Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lille Franchise

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 8. Mar 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 04:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Korntved...

Jeg har set videoen og jeg synes nu den er meget god :-)

Mvh. Uffe

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 10:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mark Jensen:

Det er der da ikke, jeg vil mene at der er større risiko med mlm koncepter, fordi langt det meste er svindel!.

Vi kunne diskutere det til hudløshed, men jeg ser MLM som en gang svindel, hvor kun dem i toppen tjener penge!. Og indtil nu har jeg ikke set noget som har kunnet få mig til at ændre holdning eller mening om MLM!, jeg har stadigvæk ikke hørt om en mlm som er blivet millionær, som de jo ellers så flot lover i alle præsentationerne... Smile

Mark - den eneste svindler i denne tråd, er indtil videre dig! Du kaster om dig med løgn - og udtaler dig negativt om et emne, som du ikke engang gider at sætte dig ordentligt ind i.

Her er der en Amino-bruger, der i høj grad kunne være relevant til netop et Network Marketing koncept. Han vil gerne starte op i fritiden - og det må gerne være en billig investering.

Dette bliver han så præsenteret for - og straks hopper du ind og kaster om dig med injurier.

Det er så lavt, arrogant og uværdigt, at det gør helt ondt.

Der er MASSER af NM-firmaer, der driver virksomhed på fuldstændig samme måde som alle andre virksomheder - og jeg tror jeg har sagt det her til dig før: i f.eks. det firma jeg repræsenterer, kan man starte en webshop med over 1000 varenumre for under kr. 1.000,- og man får oven i købet en supportafdeling med i købet, som kan supportere ens kunder, og man behøver IKKE at skaffe nye forhandlere for at få bonus.

Fortæl mig lige hvor svindlen ligger i det!?!?!?!?

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:06

kim andersen:

Har ingen ide om hvad Netværksmarkedsføring er, så det er måske ikke en god ide :-)

Har ikke forestillet mig en speciel branche, vidste bare ikke om der var små kæder/franchise inden for salg eller noget, som primært kører på fritids basis...

Hej Kim,

Det som Mark forsøger at forklare dig er, at der findes ulovlige "firmaer" - de såkaldte pyramidespil - som forsøger at dække sig ind under at være Network Marketing firmaer - og disse skal man selvfølgelig holde sig fra.

Det er dog ganske nemt at skelne de ulovlige fra de lovlige: hvis hovedparten af firmaets omsætning kommer fra at starte nye forhandlere op, så er det et ulovligt firma. Hovedvægten SKAL være på salg af produkter.

Der findes også lovlige Network Marketing firmaer, som markedsfører sig på, at det er nemt at tjene mange penge med Network Marketing. Disse skal man som hovedregel også holde sig fra.

Der er masser af lovlige Network Marketing firmaer, og du kender sikkert et par af dem - som f.eks. Tupperware, Herbalife, NuSkin, LR Health & Beauty etc. og branchen omsætter for mange milliarder dollars på verdensplan, så det er bestemt muligt at tjene penge i Network Marketing, men det kræver lige så meget arbejde, som at starte i alle andre brancher - forskellen er blot, at du i Network Marketing kan komme igang for et meget beskedent beløb, samtidig med, at du kan benytte dig af dine kollegers viden, firmaet stiller lager, brochurer, supportafdeling mv. til rådighed, så du blot skal beskæftige dig med at omsætte produkter.

Derudover er de fleste NM firmaer multinationale, så hvis man har kontakter eller netværk i andre lande, er det muligt at afsætte produkter internationalt også, da alt det juridiske er på plads omkring produktgodkendelser, distribution mv.

Jeg har skrevet en tråd om Multi Level Marketing / Network Marketing - hvor du kan læse lidt om netværks markedsføring.

Og jeg har uddybet det lidt yderligere på min hjemmeside: Network Marketing.

Tilmeldt 5. Dec 07
Indlæg ialt: 651
Skrevet kl. 11:14
Gennemsnit 3,3 stjerner givet af 3 person

kim andersen:
som man kan styre i sin fritid

Hej Kim

Jeg kan kun bifalde det negative omkring MLM og andet fis der passer til det. Jeg har prøvet det og finder det uforskammelt at nogen kan finde på at sælge til venner og familie - det er min personlige holdning. En rigtig selvstarter går uden om familie og venner og finder sine business partner i den virkelige verden. Der skal ikke komme penge mellem familie og venner, slet ikke.

