Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi har som oftest selv fortjent det

Side 4 ud af 6 (60 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:

Hold da op en LR bølge, som strømmer ind over Amino i disse dage...

LR er et af de fornuftige MLM selskaber, men hvorfor bliver folk ved med at sælge MLM på drømme? Hvis produkterne ik kan sælge sig selv, så bliver det omtalte setup næppe bedre af urealistiske drømme... 

Det er her du helt går skævt af begrebet drømme:

Network Marketing branchen tilbyder almindelige, ualmindelige, professionelle, forretningsdrivende at tænke i andre baner for at skabe en indtægt eller en supplerende indtægtskilde.

Hvis du ser på din nuværende situation, din nuværende kilde til indtægt, kan du sammenligne det med et "køretøj" - og spørge dig selv: Det køretøj jeg sidder med nu - kan det tage mig derhen hvor jeg gerne vil?

Alle har drømme - skal have en drøm - noget at gå efter - noget af holde "livet" igang på.

Hvis du har en drøm om et større hus - eller en drøm om mere tid til familien - mere tid/råd til at rejse - og dit nuværende køretøj ikke umiddelbart kan dig derhen - så er det man kigger efter andre "køretøjer" - og her vil ens drømme spille ind, for i vurdering af nyt køretøj, skal man jo finde ud af om DET så kan tage sig på vej.

En af de ting som er fælles for stort set alle Network Marketing selskaber er, at bl.a. rejser er så tæt forbundet med goder, mål og "Tak!" - og de rigtig mange selskaber skal man oftest ikke ret langt ind i et forløb før man er sendt på en rejse sammen med en masse andre positive og glade mennesker.

Så det har intet at gøre med at produkterne ikke kan sælge sig selv - det handler om hvorvidt produkterne fungere i det køretøj der skal tage sig derhen hvor man gerne vil.

Der er faktisk ikke noget der hedder "urealistiske drømme" - alt afhænger 100% af dig - men det er klart, at sidder du i det forkerte køretøj, så er du på. Det er jo urealistisk at drømme om at bygge et stort flot hus ved havet, hvis man sidder "nøjes" med at begrænse sine indtægtskilder til et almindeligt lavtlønnet job.

Termen "Du bliver ved med at få det du altid har fået, hvis du bliver ved med at gøre et du altid har gjort" er meget rammende.

Lasse Burholt - osse med drømme; men de er skrevet ned og kaldes MÅL ;-)

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:37

Iryna.dk:

Det må være hårdt at arbejde i en branche, der hele tiden skal forsvare sig. Det er jo nok heller ikke helt uberettiget og kan tydeligt ses i jeres kommunikation, når man altid slår på de samme strenge, nemlig at sælge det man (eventuelt) kan opnå.

Det er en ond cirkel.

Nej, det er faktisk ikke hårdt.

Hvis man går en lille smule op i psykologi og biologi, er det tværtimod inspirerende (og en lille smule skræmmende), at se hvor fastgroede folk kan være i gamle vaner og tankemønstre - uden nogensinde at have tænkt over, hvad der ligger til grund for disse vaneholdninger.

Fx er der mange, der STADIG tror på, at det FØRSTE der sker, hvis de kommer op at slås med en svane er, at den brækker din arm! Ikke dit ben, eller din finger - din arm. Og den bider ikke først - den hopper direkte hen og brækker din arm.

Og dette behøver blot at være sagt en enkelt gang af din mor eller far - men det følger dig resten af livet. Se DET er interessant. Wink

Derudover er det jo ikke kun et MLM-fænomen at slå på de ting man (eventuelt) kan opnå.

I rigtig mange firmaer KAN man opnå bonus - og det får du at vide til ansættelsessamtalen. Men dermed er det jo ikke sikkert, at du nogensinde kommer til at opnå den bonus. 

Du får måske også at vide, at efter 1 års ansættelse stiger du 3% i løn. Men det er jo ikke sikkert, at du er ansat i et år.

Du får måske også at vide, at du får en bonus på 5.000,- til dit 10 års jubilæum etc. etc.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:52

det sker ikke så tit at man finder mærkevare dufte til en sådan fast lavpris i eks Matas

Begrebet "mærkevare" er jo en lidt pudsig størrelse.

Jeg er ikke så velorienteret i parfumebranchen, men er det ikke korrekt, at I kun fører jeres eget mærke, LR?

Er LR almindligt anerkendt som en "mærkevare" i parfumebranchen - eller er den kun en "mærkevare", fordi LR selv vælger at kalde den sådan?

mvh Hans

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:16

Lasse Burholt:

Fashion-Seller:

LR er et af de fornuftige MLM selskaber, men hvorfor bliver folk ved med at sælge MLM på drømme? Hvis produkterne ik kan sælge sig selv, så bliver det omtalte setup næppe bedre af urealistiske drømme... 

