Hej allesammen. Jeg står i et dilemma hvor jeg gerne vil høre jeres holdning.
Produkter kan jo gå i stykker, og det er da selvfølgelig ærgeligt. Lige netop det som er gået i stykker, er noget som jeg ved ikke kan sættes en finger på, så det må være det man kalder "bad luck".
Mit spørgsmål er nu. Hans kommentar har jo ikke nogen sammenhæng med artiklen, og er egentlig mere en support sag. Derfor synes jeg ikke at jeg vil godkende den så den bliver synlig på artiklen. Jeg vil istedet for, svare ham på mail og skrive hvordan han fremover kan oprette en supportsag, og selvfølgelig tilbyde en erstatning istedet for det produkt som gik i stykker. Dette er både for at folk ikke begynder at bruge kommentar feltet til at oprette reklamationer; lidt fordi at jeg synes hans kommentar ikke har nogen relation til den artikel han har postet den ved, og til sidst fordi at jeg jo ikke ønsker at alle supportsager skal vises frem for alle. Jeg ved jeg håndtere supportsager tilfredstillende, og der er kun en lille del af kunderne som reklamere (en procentsats som må siges at være tilfredstilende og ventede for alt salg), så det er ikke fordi at jeg som sådan vil gemme det væk. Men omvendt så kan det jo også skræmme fremtidig kunder væk hvis de begynder at finde supportsager i kommentarfelterne på artiklerne.
Synes i jeg er forkert på den når jeg fjerne hans supportsag fra kommentarfeltet og flytte hans sag til supportsystemet. |
Jeg ville helt klart vælge at synliggøre hans kommentar og så ellers besvare den høfligt i en kommentar under hans.
Så kan du der beklage at den er gået i stykker og at han er velkommen til at henvende sig til supporten for hjælp til reklamationen osv.
På den måde undgår du at udøve "censur" overfor dine kunder og du giver ham en god oplevelse og signalerer samtidig til andre læsere af din firmablog at klagesager bliver håndteret professionelt og høfligt.
Hvis du i stedet vælger at slette hans indlæg risikerer du at han snakker vidt og bredt om "Den der dumme shop der ikke ville lade ham kommentere og hvor ringe produkter de forøvrigt sælger"