NOGET helt andet :

jeg har måske lidt i ærmerne, men vil meget gerne vide hvor i landet bor du, og hvori ligger dine kompetancer: IT, web, salg B2B, salg B2C, butiksassistent, håndværker...

mvh.

Michael

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 11:48

Michael Pausgaard:

Hej Kim

Jeg kan kun bifalde det negative omkring MLM og andet fis der passer til det. Jeg har prøvet det og finder det uforskammelt at nogen kan finde på at sælge til venner og familie - det er min personlige holdning. En rigtig selvstarter går uden om familie og venner og finder sine business partner i den virkelige verden. Der skal ikke komme penge mellem familie og venner, slet ikke.

NOGET helt andet :

jeg har måske lidt i ærmerne, men vil meget gerne vide hvor i landet bor du, og hvori ligger dine kompetancer: IT, web, salg B2B, salg B2C, butiksassistent, håndværker...

mvh.

Michael

Michael hvor er det skønt du kan svare for en hel branche fordi du har prøvet det... Og skønt du kan forklare hvad en rigtig selvstarter går udenom sin familie, håber lige du får forklaret det til Lars Larsen og hans søn, Abromowich osv...

Jeg leder ikke efter venner og familie medlemmer til min forretning, jeg leder efter selvstændige eller folk der har et mål om at have andet end lønmodtager jobs. Der er ABSOLUT ingen krav om at det er familie eller venner man skal have med. Ved i øvrigt ikke hvad det er du har prøvet at sælge til venner og famiie, for de færreste som har gode erfaringer anbefaler at der sælges noget!

Kim:

Network Marketing er kommet for at blive, selvom nogle har opgivet som Michael. Så kan man vælge at skyde på hele branchen som værende skyld i det, eller man kan nøjes med at kigge på sig selv og det firma man har været i.

Efterhånden så netværker folk mere og mere.

Fordi man ikke kender Network Marketing er det så grund nok til ikke at ville vide noget? Modsat de negative som Michael, så mener jeg at folk skal træffe deres egne beslutninger...Og jeg går ikke udfra at du er i familie med Lillian som foreslog at du så video'en med Tim Sales og Charles King.

Og man kan så undre sig over at der nævnes familie og venner herinde på et business forum...Michael ligner det familie "rekruttering"?

Der er rigtig mange højtuddannede som har stor respekt for denne forfatter: http://www.youtube.com/watch?v=Sz1SLOkIg0Q

Mvh.

Martin

Tilmeldt 5. Dec 07
Skrevet kl. 12:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Slot:
ligner det familie "rekruttering"?
   JA - det gør

Helt OK Martin... Men disse link henviser ALLE om at sælge til familie og venner. Og der er mange flere i bøtten.

LR :  Grundprincipperne i LR Marketing : Sælg til familie og venner ( kilde :www.solliemarketing.com/lr_dan.doc )

MLM-net : "John Milton Fogg, som har mangeårig erfaring og succes i MLM, beskriver i bogen ”Wave 4” af Richard Poe, en fremtidsvision:
”Forestil dig en verden, hvor enhver tjener penge (få eller mange) på blot at anbefale produkter til venner og familie"  kilde : http://www.mlmcoach.dk/index.php?m=single&id=84 

OG en´mere : Dette er hele grundlaget for Network Marketing. Distributionen i MLM eller Network Marketing foregår ved, at distributøren deler ideens muligheder med sine venner, naboer og familie samt andre der kan have interesse i produkterne.
kilde : http://www.ebbelind.dk/default.asp?id=128

personligt kan man sagtens sammenligne MLM med junkfood, oppustet indhold og alligevel ingen følelse af mæthed.

Dertil syntes skal resten være op til trådstarter selv skal have lov til at komme med sine videre in-put om hvad han er super god til og hvor i landet han bor.

mvh

Michael

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:41

Michael Pausgaard:

kim andersen:
som man kan styre i sin fritid

Hej Kim

Michael -> Hvis vi skal tage ordet network marketing helt bogstaveligt, så er det jo faktisk bare en måde at markedsføre produkter på.

