Jeg har tænkt mig at importere nogle høretlf. hjem fra Kina. Havde tænkt mig at oprette firma, men da jeg er under 18 år, skal jeg først have godkendelse af statsforvaltningen. Dette vil tage omkring 2 måneder, og jeg vil derfor spørge jer, om det er lovligt, at importerer 1000 stk. høretlf.(15.000 i alt, med fragt) inden, at jeg får godkendt firmaet?
Jeg kommer til at tjene under 50.000 kr, hvilket er grænsen for momsregistrering, er det så ikke lovligt? Selvfølgelig bliver varerne fortoldet.
Ville være dejligt med et hurtigt svar fra en med forstand på det, da jeg har fået et tidsbegrænset tilbud, fra en kinesisk virksomhed..
Jeg kommer til at tjene under 50.000 kr, hvilket er grænsen for momsregistrering, er det så ikke lovligt? Selvfølgelig bliver varerne fortoldet.
Hilsen Christian
Du skal momsregistreres ved en OMSÆTNING på 50.000 kr - grænsen har ikke noget at gøre med indtjening. Og i øvrigt kan du ikke blive importørregistreret uden at være momsregistreret. Det er ulovligt at importere erhvervsmæssigt, hvis du ikke er importørregistreret.
En løsning på problemet kan være, at en af dine forældre stifter virksomheden og I så finder ud af en aflønning af dig svarende til overskuddet i virksomheden.
En løsning på problemet kan være, at en af dine forældre stifter virksomheden og I så finder ud af en aflønning af dig svarende til overskuddet i virksomheden.