Network Marketing branchen tilbyder almindelige, ualmindelige, professionelle, forretningsdrivende at tænke i andre baner for at skabe en indtægt eller en supplerende indtægtskilde.

Hvis du ser på din nuværende situation, din nuværende kilde til indtægt, kan du sammenligne det med et "køretøj" - og spørge dig selv: Det køretøj jeg sidder med nu - kan det tage mig derhen hvor jeg gerne vil?

Alle har drømme - skal have en drøm - noget at gå efter - noget af holde "livet" igang på.

Hvis du har en drøm om et større hus - eller en drøm om mere tid til familien - mere tid/råd til at rejse - og dit nuværende køretøj ikke umiddelbart kan dig derhen - så er det man kigger efter andre "køretøjer" - og her vil ens drømme spille ind, for i vurdering af nyt køretøj, skal man jo finde ud af om DET så kan tage sig på vej.

En af de ting som er fælles for stort set alle Network Marketing selskaber er, at bl.a. rejser er så tæt forbundet med goder, mål og "Tak!" - og de rigtig mange selskaber skal man oftest ikke ret langt ind i et forløb før man er sendt på en rejse sammen med en masse andre positive og glade mennesker.

Så det har intet at gøre med at produkterne ikke kan sælge sig selv - det handler om hvorvidt produkterne fungere i det køretøj der skal tage sig derhen hvor man gerne vil.

Der er faktisk ikke noget der hedder "urealistiske drømme" - alt afhænger 100% af dig - men det er klart, at sidder du i det forkerte køretøj, så er du på. Det er jo urealistisk at drømme om at bygge et stort flot hus ved havet, hvis man sidder "nøjes" med at begrænse sine indtægtskilder til et almindeligt lavtlønnet job.

Termen "Du bliver ved med at få det du altid har fået, hvis du bliver ved med at gøre et du altid har gjort" er meget rammende.

hvad jeg kan forstå har du ikke set det er tråd starter indlæg der bliver kommenteret , derved lidt har du misfortolket det indlæg  du kommenterer .

Din kommentar er taget ud ad et større sammensat indlæg  der bliver kommenteret  tråd starter indlæg den  skriver f.eks., hvad hun mener drømme er det er flere MLM der er allerede 60.000 i Danmark uden at skrive om det er fuld tid job , vis det er et fuld tids job er  MLM erhverv et af Danmarks største erhverv , med hun skriver , ikke rigtigt noget , bare en masse korte drømme , derved lang tekst , hvor der er glemt en masse fakta

Der er også mange andre drømme i indlægget i tråd starter laver

Alle lov har til at drømme , bare man også har lidt fakta med , ellers kunne der ligeså godt laves en ekstrablad annonce med et kæmpe stort drømme billedet

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:52

Hans Stokholm Kjer:

multi level marketing:
det sker ikke så tit at man finder mærkevare dufte til en sådan fast lavpris i eks Matas

Begrebet "mærkevare" er jo en lidt pudsig størrelse.

Jeg er ikke så velorienteret i parfumebranchen, men er det ikke korrekt, at I kun fører jeres eget mærke, LR?

Er LR almindligt anerkendt som en "mærkevare" i parfumebranchen - eller er den kun en "mærkevare", fordi LR selv vælger at kalde den sådan?

mvh Hans

Hej Hans,

Med mærkevarer indenfor dufte tænker jeg på de dufte hvor der følger en celebrity med - Der har vi ikke mindst pga APAX fornøjelsen af bla Bruce Willis, Marcus Schenkenberg, Ralf Mueller, Leona Lewis, Desperate Housewife etc. Men jo vi har også egne LR Classics duftene.

Mvh

Anne-Dorthe

Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 21:56

Mikael christiansen:

Lasse Burholt:

Fashion-Seller:

hvad jeg kan forstå har du ikke set det er tråd starter indlæg der bliver kommenteret , derved lidt har du misfortolket det indlæg  du kommenterer .

Din kommentar er taget ud ad et større sammensat indlæg  der bliver kommenteret  tråd starter indlæg den  skriver f.eks., hvad hun mener drømme er det er flere MLM der er allerede 60.000 i Danmark uden at skrive om det er fuld tid job , vis det er et fuld tids job er  MLM erhverv et af Danmarks største erhverv , med hun skriver , ikke rigtigt noget , bare en masse korte drømme , derved lang tekst , hvor der er glemt en masse fakta

Der er også mange andre drømme i indlægget i tråd starter laver

Alle lov har til at drømme , bare man også har lidt fakta med , ellers kunne der ligeså godt laves en ekstrablad annonce med et kæmpe stort drømme billedet

Hej Mikael,

Nej ikke alle 60.000 arbejder med MLM på fuld tid her i Dk. 

