømme - skal have en drøm - noget at gå efter - noget af holde "livet" igang på. Uden drømme og især uden MÅL - ja, så er man skidt kørende.

Alle har en drøm: Driver man en netbutik må man have en drøm om hvad butikken kan blive til - hvad den kan give på sigt - uanset om det er anerkendelse, åbne døre, give overskud til at opfylde andre drømme. Arbejder man i en bank må man osse have en drøm eller et mål - om det så er at stige i graderne eller bruge ens erfaringer som springbræt til noget andet... det er lige meget. Thorborg har uden tvivl haft et mål, snarere end en drøm, med Amino... Caroline Wozniacki har haft drømme som blev omsat i mål før hun blev nummer 1 worldwide...

Drømme er meget lettere at konvertere til mål når du sidder med muligheder (et køretøj) som ikke sætter begrænsninger.

Hvis du har en drøm om et større hus - eller en drøm om mere tid til familien - mere tid/råd til at rejse - og dit nuværende køretøj ikke umiddelbart kan dig derhen (du arbejder konstant, du bytter din tid for penge med et loft - andre bestemmer hvornår du kan rejse / være sammen med dine børn og familie) - så er det man kigger efter andre "køretøjer" - og her vil ens drømme spille ind, for i vurderingen af nyt "køretøj", skal man jo finde ud af om DET så kan tage sig på vejen nærmere sine drømme.

En af de ting, som er fælles for stort set alle Network Marketing selskaber er, at bl.a. rejser er så tæt forbundet med goder, mål og "Tak!" - og i rigtig mange selskaber skal man oftest ikke ret langt ind i et forløb før man er sendt på en rejse sammen med en masse andre positive og glade mennesker. Ingen er kede af at få en rejse betalt. Ingen.

Skeptikere vil så proklamere at man ikke skal sælge en forretning på drømme, hvis man samtidig mener man har nogle fantastiske produkter... "Ja, de må jo sælge sig selv, og forretningen med!"

Men det har intet at gøre med, at produkterne ikke kan sælge sig selv - det handler om hvorvidt produkterne fungere i det køretøj der skal tage sig derhen hvor man gerne vil.

Der er faktisk ikke noget der hedder "urealistiske drømme" - alt afhænger 100% af dig - men det er klart, at sidder du i det forkerte køretøj, så er du på den. Det er jo urealistisk at drømme om at bygge et stort flot hus ved havet, hvis man "nøjes" med at begrænse sine indtægtskilder til et almindeligt job uden muligheder for at avancere eller tjene endnu mere UDEN at bytte endnu mere tid for oftest alt for lidt penge.

Termen "Du bliver ved med at få det du altid har fået, hvis du bliver ved med at gøre et du altid har gjort" er meget rammende.

Det er selvfølgelig klart at man i sine overvejelser ikke blot kan vælge eks. et Network Marketing selskab på umiddelbar begejstring alene - jo mere erfaren man bliver, jo flere faktorer er vigtige for at vurdere og vælge "rigtigt". 

Lasse Burholt - osse med drømme; men de er skrevet ned og kaldes MÅL ;-)

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg er enig i det meste.

Men når man ved at drømme, og nok også oftest de urealistiske drømme, er en utroligt stror motivationsfaktor for at prøve hvad som helst i en håbløs situation, ved man også hvor let man kan manipulere folk, ved at trykke på de rette knapper. Og det er MLM selskaberne fantastisk gode til.

Og det er næsten altid drømmen om et bedre liv, der slås på. Det kan man jo se i stort set alle de "info" videoer jeg har set. Der informeres aldrig om jobbet, sjældent om produktet, men altid om de dyre huse, fester, rejser og det ubekymrede liv som alle selvfølgelig gerne vil have.

Og jo sværere en situation du stå i, desto større er drømmen.

I de situationer er det jo dejligt når der kommer nogen og fortæller dig, at det slet ikke er svært. Du skal bare lige bruge nogle penge (som især arbejdsløse nok ikke har for mange af) på at købe denne startpakke, og så er du godt på vej mod det liv du drømmer om.