I stedet for at bruge millioner af kroner om året på TV-reklamer og annoncer, så bruger man forhandlere til at markedsføre produkterne. Og firmaet bruger så de penge, som de sparer på markedsføring, til at give provision til forhandlerne i stedet.

Konceptet er ganske enkelt, og ganske genialt.

At der så findes firmaer, som mener, at man primært skal sælge til venner og familie, det er jo deres problem - men det fortæller jo ikke noget om de hundredevis af andre firmaer, som godt kan finde ud af at drive almindelig virksomhed.

Desuden kan man sagtens drive en succesfuld forretning - hvor indkomsten udelukkende baserer sig på venners og familiens penge...... - hvis man altså hedder Gates, Hilton eller Trump til efternavn. Wink

Ellers vil jeg altså tillade mig at kalde det direkte tåbeligt at tro, at man kan ernære sig ved kun at sælge til venner og familie.

Tilmeldt 5. Dec 07
Skrevet kl. 12:58

Det er dagens bedste svar fra  -  super argumenter Yes

Men alligevel er mlm noget hø.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:39

Michael Pausgaard:

Martin Slot:
ligner det familie "rekruttering"?
   JA - det gør

Helt OK Martin... Men disse link henviser ALLE om at sælge til familie og venner. Og der er mange flere i bøtten.

LR :  Grundprincipperne i LR Marketing : Sælg til familie og venner ( kilde :www.solliemarketing.com/lr_dan.doc )

MLM-net : "John Milton Fogg, som har mangeårig erfaring og succes i MLM, beskriver i bogen ”Wave 4” af Richard Poe, en fremtidsvision:
”Forestil dig en verden, hvor enhver tjener penge (få eller mange) på blot at anbefale produkter til venner og familie"  kilde : http://www.mlmcoach.dk/index.php?m=single&id=84 

OG en´mere : Dette er hele grundlaget for Network Marketing. Distributionen i MLM eller Network Marketing foregår ved, at distributøren deler ideens muligheder med sine venner, naboer og familie samt andre der kan have interesse i produkterne.
kilde : http://www.ebbelind.dk/default.asp?id=128

personligt kan man sagtens sammenligne MLM med junkfood, oppustet indhold og alligevel ingen følelse af mæthed.

Dertil syntes skal resten være op til trådstarter selv skal have lov til at komme med sine videre in-put om hvad han er super god til og hvor i landet han bor.

mvh

Michael

LR Health & Beauty Systems, som er det firma, der bliver beskrevet i det første link, er et multinationalt firma med over 1.000 ansatte og en årlig omsætning på over en milliard kroner.

Jeg synes det er lidt komisk, at du tror du ved noget om dette firma, fordi du har læst et word-dokument, skrevet af Timo Jensen fra Viborg. Big Smile

Han slutter oven i købet beskrivelsen med:

"Alt det du har læst i denne beskrivelse er skrevet af en almindelig forhandler..."

Det vil sige - at nu ved vi, hvordan Timo fra Viborg driver forretning, men det siger næppe noget om LR på verdensplan. ;-) 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:46

kim andersen:

Hejsa

Jeg vil høre om nogle kender små Franchisekæder som man kan styre i sin fritid ?? Nu skriver jeg franchise, det skal bare være en kæde hvor man har et bagland...

Skriv gerne navne hvis I kender nogle..

Mvh Kim

Kim -> Hvis du kunne tænke dig at sælge f.eks. kaffe - eller personligt designet parfume eller produkter til personlig pleje, eller evt. smykker, så er du velkommen til at skrive til mig.

Produkterne kan dropshippes - altså, du kan lave en webshop, og vente med at bestille til du har fået ordren - og så bestiller du hos leverandøren og får det sendt direkte til kunden.

Du får provision fra 3 - 21% på alle ordrer du lægger, hvad enten du køber til dig selv eller til videresalg. Ved videresalg er avancen ca. 30%.

Vi har hovedkontor i Vejle, hvor der bl.a. sidder en supportafdeling, som kan hjælpe både dig og dine kunder - altså, du har et bagland.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)