Mvh

Anne-Dorthe 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:52

Med mærkevarer indenfor dufte tænker jeg på de dufte hvor der følger en celebrity med -

Men Anne-Dorthe...
Det er jo din helt egen definition.
Den egner sig jo kun til at lave dine egne sammenligninger med - på dine egne præmisser.

Det eneste, der gør jeres såkaldte mærkevarer til mærkevarer, er at du (eller måske firmaet) kalder dem sådan.

Hvis du skal sammenligne pris og markedsværdi, skal du jo netop sammenligne ensartede varer (og det ved jeg godt, at du ikke kan, fordi I kun forhandler jeres egne varer).

Det giver mening at prissammenligne parfume A med parfume A - ikke parfume A med parfume B.

Måske er jeres parfumer billigere, fordi markedet ikke kan bære højere priser for jeres handelsmærker.
Måske er der ikke den samme "jeg er tjekket, når jeg har den her duft på"-effekt af jeres handelsmærker.

Påstanden i dit argument er (som jeg forstår det), at fordi I sælger mærkevarer billigere end Matas, er det bedre at handle hos jer.

Præmissen i det argument er, at jeres mærkevarer er sammenlignelige med Matas' mærkevare. Men den præmis er kun underbygget af din egen definition - ikke af fakta eller af uafhængige eksperter/sandhedsvidner.

Dermed er dit argument reduceret til:
Det er bedre at handle hos os, fordi jeg synes vores varer er lige så værdifulde som dem, Matas sælger til en generelt højere pris.

Sandhedsvidnet i argumentet er altså den samme, som tjener pengene på at sælge parfumen. Det er ikke specielt troværdigt.
Men det egentlige sandhedsvidne i en sag om prissammenligning af to ikke ensartede produkter er jo almindeligvis markedskræfterne. Og markedskræfterne har jo netop vist, at jeres produkt ikke har den samme værdi - så ville de jo skulle sælges dyrere.

Præmissen for dit salgsargument holder ikke, og et argument, hvor præmissen ikke holder, er ikke et holdbart argument.

Men nøjagtig det troværdighedsproblem er nu ikke enestående for MLM-systemer.

mvh Hans

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 23:06

Hans Stokholm Kjer:

Præmissen i det argument er, at jeres mærkevarer er sammenlignelige med Matas' mærkevare. Men den præmis er kun underbygget af din egen definition - ikke af fakta eller af uafhængige eksperter/sandhedsvidner.

Jeg forstår udemærket din argumentation Hans, og du har jo i princippet ret, men hvad eller hvem er det egentlig der bestemmer, hvad der kan kategoriseres som en mærkevare?

Personligt vil jeg mene, at når du kan line en række kendisser op, som siger god for produktet, så er man i det mindste tæt på at være en mærkevare...

... men den er svær, for personligt ville jeg aldrig betegne en Paris Hilton parfume eller en David Beckham deodorant som mærkevarer. For mig er det bare wannabee parfume-magere.

Desuden har man gentagne gange fundet flere skadelige stoffer, og ringere virkning i de dyre mærkevarer fra fx L'oreal og andre - i forhold til "mellemklasse-deodoranterne".

Så selv om din argumentation holder - så synes jeg ikke det er helt så simpelt.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:14

Lasse Burholt:

Må give Mikael ret og sige, at du tager godt nok meget ud af sammenhængen, og digter din egen version af mit udlæg...

Men så lad mig spørge sådan. Er rigdom en drøm, og bliver folk lykkelige af at få denne fiktive drøm fortalt? Hvorfor tales der altid om økonomisk uafhængighed, når det gang på gang viser sig, at de mest lykkelige mennesker i et samfund er dem øverst i middelklassen. Dem som har et okay job, men både har fritid og familie...

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 23:20

Iryna.dk:

Det må være hårdt at arbejde i en branche, der hele tiden skal forsvare sig. Det er jo nok heller ikke helt uberettiget og kan tydeligt ses i jeres kommunikation, når man altid slår på de samme strenge, nemlig at sælge det man (eventuelt) kan opnå.

Det er en ond cirkel.

Hej Iryna

Nej det er nu meget sjovt, for dialog'en på Amino syntes jeg personligt er helt anderledes end "ude i landet", men der er nok nogle der vælger at give op inden de kommer igang. Og udfra dialogen på tværs af selskaberne, så virker det som om der er fin fremgang i branchen.

Tager man Brians tråde ud, så syntes jeg ikke trådene er så meget salg på drømme.

Syntes du da "MLM folkets" indlæg og kommentarer er dårligere end de folk der siger pyramidespil, dårlige produkter osv?

Side 4 ud af 6 (60 indlæg)