Væk er arbejdsløsheden, de ubetalte regninger og bekymringerne. Jovist skal der arbejdes lidt for det, men hør nu her: Du behøver slet ikke at sælge noget selv, for dit job er at få andre til at sælge det. Og så kommer de store komplicerede regnestykker, som man udmærket ved at de næppe forstår.

Men de forstår at der står at man på den måde nemt kan tjene 100.000$ om måneden, som der sikkert står nederst på den udregning.

Jeg synes det er ulækkert, når man bevidst går efter de mest sårbare mennesker, og bruger deres urealistiske drømme til at signe en ny op. Og det er der desværre talrige eksempler på.

Langt de fleste har urealistiske drømme, det er også derfor at lotte er så populært. Men når man bevidst går efter at udnyttet dette, synes jeg også man er forpligtet til at sikre sig at de forstår hvad det går ud på. Man ved jo udmærket om folk har forstået hele budskabet, eller om de bare har stirret sig blinde på den toeretiske bundlinje, som man kan se at de har fordrejet til en garanteret indtægt.

Der er sandsynligvis mange der er meget "etiske" i den sammenhæng, men det er desværre ikke dem man lægger mest mærke til når man ser "hvervekampagner" :o)

Jeg har ikke det store problem i at man manipulerer med folks drømme, selvom det måske kan virke sådan. Jeg har et problem, når man udnytter dem groft.

EDIT: Og så glemyte jeg at argumentere for, at jeg ikke er enig i at der ikke findes urealistiske drømme. Men det må blive en anden gang :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 12:04

igang:

Og det er næsten altid drømmen om et bedre liv, der slås på. Det kan man jo se i stort set alle de "info" videoer jeg har set. Der informeres aldrig om jobbet, sjældent om produktet, men altid om de dyre huse, fester, rejser og det ubekymrede liv som alle selvfølgelig gerne vil have.

I de situationer er det jo dejligt når der kommer nogen og fortæller dig, at det slet ikke er svært. Du skal bare lige bruge nogle penge (som især arbejdsløse nok ikke har for mange af) på at købe denne startpakke, og så er du godt på vej mod det liv du drømmer om.

Væk er arbejdsløsheden, de ubetalte regninger og bekymringerne. Jovist skal der arbejdes lidt for det, men hør nu her: Du behøver slet ikke at sælge noget selv, for dit job er at få andre til at sælge det. Og så kommer de store komplicerede regnestykker, som man udmærket ved at de næppe forstår.

Jeg tror langt de fleste MLM folk hellere vil have fat i selvstændige fremfor arbejdsløse. Der er ingen af dem jeg arbejder sammen med, som snakker om nemt. Der er ingen der viser komplicerede regnestykker, tværtimod.

Og sælge, nej for mig handler det om at markedsføre. Man skal ud og fortælle om eksistensen, og det er jo ganske enkelt et spørgsmål om man tror at der er et marked for produkterne.

igang:

Jeg synes det er ulækkert, når man bevidst går efter de mest sårbare mennesker, og bruger deres urealistiske drømme til at signe en ny op. Og det er der desværre talrige eksempler på.

Langt de fleste har urealistiske drømme, det er også derfor at lotte er så populært. Men når man bevidst går efter at udnyttet dette, synes jeg også man er forpligtet til at sikre sig at de forstår hvad det går ud på. Man ved jo udmærket om folk har forstået hele budskabet, eller om de bare har stirret sig blinde på den toeretiske bundlinje, som man kan se at de har fordrejet til en garanteret indtægt.

Der er sandsynligvis mange der er meget "etiske" i den sammenhæng, men det er desværre ikke dem man lægger mest mærke til når man ser "hvervekampagner" :o)

Ret enig med dig her, men jeg tror heller ikke at de fleste går efter de mest sårbare. Og drømme...tja for mig handler det ikke bare om urealistiske drømme, men også om delmål, det kan godt være nogle drømme virker urealistiske, 100.000$ pr måned er jo nok ikke drømmen for en arbejdsløs.

Og pengene bliver aldrig præsenteret først i min forretning. Det er vigtigt at man forstår konceptet, inden man stirrer sig blind på pengene. Og når man har forstået koncept, kan man jo så vurdere produkt og produkt potentiale. Om man investere 500 eller 5000 er helt op til personen selv. 

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 15:33

Urealistiske dørmme/mål findes ikke. Mennesket kan flyve til månen og helt sikkert også til den stjerne som er længst væk. Det handler bare om tid. Hvis man vil tjene 1 mio skal målet ikke være i morgen. Men som del mål som Martin skriver skal du i morgen gøre xxx for at nå målet.

Hvis jeg sagde jeg vil eje hele verden vil nogen sige det var urealistisk, men hvis jeg nu startede med at opfinde en pille som gav evig liv så vil ingen kunne sige det ikke var muligt før eller siden. ( Sådan en pille kan i sig selv give lidt på bogen.)

Hvis der er en mand som siger han vil løbe maraton på 2 timer men han har ingen ben. Vil du så sige det er umuligt. Nej med de rigtige kunstige ben, træning og atter træning vil det være muligt. ( Men det er ikke nemt) En gang var 100 m på 10 sek umuligt i dag løber mange under.

Der hvor det tit går galt er viljen og mennesket evne til at finde den nemme løsning. Rigtig mange prøver at tabe sig eller at holde op med at ryge. Går det godt altid? nej desvære. Nogen siger det er plasteret eller pillerne der ikke virker på mig. Men der er også nogen som stopper uden nogen hjælp udefra. Det handler om tro og vilje. Du kan godt sige jeg vil tabe mig, men hvis målet at tabe sig ikke er så vigtig som at hygge sammen med vennerne til kaffe og kage, så fejler du sikkert. Med mindre du har taget højde for det og giver det en skalle andet sted. På samme måde med mlm hvis du får et ''nej'' betyder det jo ikke du ikke når målet det betyder bare du skal spørge en anden.

Når du vil stoppe med at ryge så kan kan frygten for at blive syg være motivationen for nogen, andre er det for at spare penge. Men hvis du er blevet syg  eller hvis du er gået på falit er det nemmere at stoppe. Hvis du er en af dem som ikke kan løbe 200 m på 35 sek. så er jeg sikker på du kan gøre den på 30 sek. hvis du har en løve i hælende. 

Hvis du vil nå et mål så find både en grund til du vil nå målet (familien, rejse, eller hvad der nu driver dig) og en frygt (løven) hvis du ikke når målet. Har du disse 2 elementer med er du godt på vej mod dit mål.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 18:52

Rigtig godt indlæg Lasse - og jeg er helt enig, men det er jo ikke kun specifikt for MLM. Det er grundloven i ALT salg og markedsføring - at man skal tale til folks drømme.

Nogen nybagte MLM'ere kommer så til at pynte lidt for meget på deres historie, når de skal forsøge at formidle dette til nye potentielle forhandlere, og så har vi balladen som vi kender så godt på Amino.

Men en seriøs præsentation bør helt klart også involvere drømme - men alt med måde. Wink

igang:

Og jo sværere en situation du stå i, desto større er drømmen.

Hvis der kommer en og fortæller dig, at du allerede er godt på vej når du har købt startpakken, så løb skrigende væk - længere er den ikke. Wink

Og nu er det jo ikke en MLM-ting at prøve at udnytte de svage - de eksempler findes jo i alle brancher. Som f.eks. bankerne, der lokker en hel pensionsopsparing ud af ældre mennesker, for at de kan investere i tvivlsomme aktier, folk der fusker med boligudlejning, til studerende i bolignød, etc. etc.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:05

Keld_J:

Hvis du vil nå et mål så find både en grund til du vil nå målet (familien, rejse, eller hvad der nu driver dig) og en frygt (løven) hvis du ikke når målet. Har du disse 2 elementer med er du godt på vej mod dit mål.

Jeg var til et fantastisk foredrag med Torben Wiese forrige år, som handlede om at bryde sine vaner og nå sine mål.

Han havde en rigtig god pointe:

Hvis man fx vil stoppe med at ryge - så er chancen for succes større, hvis det at stoppe med at ryge, kun er et delmål, i forhold til et større mål.

Altså - det endegyldige mål er måske, at man vil til Australien til næste år. Dette kan lade sig gøre, hvis man lægger kr. 30,- tilside hver dag - men dette kan kun lade sig gøre, hvis man  stopper med at ryge.

Så målet hedder ikke: "Jeg vil stoppe med at ryge" men i stedet: "Jeg VIL til Australien næste år!" Delmålet er så: at stoppe med at ryge.

Eller:

Jeg vil have mere overskud til mine børn - det kan jeg få, ved at starte med at løbe 3 gange om ugen.

(I stedet for kun at sige: "I det nye år, vil jeg dyrke mere motion.")

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 19:42

Allan I:

Altså - det endegyldige mål er måske, at man vil til Australien til næste år. Dette kan lade sig gøre, hvis man lægger kr. 30,- tilside hver dag - men dette kan kun lade sig gøre, hvis man  stopper med at ryge.

Ja en rigtig god og anden måde at se det på. Yes

30 kr kan alle overskue, men lige at finde 10950 kr på en gang kan være svært . Vi har det svært med store beløb når vi skal betale, men hvis det er indtægt så er det omvendt.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 23:50

igang:
Du skal bare lige bruge nogle penge (som især arbejdsløse nok ikke har for mange af) på at købe denne startpakke, og så er du godt på vej mod det liv du drømmer om.

Nu er arbejdsløse som udgangspunkt ikke de emner der står eller bør stå øverst på sin emneliste, da man i så fald går efter laveste fællesnævner... inden jeg bliver lynchet for at være diskrimerende, så tænker jeg på:

En traditionel arbejdsløs (altså en som var været arbejdsløs i en længere periode, udover nogle måneder op til et år... eller årevis!) må jo formodes at være ordentlig ringe til at udnytte sit eget netværk til at skaffe et andet arbejde - ergo må troværdigheden enten være i bund eller man har ikke noget "drive" i sig... eller evnerne til at tiltrække sig et arbejde via sit netværk...

Netop det, at man har et "drive" eller kender rigtig mange (eller kan tiltrække) interessante mennesker er essentielt for de emner der bør stå øverst... 

Nuvel, så tilbyder Network Marketing lige muligheder for alle, meeeen, det kræver altså osse visse grundlæggende skills at gå fra "zero to hero" i Network Marketing.

Så de der jager arbejdsløse i begrebet "arbejdsløs, arbejdsløs" er helt galt afsporet...

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:22

Altså der ingen erhverv der lever på drømme basis vi lever fordi vi elsker vores erhverv , længere er den ikke , der er ikke noget specielt med jeres erhverv , med som du ser er du på en iværksætter portal hvor vi alle udlever vores drømme .

Derved ser vi alle lyst på det laver , for vi lever ikke efter drømme biler luksus , rejser , ferie mv. som i tit frem hæver mv

Alt energi døder ud vis , kun lever i drømme for der er intet erhverv der er bedre end andre , det er iværksættere vilje for sit produkt der gør man overlever , jeg er grundigt træt at høre snakken om biler luksus mv. for det kommer første meget senere og der er man tit brændt ud , fordi man opnået målet at bliv millionær

Ser positivt på det giv den gas og hver positive over alt og vis en total vild iværksættere vilje , så vinder du , hvilken som helst erhverv du arbejder med

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:57

Lasse Burholt:
Hvis du ser på din nuværende situation, din nuværende kilde til indtægt, kan du sammenligne det med et "køretøj" - og spørge dig selv: "Det køretøj jeg sidder i nu - kan det tage mig derhen hvor jeg gerne vil?"

Ved ikke hvorfor jeg i mit oprindelig indlæg helt glemte at beskrive "FRIHED" som en del "drømme" indenfor Network Marketing... frihed er mange ting, og betydningen af frihed vil være forskelligt fra person til person. Det kan være friheden til at vælge, friheden til at gøre ting som andre ikke kan gøre... friheden til selv at bestemme over din tid... at skabe minde, at skabe oplevelser - at have det SJOVT...

Men alt handler om hårdt arbejde - og den klassiske: "Du skal gøre idag, hvad ingen andre vil gøre, så du imorgen kan gøre det ingen andre kan gøre!".

Ludbrook har lavet en undersøgelse på baggrund af spørgsmålet: "Hvorfor Network Marketing?" - og svaret var for 9 ud af 10: Frihed!

Mvh.

Lasse Burholt

Side 1 ud af 7 (61 indlæg)